Startup

Ismét egy remek hazai startup példa

Ahogyan korábban is írtuk, egy sikeres startup lényege, hogy egy hétköznapi munkafolyamatot tudjon úgy forradalmasítani, hogy azzal mind időbeni, mind anyagi előnyökhöz juttassa felhasználóit.

A Szőlőőr után, most bemutatunk ismét egy kiváló hazai startup példát, a KreaNod-ot.

Rengeteg tapasztalt és kezdő kreatív keres állást. Túl azon, hogy ki mekkora munkatapasztalattal bír, az teszi a kreatívokat érdekessé, hogy nem feltétlenül behatárolható az, hogy pontosan mi, mikor és miért inspirálja Őket alkotásra.

Hogyha egy kreatívnak meghagyjuk a szabadteret az inspiráció megtalálására, akkor abban kiemelkedő teljesítményt tud elérni.

Ezért nem meglepő az, hogy míg egy adott feladat az egyik kreatívat inspirálni tudja, addig a másikat az kevésbé.

A KreaNod felismerte ezt a remek metodikát, és egy olyan portált alkotott meg, amelyen keresztül a kreatív személy teljes alkotói szabadságának élve, és saját tetszése szerint választhat olyan feladatot, mint pályázatot, amely leginkább inspirálni tudja.

startup-kreativoknak-kreanod

A pályázatokat a megbízók adják meg, amelyre ugyancsak a KreaNod ad lehetőséget.

A megbízók különböző kreatív pályázatokat tehetnek közzé az oldalon, mint például logó, arculat, vagy szlogenkészítés. A kreatívok pedig ezek közül szabadon választhatnak.

A megadott határidőn belül pedig nyertest hirdetnek. A megbízó megkapja a számára tetsző munkát, és a kreatív is annak ellenértékét. Ilyen egyszerű, mindez akár pár hét leforgása alatt.

Álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg, hogy mitől lett ez a kezdeményezés startup?

Az alapvető kérdés az, hogy milyen szokott, hétköznapi munkafolyamatot tudott a KreaNod forradalmasítani úgy, hogy az előnyökhöz tudta juttatni felhasználóit a korábbi folyamatokkal szemben.

A klasszikus folyamat az, hogy amennyiben egy vállalkozás tegyük fel logó készítéshez kivitelezőt kereső, akkor vagy egy kreatív ügynökséget bíz meg, vagy pedig saját, esetleg külsős grafikusnak adja ki ezt feladatként.

Ezt a folyamatot azzal forradalmasította a KreaNod, hogy pár gombnyomással, a feladat kiírását követően, egy teljes alkotói közösségbe tudja bedobni a megbízó a feladatot. Pályázni pedig nem egy, hanem több kreatív fog. Ezért a megfelelő szakember megkeresésére, alkalmazására, és az árakon történő alkudozásokra szánt idő és munkafolyamatok gyakorlatilag lecsökkenek 0.-ra.

Nézzük ugyanezt a folyamatot fordítva, a pályázok szemszögéből. Egy kreatív, aki mellékállást keres, vagy csak egy aktuális projektet, annak nem kell önéletrajzokat küldözgetnie cégekhez, vagy hirdetésre költenie, mert nincsen más dolga, mint az aktív pályázatok között szemezgetni, majd pár gombnyomással vállalni, és teljesítenie azt. Itt is lecsökken a mellékkereset megtalálására fordított idő gyakorlatilag a 0-ra.

Sőt, az ügyes alkotók megjelennek a kreatívokat tömörítő listában ( http://kreanod.hu/kreativok ), amely a pályázaton elért eredményeket, a beküldött munkákat, és az értékelések statisztikáit tartalmazza. Ezáltal különböző szempontok szerint lehet szemezgetni a legjobb alkotók között, akik így sokszor egyéni megbízásokhoz jutnak.

Így azt mondhatjuk, hogy a KreaNod sikeresen megvalósította a startup fogalmát, és felhasználóit időbeni és anyagi előnyökhöz tudta juttatni innovatív fejlesztésükkel.

2 perces bemutatkozó videó a KreaNod-ról:

Írta: #Gergely