BELÉPÉS

ECHO-Print

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Kezdjük azzal, hogy mi is az a CRM és mire jó?

Egerszegi Krisztián: Ha nagyon gyorsan akarnám lefordítani, a CRM ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer. Akinek van ügyfele vagy érdeklődője, annak javasolt használnia, hogy a maximumot tudja majd kihozni az értékesítésből. A CRM-nek és az értékesítésnek az egyik legfontosabb alapköve az ügyfélminősítés, magyarán, tudjuk, hogy az érdeklődő a célcsoportunkba tartozik-e vagy nem, el akarunk-e neki adni vagy nem. Ha ezt hatékonyan csináljuk, akkor elég nagymértékben tudjuk majd az értékesítési hatékonyságunkat növelni.

Pintér Tamás, az Echo-Print Kft. ügyvezetője. Mikor gondolt először arra, hogy szüksége lenne CRM megoldásra?

Pintér Tamás: Akkor merült fel először, amikor már azt éreztük, hogy az általunk használt telefonos kampányoknál az értékesítés elérte azt a szintet, amikor már egyszerűen nem tudtuk nyomonkövetni táblázatokból, emailekből és jegyzetekből azt, hogy kivel milyen szinten tart az értékesítés. Akkor döntöttünk úgy, hogy lehet, hogy valamilyen segítséghez nyúlunk és ezért kezdtünk el CRM rendszereket nézegetni.

A tapasztalat mit mutat, mennyire az elvárt eredményeket hozta a rendszer és okozott-e meglepetést?

PT: Igazság szerint nem okozott meglepetést mert többfajta rendszert megnéztem, lehetőségünk nyílt ingyenes tesztüzem kipróbálására is, aminek a végén el tudtam dönteni, mi számomra a legmegfelelőbb és mi a leghasznosabb. Illetve, mi azért választottuk a MiniCRM-et mert nagyon felhasználóbarát, jól kezelhető, minden egy helyen van. Látom azt, hogy egy telefonbeszélgetés közben miket jegyzeteltem le, illetve, hol tart jelenleg a folyamat az értékesítésben.

Elsősorban hol jelentett segítséget a CRM rendszer? Miben lehetett leginkább az előnyeit érezni?

PT: Igazság szerint már az első hónap végére kirajzolódott számunkra, hogy nagyon megérte bevezetni a rendszert. Rengeteg telefonos kampány lezárásakor láttuk már, hogy jelentősen kisebb a vásárlók lemorzsolódási aránya és az értékesítési számok majdnem a duplájára növekedtek, így többszörösen megtérült az a minimális befektetés, amelyet a CRM rendszerre költöttünk.

Tehát önmagában egy ilyen rendszerbe kódolva van a forgalomnövekedés?

PT: Gyakorlatilag igen, mert sokkal összeszedettebbé váltunk, nem felejtettünk el dolgokat. Rengeteg olyan eset is volt, hogy volt, akit nem hívtunk fel időben és akár egy-két nap is számított. Volt, hogy két nappal később hívtam fel az ügyfelet és ő már addigra megvásárolta egy konkurens cégtől a terméket és sok esetben akár kedvezőtlenebb feltételekkel annál, amit mi biztosítottunk volna számára.

A munkatársak hogyan fogadták a rendszert? Általában minden újnak a bevezetése ellenállásba ütközik.

PT: Nálunk ez nem így volt, pont, hogy inkább szorgalmazták az összeszedettség miatt és nagyon örültek neki. Voltak kisebb nehézségek, valakinek nehezebb volt megszokni, de a többség örült annak, hogy egy ilyen komplexebb rendszerrel kell dolgoznia és nem összevissza keresgélnie a számítógépen minden egyéb információt.

Mennyire általános az a magyar piacon, hogy a cégektől az a visszajelzés jön, hogy a munkatársak szorgalmazták, hogy legyen ilyen rendszer, valamint, hogy már az első hónapban jelentős forgalomnövekedést okozott a rendszer bevezetése?

EK: Ha az egész piacot tekintem akkor a cégek nem jutottak el még arra a szintre, hogy CRM-et keressenek. Nem úgy kel fel az ember reggel, hogy CRM-et szeretne vásárolni, ezért is kell meggyőzni, elmondani nekik, hogy mire jó ez az egész megoldás. Viszont, aki eljutott arra a szintre, mint az Echo-Print is, hogy használ egy jól működő rendszert, ott úgy gondolom, ténylegesen bele van kódolva az eredményesség, hatékonyságjavulás és nagyobb profit, mert egyszerűen nincsen elfelejtett érdeklődő, a kollégák tudják, hogy kivel érdemes foglalkozni, mikor érdemes őket megkeresni, mit érdemes nekik ajánlani. Ha már számszerűsítünk, örömmel hallom, hogy duplájára nőtt az árbevétel az adott hónapban. Gondolom, ez önmagáért beszél. Aki tényleg jól használja a rendszert, ott csak a csillagos ég a határ.

A rendszer bevezetésekor mennyire volt igény az, hogy testreszabható legyen és mennyire lehet ezt kihasználni? Vagy már önmagában a kész rendszer, változtatások nélkül is hozta ezt az eredményt?

PT: Minimális változtatásokra volt szükség nálunk. Nagyon pozitív volt, hogy amikor megrendeltük a szoftvert egyből telefonon hívtak minket és felmérték az igényeinket és megpróbáltak a segítségünkre lenni. Illetve utánkövették azt, hogy beváltak-e ezek a módosítások vagy változtatások és utána gyakorlatilag folyamatosan telefonos kapcsolatban álltunk a MiniCRM-mel a saját kapcsolattartónkon keresztül.

EK: Úgy gondolom, hogy nagyon fontos egyébként, hogy mi nemcsak egy szoftvert adunk az ügyfeleink számára, hanem adunk hozzá magyar nyelvű támogatást, tanácsadást, ügyfélszolgálati tevékenységet pont azért, hogy ki tudják hozni a maximumot a termékből.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek