Marketing

Facebook hashtag (#címke) használata és szerepe

Közösségi média

A Twitterhez, Tumblr-hez, Google Plus-hoz hasonlóan a Facebook is már korábban bevezette a hashtag-ek használatát.

Szerepét tekintve megegyezik a blogok címkéivel.

A Facebook hashtag címkéket könnyen, a bejegyzés szövegében, # után írt szóként lehet megadni szóközökkel elválasztva, például: #SEO #Marketing, vagy #Cégnév #Weboldal #Kifejezés #Helyszín #Személy, stb

A hashtag-et a Facebook automatikusan címkének, és ez által linknek kezeli, ami kereshető és kattintható. A hashtag ki, és be is hozhat látogatói forgalmat, ezért alkalmazása során beszélhetünk előnyökről és hátrányokról is.

facebook-hastag

icon-szurke  Hashtag-ek hátránya:

Amikor rákattintunk egy hashtag-re, akkor a Facebook más oldalakról származó, azonos hashtag-el ellátott bejegyzéseket csoportosítva, egy új oldalon összegyűjtve jelenít meg, mint egy hírfolyamot.

Például, amikor egy bejegyzést ellátunk #Marketing hashtag-el, és a látogató arra rákattint, akkor az a bejegyzésünket elhagyva, egy új oldalon találja magát, ahol már nem csak a mi bejegyzéseinket, hanem más-más oldalakét is olvasni tudja. Ez lehet esetleg a tartalommegosztók számára az első hátrány.

Ez a megoldás a látogatónak lesz jó, mert kategorizáltabban tud bejegyzéseket olvasni, oldalakat választani, esetleg követni, hozzászólni.

A második hátrány az lesz, hogy a Facebook az adott hashtag gyűjtőoldalán aktivitás szerint fogja a bejegyzéseket rangsorolni. Ezáltal az is megtörténhet, hogy a saját bejegyzésünk nem is fog látható periférián belül megjelenni, hacsak nem rendelkezik megfelelő számú like, hozzászólás és megosztás számmal.

icon-szurke  Hashtag-ek előnye:

A hashtag nem csak a látogatók számára hasznos funkció. Bizalmat gerjeszt, és lehetőséget ad arra, hogy az olvasó továbbolvashasson egy adott témában.

Ettől még nem feltétlenül fogjuk elveszíteni a látogatót, mert a hűséges olvasó meg fogja tanulni, hogy mikor érdemes neki a hashtag-re kattintani, és mikor nem.

További előny lehet az is, hogy amíg egyedül mi használunk egy adott hashtag kifejezést, addig csak a saját bejegyzéseinket fogja csoportosítja a Facebook a ranglistán.

Az egyik legfontosabb előny az, hogy új olvasókat is gyűjthetünk ezzel a módszerrel. Külső oldalak hashtag-én keresztül is érkezhet hozzánk forgalom, az arra kapott találatokon keresztül. De ennek alapfeltétele, hogy a bejegyzéseinket címkézzük, különben azok nem fognak megjelenni a találati listában.

Általunk megosztott, de más hivatkozását tartalmazó bejegyzéseket is címkézhetünk. Ezzel a módszerrel nyilván nem a saját bejegyzéseinket fogjuk reklámozni, viszont ha megbízható, és minőségi terjesztőnek bizonyulunk, akkor feltehetőleg a mi oldalunkat is megfogják látogatni az olvasók.

Megjegyzések:

 

  • A hashtag-eket időrendben visszamenőleg is elkészíthetjük.
  • Sajnos előfordul, hogy a Facebook technikai okok miatt nem, vagy hiányosan jelenít meg  találatokat a címkéknél.
  • A hashtag-eket feltehetőleg idővel fejleszteni fogja a Facebook. Amennyiben egy-egy hashtag-re kapott találatok „követhetővé” válnak, akárcsak egy oldal, akkor ez a formáció egy remek kulcsszavas értesítőként tud majd működni, akár csak a Google Értesítő.
  • Egyenlőre itthon még nem sokan használják a címkézést, de a Facebook fejlődésével ez a terület nagyobb figyelmet fog kapni.

 

Írta: #Gergely