BELÉPÉS

SabeeApp

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?


Szállodaszoftvert fejlesztünk és értékesítünk kis és közepes méretű szálláshelyek (hotelek, hostelek, apartman házak) számára. Mivel a szoftver felhő alapú, bárhol a világban lehet ügyfelünk. Ügyfeleink egy központi naptárban tudják figyelemmel követni az érkező és távozó vendégeket, megnézhetik például azt, hogy milyen foglaltság volt egy adott hónapban és milyen átlagárral dolgoztak. A rendszer összeköthető a booking.com és szallas.hu oldalakkal, szóval mindig naprakész lesz. Ezen kívül pedig a szálláshelyek a honlapjukra is tudnak foglalási motort elhelyezni.

Nagyjából 2 évvel ezelőtt merült fel bennünk az igény egy CRM rendszerre, mivel nem tudtuk nyilvántartani azt, hogy kivel hol tartunk. A folyamatunk úgy néz ki, hogy az ügyfél regisztrál a honlapunkon, felvesszük vele a kapcsolatot, megnézzük, hogy a rendszer tényleg neki való-e, ezután adunk neki egy árajánlatot, majd létrehozunk neki egy fiókot. Fontos szempont volt az, hogy ez a folyamat követhető legyen.

Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?


Sok rendszert megnéztünk, tetszett az, hogy a MiniCRM magyar fejlesztésű és semmilyen más rendszerben nem volt olyan sales funnel, amivel olyan jól lehet követni az értékesítési lépéseket mint a MiniCRM-ben.

Alapvetően az értékesítők és a trénerek használják a rendszert. Sok automatizmust állítottunk be. Például, ha kiküldünk egy kérdőívet az érdeklődőnek, egy és négy nappal a kiküldés után jön egy automata feladat, így tudjuk utánkövetni, hogy visszaküldte-e a kérdőívet.

Minden státusznál a megfelelő ember kap feladatot. Amikor létrehozzuk egy ügyfél fiókját, beállítjuk az ingyenes tesztidőszak határidejét és a kijelölt értékesítő 2 nappal a határidő előtt kap egy teendőt, hogy vegye fel vele a kapcsolatot. Amikor pedig a trénerekhez kerülnek át az érdeklődők, a kiválasztott tréner automatikusan kap feladatot a Training modulban, hogy időzítse be a tréninget. Ha lezárultak a tréningek, a tréner beállítja a training done státuszt a Sales modulban, így az értékesítő kap egy teendőt, hogy hívja fel az ügyfelet, hogy milyen volt a tréning, vannak-e még kérdései. Ezt a folyamatot lehetetlen lenne rendszer nélkül követni. Én nem is tudom, hogy dolgoztam, amikor a céghez kerültem és nem volt CRM. Nagyon jó az, hogy ha egy érdeklődő arra kér, keressem meg fél év múlva, akkor a jegyzetek alapján hivatkozni tudok arra, mit mondott korábban. Az érdeklődő ez alapján azt gondolja, milyen figyelmes vagyok, hogy ilyen részletekre emlékszem, pedig ezt a részét a rendszer csinálja helyettem. A mobil alkalmazás is nagy segítség, ha el kell menni egy érdeklődőhöz, tárgyalás előtt át tudom nézni, kivel és miről fogok beszélni.

Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?


Intercom-ot használunk kommunikációs csatornaként. Nincs integrációnk MiniCRM-mel.

Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?


Más nevében nem igazán tudok nyilatkozni, de nekünk szerintem nem megterhelő és ár-érték arányban jó a MiniCRM. Egy kisebb KKV-nál, ha azt szeretnék, hogy mindenkinek legyen hozzáférése a rendszerhez, megterhelő lehet a felhasználók után fizetni.

Nem tudom számszerűsíteni, hogy nekünk, mit termel a CRM, de az biztos, hogy időt spórol, könnyíti a folyamatainkat és nem tudunk élni nélküle.

Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?


Ad egy struktúrát a napnak, mi sales-esek ezzel kelünk, ezzel fekszünk. Amikor reggel elkezdek dolgozni, látom, milyen teendőim vannak, kit és mikor kell hívni, mikor van személyes prezentációm. Ez akkor működik jól, ha tényleg mindent a rendszerben vezetünk.

Mit jelent számodra a CRM?


A két szemem a külvilágra, megvakulnék nélküle.

Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?


Aki növekedni szeretne, ne halogassa a bevezetést, lépje meg minél hamarabb, ha komolyan gondolja. Annyi munkát elvégez, mint egy félállású alkalmazott és nem megy nyaralni sem, hanem 0/24-ben dolgozik neked. Ha ezt nézzük, nudli az ára.

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek