BELÉPÉS

Névtelen interjú

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?


“Televíziókkal” foglalkozunk, azokat értékesítjük. Azért kezdtünk el CRM-en gondolkozni, mert a visszahívásokat folyamatosan elfelejtettük. Emellett sokszor írtuk fel valahova, hogy ennek és annak utána kell nézni, amiket végül szintén gyakran elfelejtettünk.

Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?


Az Ecommerce Expón hallottunk előadást a MiniCRM-ről, előtte is hallottunk már róla, de ekkor tetszett meg igazán.

Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?


Shoprenter webshoppal van integrációnk (a MiniCRM kész integrációt biztosít Shoprenter webshophoz), ezen keresztül bekerülnek a megrendelésekkel kapcsolatos adatok a MiniCRM-be. Ezek alapján hírlevelezünk és számos automatizmust állítottunk be, ami a rendszer nagy előnye.

Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?


Ennyi belefér. A hírlevelek bőven kitermelik a költséget.

Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?


A visszahívásokkal kapcsolatos problémák abszolút megoldódtak. A hírlevelezés pedig nagyon jó bizalomépítésre, a vásárlók örülnek, hogy foglalkozunk velük. Főleg nagy akciókat szoktunk bejelenteni ilyen módon, például húsvétkor vagy akár iskolakezdéskor.

Automatizmusokat leginkább utánkövetésre használunk. Vásárlóinknak küldünk így levelet, amiben megkérdezzük, hogy mennyire elégedettek a termékkel vagy megkérjük őket egy kérdőív kitöltésére, amiért cserébe valamilyen nyereményt kaphatnak. Küldünk olyan levelet is a rendszerből, amelyben arra kérjük a vásárlókat, hogy véleményezzenek minket egy árösszehasonlító oldalon vagy osszák meg Facebook-on, hogy nálunk vásároltak.

Mit jelent számodra a CRM?


Az ügyfélkezeléshez ALAP és az email marketinghez SZÜKSÉGES eszközt jelent számomra. Megfelelő hátteret biztosít mindenkinek, akinek vannak ügyfelei és megfelelően akar foglalkozni velük. Azoknak is jó megoldás, akik komolyabb levelezést akarnak használni.

Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?


Először is, nézze meg mindenki, hogy számára használható-e a rendszer és csak akkor vegye meg, ha tényleg ki is használja, feleslegesen ne dobjon ki pénzt. Én azoknak nem ajánlanám, akik pont most indítottak vállalkozást. Könnyen lehet, hogy mindenre a rendszertől várják majd a megoldást, miközben a vállalkozással is problémák lehetnek. Nagyobb cégeknek viszont mindenképp jól jön, főleg, ha már káosz van. Nekik nagy segítség lesz, mivel már sokfelé kell figyelniük.

Az elején nagyjából 2 hónapig tartott, amíg mindent beállítottunk és a Shoprenter integrációnk is megfelelően működött. Volt, aki kételkedett benne, de én azt mondtam, hogy jó lesz és megéri kivárni. Meg kell látni a lehetőséget és nem szabad lemondani róla.


Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek