Hogyan tedd az online fizetési folyamatodat minél egyszerűbbé és jövedelmezőbbé?

Ha Analytics-ben megnézed, a vásárlási folyamatot sokan már a fizetés előtt abbahagyják. Ez különösen bosszantó tud lenni, hiszen ez azt jelenti, hogy annyira már meggyőzte a potenciális vásárlót a terméked, hogy a kosarába rakja, de valami félbeszakította a vásárlási folyamatát. Mi lehet az?

Érdemes végigpróbálni az oldalad fizetési rendszerét – minden böngészőből, minden telefonról, ugyanis sokszor előfordul, hogy a probléma az, hogy a fizetés bizonyos részei nem egyértelműek minden felületről.

A magától értetődőség és a felhasználóbarát felület rendkívül fontos. Nagy gombok jelezzék, hogy merre kell továbbmenni, legyen egyértelmű az összes szállítási/választási lehetőség, valamint az esetleges kuponok beírásának a helye. Alapvető, hogy olyan ember is végignézze a fizetési folyamatodat, aki előtte nem ismerte a rendszert, mert neki olyan is feltűnhet, amin a Te szemed átugrik.

Néhány tipp arra, hogyan minimalizáld a kosárelhagyók számát, és hogyan adj el még több terméket a fizetési folyamat során.

  • Ne kösd regisztrációhoz a vásárlást.
    Számodra egyértelműen jobb, ha regisztrál a vevőd, mert nyomon tudod követni az életútját, hogy mikor mit vásárol, valamint részt vehet az email marketingedben is.
    Sok vevőt azonban elijeszt, hogy még egy helyen profilt kell létrehoznia, és még egy jelszóra emlékeznie kell. Minél egyszerűbbé teszed a folyamatot, annál kevesebben hagyják abba a vásárlást.
    A hírlevél-feliratkozás lehetőségét ettől függetlenül hagyd meg – az email-cím megadására szolgáló doboz alatt legyen ott a hírlevél-feliratkozó gomb is.
  • Facebook-belépés engedélyezése.
    Rengeteg fenti problémát megoldasz, ha felajánlod a vevőidnek, hogy ne hozzanak létre külön profilt, hanem a Facebook-azonosítójukkal beléphetnek. Így nem kell több jelszót megjegyezniük, ugyanakkor bármikor visszatérhetnek anélkül, hogy újra az összes adatukat meg kellene adniuk.
    Bár csábító lehet, ne élj vissza a helyzeteddel – engedély nélkül ne oszd meg a Facebook oldalukon, hogy éppen vásároltak valamit.
  • Remarketing (AdWords és Facebook)
    Ha valaki otthagyja a kosarát, emlékeztesd rá – mindkét platformon beállíthatod, hogy olyan bannert/posztokat lássanak, ami emlékezteti őket arra, hogy nem fejezték be a vásárlást. (Azokat kell megcéloznod, akik meglátogatták a kosarukat, de ki még nem fizették a terméket.)
  • Utolsó ajánlat
    Két alkalommal érdemes felugró ablakot használni: hírlevél-feliratkozáskor, mikor a látogató már megmozdította a kurzorát az ablak bezárása felé, hasznos lehet, ha felugrik egy ablak, ami felajánlja, hogy maradjatok kapcsolatban.
    A másik eset, ha fizetéskor még felugrik egy visszaszámláló ablak, ami felkínálja, hogy egy perced van kosaradba rakni egy másik terméket, akciós áron. A leárazás, és az, hogy időzáras az ajánlat, nagy befolyással lehet a vevőre!
  • Felhívni a figyelmet, hogy mikortól ingyenes a szállítás.
    Ha csak egy pár szóban jelzed, hogy csak plusz X Ft költésekor ingyen kiszállítjátok a terméket, sokkal valószínűbb, hogy a vevő visszamegy válogatni.
  • A szállítási opciók.
    Rengeteg opció van arra, hogy a csomagodat elküld a vevőnek – néha túl soknak is érződik. A gyakran ismételt kérdések menüpontodban legyen egy összehasonlító táblázat az árakról, és ismertesd a módszereket is.
    A vásárlási folyamatban, ahol pedig lépés a szállítási opció kiválasztása, linkeld be ezt az összehasonlítást, valamint tedd nagyon egyértelművé, hogyan találhatják meg a hozzájuk legközelebb eső csomagleadási helyet (ha rendelkezel ilyen opcióval).