Mondj pár szót a cégedről, mivel foglalkoztok és mi volt a
kiváltó ok, amiért elkezdtél CRM rendszer bevezetésén gondolkodni?
27 éve alapítottuk a Login Autonom Kft-t és munkaidő nyilvántartó
és munkaidő menedzsment rendszerek fejlesztésére, értékesítésére
és folyamatos támogatására specializálódtunk.
Küldetésünk, hogy olyan rendszereket fejlesszünk és vezessünk be
ügyfeleinknek, melyek a humán menedzsmentet a legmagasabb szinten
támogatják, biztosítva a jogilag is megfelelő hiteles
nyilvántartást, transzparenciát, és a különböző vezetői szintek,
tulajdonosi elvárásoknak megfelelő tájékoztatást. Mindezt jó
ár-érték arányban és értékarányos adminisztrációs teher mellett.
Amikor 4 évvel ezelőtt stratégiát váltottunk, szembesültünk azzal
a helyzettel, hogy az addig ad-hoc ügyfélkezelésünket (e-mail,
outlook, post-it, Excel) jó volna rendszerben elkezdeni kezelni.
Eldöntöttük, hogy valamilyen rendszert, szoftvert szeretnénk
bevezetni. Tevékenységünkből fakadóan már ismertünk néhány
rendszert, de mindegyiket bonyolultnak találtuk, amiket nehéz
bevezetni egy cég életébe. Ekkortájt kaptunk hírlevelet a
MiniCRM-ről és kipróbáltuk. Nagyjából azonnali szerelem lett az
egyszerűsége és a késedelem nélküli használatba vehetősége miatt.
Napjainkban ez a szempont még fontosabb. Kinek van ideje fél-egy
év alatt kitalálni egy „tökéletes” rendszert?
A CRM bevezetésénél mi volt a fő szempont, mit kell tudnia egy ilyen rendszernek?
Amikor eldöntöttük, hogy szükségünk van egy rendszerre, akkor
egyetlen cél lebegett a szemünk előtt, az, hogy minél gyorsabban
be tudjuk vezetni. Tapasztalatból tudjuk, hogyan néz ki egy ilyen
folyamat: megnézi az ember az ingyeneseket, megnézi a kis
játékosokat, a nagy játékosokat. Így a hetek hónapokká válnak és
nincs eredmény, ezért mi a gyorsaság mellett döntöttünk és nagyon
jól tettük.
Mekkora céghez és mekkora ügyfélállományhoz kerestetek megoldást?
Amikor elkezdtük használni a rendszert hárman voltunk, kb. 40
millió Forint árbevételünk volt és nagyjából 30-40 ügyféllel
kezdtük el feltölteni a rendszert.
Nem jelentett megterhelést a rendszer bevezetése? Milyen változásokat hozott?
Egyáltalán nem jelentett megterhelést, havi néhány tízezer forintról beszélünk.
Ha egy dolgot kellene kiemelnem, azt mondanám, hogy nyugalmat,
magabiztosságot adott és stresszmentességet hozott az
ügyfélkezelésünkbe. Borzasztó fontos, hogy sem én, sem az
értékesítő nem stresszel azon, hogy elfelejtünk egy érdeklődőt,
vagy, hogy fel kéne hívni valakit, akivel három héttel ezelőtt
tárgyaltunk. Ezt mind nyilvántartja a rendszer.
A munkatársak nem idegenkedtek a rendszertől?
Nem volt ellenállás. Pontosan láttuk az előnyeit és a pozitív
hozadékát. Feltettük magunknak a kérdést, hogy ha Magyarországon
a mi célcsoportunkhoz mondjuk 3000 cég tartozik, akkor hogyan
kezelnénk őket a jelenlegi megoldással és arra jutottunk, hogy
sehogyan, szóval ez az egy út volt, hogy bevezetünk egy CRM
rendszert. Azóta 5 kolléga használja, idénre megtízszerezzük a
forgalmunkat.
A MiniCRM miatt? Nem. Viszont azt tudjuk, hogy nélküle nem ment
volna. Tudjuk, hogy jól működik, nyugodtan, stresszmentesen lehet
a rendszereket, folyamatokat üzemeltetni és új kollégákat
beilleszteni. Idén áttértünk az új CRM folyamatra, ezt még jobban
szeretjük. Készen kapunk egy olyan értékesítési know-howt amit
100%-osan tudunk használni. Az ügyfélszolgálattal sosem volt
problémánk és most már a tanácsadói szolgáltatást is igénybe
tudjuk venni, ezzel is maradéktalanul elégedettek vagyunk.
Mit tanácsolnál vállalkozótársaidnak CRM tekintetében?
Én csak azt tudom javasolni minden KKV-s társunknak, hogy ne
gondolkodjon tovább, hanem kezdje el használni! Ameddig
gondolkoznak, addig a versenytársaik, a piac és a lehetőségek
elmennek mellettük.
Ezen kívül én biztosan fizetős megoldást választanék. Az ingyenes
rendszereknél két kockázatot látok. Az egyik a support, mivel
egyáltalán nem triviális szempont az, hogy ha gondunk van,
biztosított-e, hogy kihez tudunk fordulni. A másik pedig az
adatbiztonság. Érdemes megnézni az ÁSZF-et és az arra vonatkozó
leírásokat, hogy mi történik az adatainkkal, mivel ezek elég
érzékeny adatok egy cég életében.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek