A Borháló Borkereskedést 2014-ben az év legdinamikusabban
fejlődő franchise hálózatának választotta a Magyar Franchise
Szövetség, 2015-ben a leginnovatívabbnak. Fiatal vállalkozásról
van szó, de amit kitaláltak, megoldhatja a bormarketing elhúzódó
problémáját.
Mi a tevékenysége a cégének? Mutassa be a cégét röviden!
A Borháló franchise rendszerben működő borkereskedelemmel
foglalkozik 45 partnerrel, 50 üzlettel és közel 250 viszonteladóval.
2012-ben indult a franchise rendszer. Partnereinknek teljeskörű
támogatást kínálunk, az üzletek belső kialakítását pedig a kezdetek
óta ugyanarra a belsőépítész cégre bízzuk.
Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?
A Borháló nagy kiszerelésű borokat értékesít lakossági
fogyasztóknak, mely előnye az, hogy a palackonkénti közel 500 Ft-os
ár csökkenti az elfogyasztott bor árát abban az esetben, ha másfél,
két, három literes kiszerelésben vesz valaki bort. A nagy
kiszerelés persze nem zárja ki a kóstolást: aki a Borháló egy
üzletébe tér be, bármelyik folyóbort megkóstolhatja.
A pozicionálásunkhoz szorosan hozzátartozik, hogy a partnereink
komplett marketing- és PR segítséget kapnak távoktatás, kézikönyv
és konkrét support formájában. Ha kell, segítünk partnereinknek
rendezvényt szervezni, sajtócikket írni, vagy fejleszteni az
értékesítési- és ügyfélszerzési technikájukat.
Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta, mely problémára keresett megoldást?
Minden értékesítési és folyamatmanagementet CRM segítségével
tartunk nyilván. A franchise partnereinknél az érdeklődéstől
kezdve az aktív együttműködésig, az összes értékesítési és
betanítási folyamatot automatizáltuk a CRM segítségével.
Ügyfelszolgalati modulban tartjuk nyilván a bejelentéseket. A
borászokkal is egy külön modulban vezetjük a hálózatba való
bekerülés folyamatait. Külön modulban tartjuk nyilván és vezetjük
a kampányokat az 50 üzlet vevőivel. Újságírók információval
történő ellátását is egy külön modulban vezetjük és a viszonteladó
partnerek felé történő kapcsolattartásra is külön modult használunk.
Hogyan oldotta meg? Hogyan segített Önnek ebben a MiniCRM? Mi változott azóta?
Átlátható, visszakövethető és automatizált értékesítési folyamatok
a legfontosabbak számunkra. Pl. marketingesként egy jól beállított
kampány mellett simán elmehetek nyaralni, ugyanígy új franchise
partnerek jelentkezése esetén a kezdeti értékesítési, ismerkedési
lépések automatizáltak.
Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?
A teljes cég mind a 15 alkalmazottja és az 50 üzlet mind használja
a MiniCRM-et, valamint a külsős beszállítóknál is vannak
felhasznalói profilok es jogosultságok.
Miben fejlődtek, mi fejlődött leginkább a MiniCRM bevezetése után?
Az átláthatóság javult. A feladatok egyértelműek, a felelősök
beazonosíthatóak és a kialakult folyamatok, ha rögzítve lettek a
CRM-ben, akkor már automatizáltan haladnak tovább.
Mit javasol azoknak, akik CRM bevezetése előtt álnak?
Pontosan gondolja végig, hogy mi az a folyamat, aminek a kezelésére
akarja használni a CRM-et. Írjon minden nap sablonlevelet,
fejlessze, javítsa a folyamatokat. Érdemes néha újraalakítani a
rendszert, mert sokkal pontosabban látszik már, hogy mi a legjobb
megoldás, ha egyszer azt már megcsinálta és tesztelte.
Érdemes először a legsűrűbben használt értékesítési folyamatot lemodellezni.
Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?
Elég sok eszközt használunk arra, hogy új vásárlói adatok kerüljenek
a CRM-be. Utoljára a Nagy Bortesztet szervező céggel működtünk
együtt és így került be hozzánk 40.000 potenciális vásárló
elérhetősége, akik automatizált értékesítési rendszerbe kerülnek.
Folyamatosan keressük az új csatornákat, ahova be lehet kötni a marketingrendszerünket.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek