BELÉPÉS

Origo Zrt.

MiniCRM Esettanulmány

Origo logo Az Origo.hu Magyarország leglátogatottabb internetes portálja. Nemcsak hírportál, hanem a médiatartalmon kívül különböző egyéb szolgáltatásokat is nyújt. A portált üzemeltető Origo Zrt. 2013-ban egy akkor induló üzletág fellendítésére keresett megoldást.

Az Origo Zrt. hamar felismerte, hogy CRM rendszerre van szükség a cégben. 2013-ban egy éppen akkor induló üzletág támogatására kerestek egy arra megfelelő rendszert. Egyik munkatársuk már használta a MiniCRM-et a korábbi munkahelyén – az ő ajánlására kezdték el tesztelni. Párhuzamosan több CRM rendszert is teszteltek, de elmondásuk szerint cégünk hozzáállása is szerepet játszott abban, hogy a MiniCRM-et válasszák.

A bevezetés gyorsan ment: az egy hónapos tesztidőszak elég volt ahhoz, hogy felépítsék a rendszert és elkezdjék használni. A gyorsaságot nagyban befolyásolta, hogy konkrét elképzelésekkel és jól kidolgozott folyamatábrával álltak tanácsadónk elé. Ez alapján indult el a tervezés, ami során megnéztük, hogy az egyes folyamatok – a hideghívástól a visszatérő vásárlásig –, hogyan működnének MiniCRM-ben.

Az Origo Zrt. célja a CRM bevezetés körüli időszakban egy új piac megcélzása volt – a KKV szektor felé terveztek nyitni. A tervük az volt, hogy ezt CRM rendszerrel támogassák és abban kezeljék az ügyfeleket, kivitelezzék a kampányokat. Mivel az induló üzletághoz szükséges weboldal a tesztidőszak alatt készült el, az elejétől fogva abban gondolkodtak, hogy a weboldalt összekössék a MiniCRM-mel. Ehhez űrlapokat helyeztek el a weboldalon, amin keresztül a feliratkozók adatai azonnal bekerülnek a CRM rendszerükbe.

A bevezetési szakaszban tanácsadónk és az Origo munkatársai több megoldás között vacilláltak a rendszer felépítését illetően. Mivel az Origo számára fontos volt az, hogy egy helyen lássa a teljes ügyfélelőzményt, végül az egy értékesítési modulos felépítés lett a befutó. Nemcsak az értékesítési folyamatokat kezelik, hanem a számlázást is MiniCRM-en keresztül oldják meg.

A MiniCRM-ben zajló jelenlegi folyamatuk úgy néz ki, hogy az értékesítők kezelik az értékesítési fázist, amiben többek között automatikus figyelmeztetések segítik munkájukat. Az értékesítési ciklusban az ajánlatok utánkövetése is automatizálva van. A szerződéskötés után a pénzügyesek figyelik, hogy megtörtént-e már az utalás vagy sem. Ezt követően csatlakoznak be a folyamatba a kampánymenedzserek, akik megtervezik és lebonyolítják a kampányokat. A kampányok sikerességét és a befizetéseket a riportokban is ellenőrzik.

A teljes előzmény áttekinthetősége azért fontos, mert így az értékesítők hatékonyabban és célzottabban tudnak kapcsolódó szolgáltatásokat ajánlani a kampányok lefutása után.

A MiniCRM rendszerük elsősorban az értékesítési és ügyfélkezelési folyamatot támogatja, valamint a számlázást, de a marketing folyamatokhoz is hozzájárul. Az Origonak fontos, hogy érdeklődőiket célzottan szólítsák meg, és érdeklődési körüknek megfelelően kommunikáljanak velük. Ehhez úgy alakították ki az adatlapi mezőket, hogy minden fontos információt vezetni tudjanak benne. Ezen adatok alapján alakítják ki célcsoportjaikat, akiket így személyreszabott levelekkel tudnak megcélozni.

Kezdetben 5 felhasználóval kezdték el használni a rendszert. Ez a szám azóta már szinte háromszorosára nőtt. A felhasználók között vannak értékesítők, kampánymenedzserek és pénzügyesek is. A felhasználók véleménye szerint a rendszerük jól van felépítve és megkönnyíti az értékesítést, a kampányokat, és úgy általában a mindennapjaikat.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek