BELÉPÉS

Prospera Ügynökség

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?


Egy kereskedelmi ügynökséget vezetek. Azért kezdtünk CRM-ben gondolkodni, mert nagyon sok párhuzamos projektünk van, ami során sok különböző ügyfelet megkeresünk. Más rendszerben átláthatatlan volt nyilvántartani a feladatainkat és azt, hogy kivel, hol tartunk éppen.

Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?


Két fő oka volt annak, hogy a MiniCRM mellett döntöttünk. Korábban saját fejlesztésű CRM rendszeren gondolkoztunk, de ezt túl bizonytalannak és drágának gondoltam és eleve csak jóval később derült volna ki a rendszerről, hogy mennyire lesz hatékony. Tetszett a MiniCRM-ben, hogy moduláris és jól igazítható a saját működésünkhöz. Ezen kívül a munkánknak van egy olyan sajátossága, hogy ha nem az ügyfeleknél vagyunk éppen, akkor home office-ban dolgozunk, ezért szempont volt az is, hogy bárhol elérhető legyen a rendszer és azzal együtt az adatbázisunk.

A rendszer ára is barátságos, de elsősorban a használhatóságot néztem, nem az ár volt a döntő szempont. Pozitív volt az is, hogy amikor kapcsolatba kerültünk a MiniCRM-mel mint céggel, mindenki rugalmas, kedves és ügyfélcentrikus volt, így nagyon kellemes az együttműködés.

Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?


Csak általános irodai szoftvereket használunk, szóval nincs integráció más szoftverekkel. Korábban külön számlázó programot használtunk, de már azt is leváltottuk a MiniCRM számlázójára.

Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?


Szerintem nem megterhelő, de ez attól függ, hogy ki hogyan gondolkozik cégvezetőként a céget érintő költségekről. Amit szükségesnek látok, azt innovációként kezelem és nem morfondírozok azon, hogy drága vagy sem. Azt nézem, hogy az eredmény, amit várok egy szolgáltatástól, beruházástól, innovációtól az majd mit fog jelenteni számunkra. Most készülünk éves számlázásra átállni, így kedvezőbb lesz az ár és az adminisztráció is kevesebb lesz.

Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?


Hamar minőségi ugrást hozott, egy kaszttal feljebb kerültünk ügyfélkörben és szervezettséget is hozott az életünkbe. Jó azt tapasztalni, hogy úgy hordjuk az adatokat a rendszerbe mint a madarak és úgy épül az adatbázisunk a MiniCRM-ben mint egy fészek. Már az elején láttam a kollégáimon, hogy tetszik nekik a rendszer, egy helyen megtalálunk mindent és én is bármit le tudok ellenőrizni.

Mit jelent számodra a CRM?


Cégvezetőként főleg nyugalmat és áttekinthetőséget jelent, valamint adatbiztonság feletti jó érzést. Tulajdonosként mindannyiunkat fenyeget az adatlopás veszélye, például, ha egy kolléga elmegy és értékes ügyféladatokat visz magával. Korábban nekünk is sok problémánk volt ebből. Úgy érzem, hogy a MiniCRM ettől is véd minket, most már nem lehet azt megcsinálni, hogy valaki ráteszi az adatokat egy adathordozóra és eltűnik vele.

Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?


Ne habozzon, remélhetőleg úgy érzi majd, hogy élete legjobb beruházást ejtette meg a CRM rendszerrel.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek