
Az ITBusiness Publishing (ITB) kiadónál 2015 végére véglegessé vált a médiaportfolió,
és annak komplexitásából adódóan egyedülálló pozíciót mondhat magának a haza ICT-média világában.
Így az ITB teljeskörű szakmai támogatást nyújt az ICT-menedzsereknek mind IT-TELCO fronton,
mind pedig humánmenedzsment területen. A kiadó munkatársai már több, mint egy éve támogatják
mindennapi munkájukat MiniCRM-mel.
Sziebig Andrea, az ITB ügyvezető-főszerkesztője írta le a MiniCRM bevezetésének történetét.
“Jó másfél éve annak, hogy eldöntöttünk: a MiniCRM-et fogjuk használni.
Több, mint egy éve vált mindennapi munkaeszközünkké.
Elég hosszú út vezetett odáig, hogy letegyük a voksunkat a MiniCRM mellett.
Igyekszem visszaemlékezni, mennyi rendszert próbáltunk ki, az biztos, hogy sokat.
De valahogy egyik sem felelt meg az ITB igényeinek. Azt nem mondom,
hogy a tesztelt rendszerek rosszak lettek volna, csak nem kifejezetten a médiára találták ki,
így szép sorban kiestek a rostán.
Azt sem állítom, hogy egy-egy ilyen „elvetés” kapcsán a kollégáim könnyekben törtek volna ki…
Hisz ők azért finoman ellenálltak annak, hogy az ITB-nél legyen CRM rendszer.
Minden ismert praktikát bevetettek, hogy tulajdonképpen miért pénzkidobás, idő- és energiapocsékolás,
ha CRM bevezetése mellett döntök. Persze, értem én őket,
hisz ki szeretne olyan szoros kontroll alatt dolgozni, amelyet egy CRM-rendszer lehetővé tesz.
Ráadásul ismernek: ha egyszer bevezetjük a rendszert, akkor nem fogjuk befordítani a sarokba,
hanem használni fogjuk, méghozzá napi rendszerességgel, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
A használat elszabotálására semmi esélyük sem lesz.
Én viszont minden porcikámmal azt éreztem, meg kell lépni, hogy legyen egy ütős CRM-ünk.
Mert ugye a saleses nem feltétlenül a leghűségesebb munkatárs, és én is hamar elbúcsúzok attól a kollégától,
aki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. De addigra már annyi információ és kontakt birtokában van,
amennyit hosszas átadás-átvételi procedúrákkal sem könnyű kontrollálni.
Nem beszélve arról, hogy a távozó kollégánál egy olyan, erősen „cenzúrázott” Excel tábla képződik,
amelyben többnyire vajmi kevés az érdemi információ.
Valljuk be azt is, hogy jó páran már visszaéltek ezzel a helyzettel,
emiatt nem nevezném zökkenőmentesnek az újbóli kapcsolatfelvételt az ügyfelekkel, a távozásuk után.
Ami nemcsak felettébb kellemetlen, hanem bevételkiesést vagy presztízsveszteséget is eredményezhetett volna,
ha nincs jó memóriám, illetve ne használnánk bravúrosan az Excel tábláinkat.
Dehát ez a modell tartósan nem működtethető.
Nem volt egyszerű az indulás sem, mert azért a MiniCRM-et sem feltétlenül nagy ügyfelek
kezelésére találták ki, de azért átverekedtük magunkat a kezdeti nehézségeken.
Beleszoktak a kollégák, hogy minden sóhajtást muszáj beírni az ügyféllel kapcsolatban,
mert nekik tőlem van nyugtuk, nekem meg attól, ha napi szinten látom a munkájuk menetét,
és azt tudom segíteni is, mindenféle beszámoltatás nélkül.
Persze, közben lecserélődött a sales egy része is, de ezt a váltást épp a
fenti okok miatt már nem sínylette meg a business.
Hogy meddig szolgál bennünket a MiniCRM? Az rajtunk is múlik,
hogy milyen lelkesen csatoljuk vissza a használattal kapcsolatos igényeinket, no meg,
hogy ezek megvalósítására a fejlesztők mennyire nyitottak.
Most mindenesetre elégedett MiniCRM-felhasználók vagyunk. Bízom benne, hogy ez sokáig így is marad!”