Startup

Interjú egy remek hazai startup alapítójával

Közösségi média

Facebook oldallal rendelkezők figyelem! Megérkezett a Postradar!

  • nyomon követheted konkurenciáid Facebook tevékenységét
  • kifürkészheted a legjobb postok titkait
  • könnyedén automatizálhatod bejegyzéseidet
  • akár több oldalt is kezelhetsz egy felületen

Ahogy korábban is írtuk, egy startup lényege, hogy egy hétköznapi munkafolyamatot forradalmasítson úgy, hogy időbeni és anyagi előnyökhöz juttassa felhasználóit.

A Postradar minden elvárásnak tökéletesen megfelel, mert leveszi a válladról a Facebook oldalak menedzselésének a terhét, és ráadásul egy olyan döntéstámogató környezetet biztosít a látványos elemzésének keresztül, amelynek köszönhetően autodidakta módon profi Facebook menedzser lehet belőled, ezáltal időbeni és anyagi előnyökhöz is juthatsz te is, és céged is!

Pauler Attilát a Postradar alapítóját kérdeztük meg bővebben fejlesztésükről!

logo-minicrm  Kinek és miben nyújt segítséget a Postradar?

P.A.: A Postradar egy olyan eszköz, amely a KKV szektor azon szereplőinek nyújt segítséget, akiknél nincs meg a kellő energia, idő vagy épp a megfelelő munkaerő a közösségi oldalaik profi menedzseléséhez. Sok kisebb cégnél szinte ad hoc módon működik mindez, mert például az ügyvezető kiadja feladatként az egyik alkalmazottnak – aki nem is feltétlenül ebben képzett -, hogy foglalkozzon a Facebook oldalukkal is. A szerencsés kiválasztott ki is tesz néha egy-egy bejegyzést, és aztán csodálkozik, hogy szinte semmilyen hatása nincs. A Postradar segítségével viszont egy ilyen alkalmazott is felépített stratégia mentén tudja használni a közösségi médiát, és erre napi több óra helyett elég 20-30 percet szánnia.

logo-minicrm  Tudtok mutatni egy példát arra, hogy hogyan működik a Postradar?

P.A.:A programnak három fő funkciója van. Versenytársainkat a saját oldalunkkal összehasonlítva elemezhetjük, az oldalunk követői számára releváns tartalmakat kereshetünk, és azokat automatizálva oszthatjuk meg.

Az alábbi linken például az Xbox és a Playstation hazai Facebook oldalainak az összehasonlítása látható: http://bit.ly/1xOfCIe

a-postradar-src

Ez a videó pedig azt mutatja be, hogyan kell összeállítani egy olyan forráslistát, amely segítségével a számunkra potenciálisan érdekes tartalmakat egy listában láthatjuk, majd azok megosztási módját is beállíthatjuk: https://www.youtube.com/watch?v=whzv8KEpnHk

logo-minicrm  Honnan jött a Postradar ötlete?

P.A.:Szeretem a focit, és létrehoztam pár éve egy Fociklub.hu nevű hírportált. Az olvasók, és az újságíró kollégák számának folyamatos növekedése mellett egyre több cikket is gyártottunk, amelyeket ugyebár a fő kommunikációs csatornánkon, a Facebookon is mindig publikáltunk. Egy kritikus határ elérése után azt vettük észre, hogy rengeteg időnket elveszi az oldal napi menedzselése, és szükség volt valami megoldásra. Szerettünk volna egy olyan eszközt, amely megkönnyíti a munkánkat, de nem létezett olyan külföldi megoldás, amely megfelelt volna az igényeinknek. Egyik sem tudott  ugyanis RSS-ből, előre időzítve, képillusztrációkat kiemelve automatikusan posztolni. Kénytelenek voltunk tehát magunkon segíteni, ezért fejlesztettünk egy Non Plus Ultra nevű alkalmazást, amely pontosan ezt tudta, és szabadon elérhetővé tettük mindenkinek. Ez tekinthető a Postradar elődjének.

logo-minicrm  Mikor kezdtetek bele az ötletbe, mennyi idő volt a kivitelezés?

P.A.:A Non Plus Ultra nagyjából 2 éve, néhány hónap alatt készült el. Elérhetővé tettük, de semmilyen módszerrel nem próbáltuk népszerűsíteni, mert igazából magunknak írtuk, de úgy gondoltuk, ha másnak is hasznos, vigye nyugodtan. Ennek ellenére fél év múlva azt vettük észre, hogy rengetegen használják, és már dedikált szervert kellett használni az üzemeltetéshez. Ekkor jött Zoli, a termékfejlesztéssel foglalkozó alapítótársam, aki meggyőzött, hogy a NPU alapjain sokkal komolyabb terméket is létre tudunk hozni. Angyalbefektető segítségével nagyjából fél év alatt teljesen újraírtuk a programot, lecseréltük a dizájnt, és további fontos funkciókkal egészítettük ki az eredetit. Ez a mostani Postradar.

logo-minicrm  Milyen visszajelzéseket kaptok a Postradar-ról?

P.A.:Akik maguktól ráéreztek a használatára, vagy akiknek supporton keresztül megtanítottuk, azok meg vannak elégedve. Több közösségi média menedzserrel is dolgozunk együtt, akik a segítségünkkel a korábbinál több munkát tudnak vállalni, és azt kevesebb idő alatt abszolválni. Vannak viszont olyanok is, akik nem tudják, milyen egy közösségi marketing stratégia, hogyan kell hatékonyan kommunikálni, és ezáltal azt sem tudják, hogy mi miben tudunk nekik segíteni. Számukra oktatóanyagokkal készülünk, amelyek majd röviden, tömören elmagyarázzák, miért érdemes a versenytársakat elemezni, mire érdemes figyelni a statisztikákban, milyen metodikával érdemes posztolni stb.

logo-minicrm  Vannak vetélytársaitok vagy együttműködő partnereitek?

P.A.:Versenytársak természetesen vannak, de mivel a piacgazdaságban hiszünk, ennek örülünk is. Nélkülük mi sem működnénk. :-) Termékünk fejlesztését tudatosan végezzük, és nagyon figyelünk arra is, hogy jól meg tudjuk magunkat különböztetni versenytársainktól. Megközelítésünket a felhasználók folyamatos emelkedése visszaigazolja. Természetesen a sok éve működő szolgáltatások bizonyos területeken többet nyújtanak, viszont egyre több olyan terület van, amik csak nálunk érhetők el.

Mi az automatikus posztolás mellett ugyebár a tartalmakat is biztosítjuk, megmutatjuk, más oldalak hogy működnek, és erre építve a stratégia kidolgozásában is segítünk.

A piaci szereplőkkel történő együttműködés kiemelt fontosságú. A partnerkedésre mindig nyitottak vagyunk és keressük is azokat. Mi is tudunk sokaknak segíteni, de nekünk is jól jöhetnek a szakmai együttműködések. Olyanokkal is kialakulhat partnerség, akikre mi alapból nem is gondoltunk, ezért nyitottan fogadunk minden megkeresést amellett, hogy mi is keressük a kooperációs lehetőségeket.

logo-minicrm  Terveztek még további fejlesztéseket a Postradaron?

P.A.:A már korábban említett oktatás mellett később a Facebook mellé más platformokat is szeretnénk bevonni a programba, illetve jó néhány olyan ötletünk is van, amikről egyelőre nem beszélnék, mert még kidolgozás alatt állnak.

logo-minicrm  Van-e már kiemelkedő sikersztoritok?

P.A.:Ez érdekes kérdés, hogy kinek mi a sikersztori. Számomra az is nagy öröm, hogy eljutottunk a jelenlegi fázisba, és erről beszélgethetünk. A deszka modellen átjutottunk, megvalósult a víziónk, és látjuk, hogy a terveknek megfelelően használják, segíti a felhasználókat. Természetesen vannak nagy ügyfeleink is, akiket ugyan nem említhetek meg, de ez úgysem személyes siker. Sokkal inkább örülök, ha újabb 500 emberből válik Postradar felhasználó.

logo-minicrm  Most milyen eredményeknél tartotok?

P.A.:Már most havonta több 100.000 bejegyzést osztanak meg a programmal, és 36 országban használják.

logo-minicrm  Hova szeretnétek eljutni a Postradarral? Mik a célkitűzések?

P.A.:A célunk egy olyan alkalmazás, amely révén a KKV szektor nem hozzáértő szereplői is hatékonyan tudják használni a közösségi médiát. Nekünk bevált, a tudást megosztjuk, nekik is biztosan működni fog. A mi feladatunk, hogy működjön. Természetesen mindezt nemzetközi szinten is megvalósítanánk, szóval nemcsak a hazai piacra koncentrálunk.

logo-minicrm  Köszönjük a MiniCRM-nek adott interjút, és kívánunk további sok sikert nektek!