BELÉPÉS

Login Autonom Kft.

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mondj pár szót a cégedről, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó ok, amiért elkezdtél CRM rendszer bevezetésén gondolkodni?


27 éve alapítottuk a Login Autonom Kft-t és munkaidő nyilvántartó és munkaidő menedzsment rendszerek fejlesztésére, értékesítésére és folyamatos támogatására specializálódtunk.
Küldetésünk, hogy olyan rendszereket fejlesszünk és vezessünk be ügyfeleinknek, melyek a humán menedzsmentet a legmagasabb szinten támogatják, biztosítva a jogilag is megfelelő hiteles nyilvántartást, transzparenciát, és a különböző vezetői szintek, tulajdonosi elvárásoknak megfelelő tájékoztatást. Mindezt jó ár-érték arányban és értékarányos adminisztrációs teher mellett.

Amikor 4 évvel ezelőtt stratégiát váltottunk, szembesültünk azzal a helyzettel, hogy az addig ad-hoc ügyfélkezelésünket (e-mail, outlook, post-it, Excel) jó volna rendszerben elkezdeni kezelni. Eldöntöttük, hogy valamilyen rendszert, szoftvert szeretnénk bevezetni. Tevékenységünkből fakadóan már ismertünk néhány rendszert, de mindegyiket bonyolultnak találtuk, amiket nehéz bevezetni egy cég életébe. Ekkortájt kaptunk hírlevelet a MiniCRM-ről és kipróbáltuk. Nagyjából azonnali szerelem lett az egyszerűsége és a késedelem nélküli használatba vehetősége miatt. Napjainkban ez a szempont még fontosabb. Kinek van ideje fél-egy év alatt kitalálni egy „tökéletes” rendszert?

A CRM bevezetésénél mi volt a fő szempont, mit kell tudnia egy ilyen rendszernek?


Amikor eldöntöttük, hogy szükségünk van egy rendszerre, akkor egyetlen cél lebegett a szemünk előtt, az, hogy minél gyorsabban be tudjuk vezetni. Tapasztalatból tudjuk, hogyan néz ki egy ilyen folyamat: megnézi az ember az ingyeneseket, megnézi a kis játékosokat, a nagy játékosokat. Így a hetek hónapokká válnak és nincs eredmény, ezért mi a gyorsaság mellett döntöttünk és nagyon jól tettük.

Mekkora céghez és mekkora ügyfélállományhoz kerestetek megoldást?


Amikor elkezdtük használni a rendszert hárman voltunk, kb. 40 millió Forint árbevételünk volt és nagyjából 30-40 ügyféllel kezdtük el feltölteni a rendszert.

Nem jelentett megterhelést a rendszer bevezetése? Milyen változásokat hozott?


Egyáltalán nem jelentett megterhelést, havi néhány tízezer forintról beszélünk.

Ha egy dolgot kellene kiemelnem, azt mondanám, hogy nyugalmat, magabiztosságot adott és stresszmentességet hozott az ügyfélkezelésünkbe. Borzasztó fontos, hogy sem én, sem az értékesítő nem stresszel azon, hogy elfelejtünk egy érdeklődőt, vagy, hogy fel kéne hívni valakit, akivel három héttel ezelőtt tárgyaltunk. Ezt mind nyilvántartja a rendszer.

A munkatársak nem idegenkedtek a rendszertől?


Nem volt ellenállás. Pontosan láttuk az előnyeit és a pozitív hozadékát. Feltettük magunknak a kérdést, hogy ha Magyarországon a mi célcsoportunkhoz mondjuk 3000 cég tartozik, akkor hogyan kezelnénk őket a jelenlegi megoldással és arra jutottunk, hogy sehogyan, szóval ez az egy út volt, hogy bevezetünk egy CRM rendszert. Azóta 5 kolléga használja, idénre megtízszerezzük a forgalmunkat.

A MiniCRM miatt? Nem. Viszont azt tudjuk, hogy nélküle nem ment volna. Tudjuk, hogy jól működik, nyugodtan, stresszmentesen lehet a rendszereket, folyamatokat üzemeltetni és új kollégákat beilleszteni. Idén áttértünk az új CRM folyamatra, ezt még jobban szeretjük. Készen kapunk egy olyan értékesítési know-howt amit 100%-osan tudunk használni. Az ügyfélszolgálattal sosem volt problémánk és most már a tanácsadói szolgáltatást is igénybe tudjuk venni, ezzel is maradéktalanul elégedettek vagyunk.

Mit tanácsolnál vállalkozótársaidnak CRM tekintetében?


Én csak azt tudom javasolni minden KKV-s társunknak, hogy ne gondolkodjon tovább, hanem kezdje el használni! Ameddig gondolkoznak, addig a versenytársaik, a piac és a lehetőségek elmennek mellettük.

Ezen kívül én biztosan fizetős megoldást választanék. Az ingyenes rendszereknél két kockázatot látok. Az egyik a support, mivel egyáltalán nem triviális szempont az, hogy ha gondunk van, biztosított-e, hogy kihez tudunk fordulni. A másik pedig az adatbiztonság. Érdemes megnézni az ÁSZF-et és az arra vonatkozó leírásokat, hogy mi történik az adatainkkal, mivel ezek elég érzékeny adatok egy cég életében.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek