
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetITBusiness Publishing
Az ITBusiness Publishing (ITB) kiadónál 2015 végére véglegessé vált a médiaportfolió, és annak komplexitásából adódóan egyedülálló pozíciót mondhat magának a haza ICT-média világában. Így az ITB teljeskörű szakmai támogatást nyújt az ICT-menedzsereknek mind IT-TELCO fronton, mind pedig humánmenedzsment területen. A kiadó munkatársai már több, mint egy éve támogatják mindennapi munkájukat MiniCRM-mel. Sziebig Andrea, az ITB ügyvezető-főszerkesztője írta le a MiniCRM bevezetésének történetét.
“Jó másfél éve annak, hogy eldöntöttünk: a MiniCRM-et fogjuk használni. Több, mint egy éve vált mindennapi munkaeszközünkké. Elég hosszú út vezetett odáig, hogy letegyük a voksunkat a MiniCRM mellett. Igyekszem visszaemlékezni, mennyi rendszert próbáltunk ki, az biztos, hogy sokat. De valahogy egyik sem felelt meg az ITB igényeinek. Azt nem mondom, hogy a tesztelt rendszerek rosszak lettek volna, csak nem kifejezetten a médiára találták ki, így szép sorban kiestek a rostán.
Azt sem állítom, hogy egy-egy ilyen „elvetés” kapcsán a kollégáim könnyekben törtek volna ki… Hisz ők azért finoman ellenálltak annak, hogy az ITB-nél legyen CRM rendszer. Minden ismert praktikát bevetettek, hogy tulajdonképpen miért pénzkidobás, idő- és energiapocsékolás, ha CRM bevezetése mellett döntök. Persze, értem én őket, hisz ki szeretne olyan szoros kontroll alatt dolgozni, amelyet egy CRM-rendszer lehetővé tesz. Ráadásul ismernek: ha egyszer bevezetjük a rendszert, akkor nem fogjuk befordítani a sarokba, hanem használni fogjuk, méghozzá napi rendszerességgel, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A használat elszabotálására semmi esélyük sem lesz.
Én viszont minden porcikámmal azt éreztem, meg kell lépni, hogy legyen egy ütős CRM-ünk. Mert ugye a saleses nem feltétlenül a leghűségesebb munkatárs, és én is hamar elbúcsúzok attól a kollégától, aki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. De addigra már annyi információ és kontakt birtokában van, amennyit hosszas átadás-átvételi procedúrákkal sem könnyű kontrollálni. Nem beszélve arról, hogy a távozó kollégánál egy olyan, erősen „cenzúrázott” Excel tábla képződik, amelyben többnyire vajmi kevés az érdemi információ. Valljuk be azt is, hogy jó páran már visszaéltek ezzel a helyzettel, emiatt nem nevezném zökkenőmentesnek az újbóli kapcsolatfelvételt az ügyfelekkel, a távozásuk után. Ami nemcsak felettébb kellemetlen, hanem bevételkiesést vagy presztízsveszteséget is eredményezhetett volna, ha nincs jó memóriám, illetve ne használnánk bravúrosan az Excel tábláinkat. Dehát ez a modell tartósan nem működtethető.
Nem volt egyszerű az indulás sem, mert azért a MiniCRM-et sem feltétlenül nagy ügyfelek kezelésére találták ki, de azért átverekedtük magunkat a kezdeti nehézségeken. Beleszoktak a kollégák, hogy minden sóhajtást muszáj beírni az ügyféllel kapcsolatban, mert nekik tőlem van nyugtuk, nekem meg attól, ha napi szinten látom a munkájuk menetét, és azt tudom segíteni is, mindenféle beszámoltatás nélkül. Persze, közben lecserélődött a sales egy része is, de ezt a váltást épp a fenti okok miatt már nem sínylette meg a business.
Hogy meddig szolgál bennünket a MiniCRM? Az rajtunk is múlik, hogy milyen lelkesen csatoljuk vissza a használattal kapcsolatos igényeinket, no meg, hogy ezek megvalósítására a fejlesztők mennyire nyitottak. Most mindenesetre elégedett MiniCRM-felhasználók vagyunk. Bízom benne, hogy ez sokáig így is marad!”