BELÉPÉS

Borháló Borkereskedés

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

A Borháló Borkereskedést 2014-ben az év legdinamikusabban fejlődő franchise hálózatának választotta a Magyar Franchise Szövetség, 2015-ben a leginnovatívabbnak. Fiatal vállalkozásról van szó, de amit kitaláltak, megoldhatja a bormarketing elhúzódó problémáját.

Mi a tevékenysége a cégének? Mutassa be a cégét röviden!


A Borháló franchise rendszerben működő borkereskedelemmel foglalkozik 45 partnerrel, 50 üzlettel és közel 250 viszonteladóval. 2012-ben indult a franchise rendszer. Partnereinknek teljeskörű támogatást kínálunk, az üzletek belső kialakítását pedig a kezdetek óta ugyanarra a belsőépítész cégre bízzuk.

Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?


A Borháló nagy kiszerelésű borokat értékesít lakossági fogyasztóknak, mely előnye az, hogy a palackonkénti közel 500 Ft-os ár csökkenti az elfogyasztott bor árát abban az esetben, ha másfél, két, három literes kiszerelésben vesz valaki bort. A nagy kiszerelés persze nem zárja ki a kóstolást: aki a Borháló egy üzletébe tér be, bármelyik folyóbort megkóstolhatja.

A pozicionálásunkhoz szorosan hozzátartozik, hogy a partnereink komplett marketing- és PR segítséget kapnak távoktatás, kézikönyv és konkrét support formájában. Ha kell, segítünk partnereinknek rendezvényt szervezni, sajtócikket írni, vagy fejleszteni az értékesítési- és ügyfélszerzési technikájukat.

Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta, mely problémára keresett megoldást?


Minden értékesítési és folyamatmanagementet CRM segítségével tartunk nyilván. A franchise partnereinknél az érdeklődéstől kezdve az aktív együttműködésig, az összes értékesítési és betanítási folyamatot automatizáltuk a CRM segítségével. Ügyfelszolgalati modulban tartjuk nyilván a bejelentéseket. A borászokkal is egy külön modulban vezetjük a hálózatba való bekerülés folyamatait. Külön modulban tartjuk nyilván és vezetjük a kampányokat az 50 üzlet vevőivel. Újságírók információval történő ellátását is egy külön modulban vezetjük és a viszonteladó partnerek felé történő kapcsolattartásra is külön modult használunk.

Hogyan oldotta meg? Hogyan segített Önnek ebben a MiniCRM? Mi változott azóta?


Átlátható, visszakövethető és automatizált értékesítési folyamatok a legfontosabbak számunkra. Pl. marketingesként egy jól beállított kampány mellett simán elmehetek nyaralni, ugyanígy új franchise partnerek jelentkezése esetén a kezdeti értékesítési, ismerkedési lépések automatizáltak.

Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?


A teljes cég mind a 15 alkalmazottja és az 50 üzlet mind használja a MiniCRM-et, valamint a külsős beszállítóknál is vannak felhasznalói profilok es jogosultságok.

Miben fejlődtek, mi fejlődött leginkább a MiniCRM bevezetése után?


Az átláthatóság javult. A feladatok egyértelműek, a felelősök beazonosíthatóak és a kialakult folyamatok, ha rögzítve lettek a CRM-ben, akkor már automatizáltan haladnak tovább.

Mit javasol azoknak, akik CRM bevezetése előtt álnak?


Pontosan gondolja végig, hogy mi az a folyamat, aminek a kezelésére akarja használni a CRM-et. Írjon minden nap sablonlevelet, fejlessze, javítsa a folyamatokat. Érdemes néha újraalakítani a rendszert, mert sokkal pontosabban látszik már, hogy mi a legjobb megoldás, ha egyszer azt már megcsinálta és tesztelte.

Érdemes először a legsűrűbben használt értékesítési folyamatot lemodellezni.

Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?


Elég sok eszközt használunk arra, hogy új vásárlói adatok kerüljenek a CRM-be. Utoljára a Nagy Bortesztet szervező céggel működtünk együtt és így került be hozzánk 40.000 potenciális vásárló elérhetősége, akik automatizált értékesítési rendszerbe kerülnek.

Folyamatosan keressük az új csatornákat, ahova be lehet kötni a marketingrendszerünket.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek