Automatizmusok

Mire jók az automatizmusok?

MiniCRM-ben az automatizmusok segítségével küldhetsz ki emailt, SMS-t az ügyfeleknek, érdeklőrőknek, vagy akár készíthetsz teendőt is magadnak és a kollégáidnak. 

Leggyakoribb példák az automatizmusok alkalmazására: 

  • Ajánlat kiküldése után X nappal később kapsz egy automatikus teendőt, hogy hívd fel az ügyfelet és kövesd után a kiküldött ajánlatot. 
  • Az ügyfél kap egy automata emailt, ha a csomagját feladtuk, és a kiszállítás elindult. 
  • Kapsz egy automata emailt/ teendőt, ha egy érdeklődővel már régóta nem sikerült előrelépned az értékesítési folyamatban.
  • A MiniCRM automatizmusa fog figyelmeztetni akkor is, ha egy fontos határidő hamarosan elérkezik.

Automatizmus létrehozásának lépései

  1. Csinálj egy Teendő/ Email/ SMS sablont, amit majd kiküldesz az automatizmussal.
  2. Hozz létre egy szűrőt, amire az automatizmus lefut. Ez lesz az automatizmus feltétele, azokra az adatlapokra fog lefutni az automatuzmus, amik ebbe a szűrőbe belekerülnek.
  3. Hozd létre az automatizmust. Itt határozod meg, hogy mi történjen a szűrőbe került adatlapokkal, mit csináljon az automatizmus emailt, SMS-t küldjön ki, vagy teendőt adjon a felhasználónak.

Először készítsd el a sablont és a szűrőt. A szűrő elmentésével válik kattinthatóvá az Automatizmus gomb, így ezt a lépést semmiképpen ne hagyd ki. 🙂 

TIPP: Azt javasoljuk, hogy a szűrőt és a sablonokt nevezd el ugyanúgy, vagy nagyon hasonlóan, hogy tudd mindig melyik szűrő vezérli az adott sablon(oka)t.

Automatizmus

Miután az Automatizmus lehetőséget kiválasztottad kattints a Hozzáadás gombra.

Automatizmus

A megjelenő ablakban jobb oldalról húzd át a bal oldalra a kiválasztott lépést, ezeket a lépéseket fogja elvégezni az automatizmus (emailt, SMS-t küld ki vagy teendő vesz fel).

Automatizmus

Ezután a lépéseknél állítsd be a következőket: 

  1. Késleltetés napban: A szűrőbe kerülés után hány nappal később induljon el az automatizmus. Ha 0, akkor azonnal, ha 1, akkor a következő napon (szűrőbe kerülés után 1 nappal később) lép életbe az automatizmus.
    Az automatizmusok kb 15 percenként futnak le, ezért a szűrőbe kerülés és az automatizmus lefutása között el fog telni pár perc. Ha valakire már lefutott egyszer, akkor ugyanaz az automatizmus nem fut le többször arra az ügyfélre, csak akkor ha kikerül a szűrőből, és újra visszakerül.
  2. Időzítés: Beállítható, hogy mely nap(ok)on, hánykor küldje ki az automatizmus a beállított emailt/ SMS-t/ teendőt.
  3. Email/ Teendő sablon: Az automatizmus milyen emailt/ teendőt küldjön ki. Válaszd ki a listából!
  4. Üzenet címzettje: Ki kapja meg az emailt/ teendőt.
    TIPP: Email kiküldése esetén a feladót is ki kell választani!

Automatizmus

Ezután kattint az Aktiválás gombra, hogy működjön legyen az automatizmus.

Ezután egy felugró ablak jelenik meg, ahol be tudod megadni, hogy csak azokra az adatlapokra fusson le az automatizmus, amelyek ezután kerülnek a szűrőbe. Ha nem pipálod be, akkor a szűrőben most is benne levő összes adatlapra lefut az automatizmus. 

Ezután kattints az Aktviálás gombra és ezzel el is készült az automatizmusod. 🙂

Automatizmus leállítása és szerkesztése

A már meglévő Automatizmusok leállíátásához vagy szerkesztéséhez kattints a modul melletti kis lenyitó nyílra, és válaszd az Automatizmusok lehetőséget.

 

A listából válaszd ki azt amelyiket le szeretnéd kapcsolni, vagy szerkeszteni. Ezután jobb oldalon tudod a Lekapcsolás gombra kattintva leállítani az automatizmust. Ez még nem törlés, csak nem fog lefutni. Bármikor ugyanitt újra tudod aktiválni.

Ha törölni is szeretnéd, akkor csak a lekapcsolás UTÁN kattints a lekapcsolás melletti kuka ikonra!

NE módosítsd az automatizmust, se a szűrőt, se a sablont amíg aktív az automatizmus! Ha módosítani szeretnéd, akkor először kapcsold le, a Lekapcsolás gombbal.

Miután befejeztél minden módosítást aktiváld újra az automatizmust és pipáld ki, hogy csak az új adatlapokra fusson le az újraaktiválás után.

Az alábbi videóban megnézheted, hogy miként kell elkészíteni egy automatizmust: