Marketing

Page Rank és a linképítés összefüggése

Hogyan függ össze a linképítés és a Page Rank? Cikkünk erre a kérdésre keresi a választ.

A linképítés és a Page Rank közötti összefüggés megértéséhez elengedhetetlen az, hogy annál a legkisebb közös nevezőnél kezdjük témánkat, amely mind a két téma metszete. Ez pedig a link.

Hogyan tekintsünk reálisan egy a weboldalunkra mutató linkre?

A weboldal linkje, amit bárhova elhelyezhetünk az interneten, egy „ lehetséges látogatói forrás”.

Ezt a linket szinte bárhova elhelyezhetjük, például egy linktárba, egy Facebook bejegyzésben, vagy egy ismerőseinknek elküldött e-mail-ben is.

Önmagában egy link, ami a weboldalunkra mutat, még közel sem biztos, hogy látogatói forgalmat fog hozni, ezért csak lehetőséget teremt a látogatottságra.

Amikor egy linket passzívnak tekintünk, tehát nem hoz látogatói forgalmat, de annak lehetőségét jelenléte megadja, akkor nevezzük (cikkünkben) LLF-nek, tehát „Lehetséges Látogatói Forrásnak”.

Amikor egy link pedig aktív állapotba kerül, tehát már látogatókat továbbít, akkor beszélhetünk arról, hogy „Valós Látogatói Forrás”-sá válik, ezért (cikkünkben) VLF-nek nevezhetjük.

A linképítés folyamatával növeljük a weboldalunkra mutató linkkapcsolatok számát, de ez közel sem jelenti azt, hogy minőségi, azaz valósan látogatókat generáló linkeket sikerül kiépítenünk. Ezért a linképítéssel elsősorban LLF értéket növelünk, amelynek egy része VLF-re fog konvertálódni.

page-rank-linkepites

A Google korábban a linkkapcsolatok számát (LLF-et) jobban figyelembe vette a Page Rank meghatározásakor (számos szempont mellett), viszont napjainkban, analitikus képességének fejlődésével, már sokkal nagyobb figyelmet fordít azokra a linkekre (VLF-re), amelyekről valós látogatók érkeznek.

Mi ebből a tanulság? A linképítéssel abban az esetben tudunk Page Rank-et növelni, hogy ha ténylegesen látogatottságot generáló oldalakra helyezünk el linkeket, és nem pedig a mennyiségre törekszünk.

Azt nem lehet előre megmondani, hogy egy induló oldalon elhelyezett link (amelynek még nincs komoly látogatottsága) később fog-e számunkra látogatókat generálni, ezért mindenféleképpen a linképítés során ezeket az oldalakat is érdemes figyelembe vennünk, mert hosszútávon értékes, valós látogatottságot is generálhat.

Ön mit gondol? A Google Adwords (fizetett linkek) befolyásolják az oldalunk Page Rank értékét?

“A Google független weboldal titka” 6 részes sorozatunkat a témához ajánljuk!