BELÉPÉS

ITBusiness Publishing

MiniCRM Esettanulmány

ITBusiness logo Az ITBusiness Publishing (ITB) kiadónál 2015 végére véglegessé vált a médiaportfolió, és annak komplexitásából adódóan egyedülálló pozíciót mondhat magának a haza ICT-média világában. Így az ITB teljeskörű szakmai támogatást nyújt az ICT-menedzsereknek mind IT-TELCO fronton, mind pedig humánmenedzsment területen. A kiadó munkatársai már több, mint egy éve támogatják mindennapi munkájukat MiniCRM-mel. Sziebig Andrea, az ITB ügyvezető-főszerkesztője írta le a MiniCRM bevezetésének történetét.

“Jó másfél éve annak, hogy eldöntöttünk: a MiniCRM-et fogjuk használni. Több, mint egy éve vált mindennapi munkaeszközünkké. Elég hosszú út vezetett odáig, hogy letegyük a voksunkat a MiniCRM mellett. Igyekszem visszaemlékezni, mennyi rendszert próbáltunk ki, az biztos, hogy sokat. De valahogy egyik sem felelt meg az ITB igényeinek. Azt nem mondom, hogy a tesztelt rendszerek rosszak lettek volna, csak nem kifejezetten a médiára találták ki, így szép sorban kiestek a rostán.

Azt sem állítom, hogy egy-egy ilyen „elvetés” kapcsán a kollégáim könnyekben törtek volna ki… Hisz ők azért finoman ellenálltak annak, hogy az ITB-nél legyen CRM rendszer. Minden ismert praktikát bevetettek, hogy tulajdonképpen miért pénzkidobás, idő- és energiapocsékolás, ha CRM bevezetése mellett döntök. Persze, értem én őket, hisz ki szeretne olyan szoros kontroll alatt dolgozni, amelyet egy CRM-rendszer lehetővé tesz. Ráadásul ismernek: ha egyszer bevezetjük a rendszert, akkor nem fogjuk befordítani a sarokba, hanem használni fogjuk, méghozzá napi rendszerességgel, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A használat elszabotálására semmi esélyük sem lesz.

Én viszont minden porcikámmal azt éreztem, meg kell lépni, hogy legyen egy ütős CRM-ünk. Mert ugye a saleses nem feltétlenül a leghűségesebb munkatárs, és én is hamar elbúcsúzok attól a kollégától, aki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. De addigra már annyi információ és kontakt birtokában van, amennyit hosszas átadás-átvételi procedúrákkal sem könnyű kontrollálni. Nem beszélve arról, hogy a távozó kollégánál egy olyan, erősen „cenzúrázott” Excel tábla képződik, amelyben többnyire vajmi kevés az érdemi információ. Valljuk be azt is, hogy jó páran már visszaéltek ezzel a helyzettel, emiatt nem nevezném zökkenőmentesnek az újbóli kapcsolatfelvételt az ügyfelekkel, a távozásuk után. Ami nemcsak felettébb kellemetlen, hanem bevételkiesést vagy presztízsveszteséget is eredményezhetett volna, ha nincs jó memóriám, illetve ne használnánk bravúrosan az Excel tábláinkat. Dehát ez a modell tartósan nem működtethető.

Nem volt egyszerű az indulás sem, mert azért a MiniCRM-et sem feltétlenül nagy ügyfelek kezelésére találták ki, de azért átverekedtük magunkat a kezdeti nehézségeken. Beleszoktak a kollégák, hogy minden sóhajtást muszáj beírni az ügyféllel kapcsolatban, mert nekik tőlem van nyugtuk, nekem meg attól, ha napi szinten látom a munkájuk menetét, és azt tudom segíteni is, mindenféle beszámoltatás nélkül. Persze, közben lecserélődött a sales egy része is, de ezt a váltást épp a fenti okok miatt már nem sínylette meg a business.

Hogy meddig szolgál bennünket a MiniCRM? Az rajtunk is múlik, hogy milyen lelkesen csatoljuk vissza a használattal kapcsolatos igényeinket, no meg, hogy ezek megvalósítására a fejlesztők mennyire nyitottak. Most mindenesetre elégedett MiniCRM-felhasználók vagyunk. Bízom benne, hogy ez sokáig így is marad!”


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek