Az ArenimTel 100% magyar tulajdonú cég és ma már több mint 500
sikeres telekommunikációs projektet tudhat magáének világszerte.
Több mint 50,000 üzembe helyezett VoIP végpont, az általuk
fejlesztett IntTalk szoftvermotort naponta használó több mint
7,000 elégedett felhasználó – csak pár szám, ami a sikerüket mutatja.
2014-ben csapatuk elnyerte az év fiatal vállalkozása
(Startup of the Year - Central European Startup Awards),
valamint Közép-Európa legjobb fejlesztőcsapata díját.
A cég CEO-jával, Kun Szabolcssal beszélgettünk.
Mi a tevékenysége a cégének?
Az ArenimTel szolgáltatás koncepciójának megalkotója és fejlesztője
az Arenim Technologies Kft., melyet 2002-ben alapítottunk. Cégünk fő
tevékenysége telekommunikációs szoftverfejlesztés. Kizárólagosan
magyar tulajdonban lévő vállalkozás vagyunk, központi irodánk
Budapesten az Infoparkban található.
Fő termékünk az ArenimTel felhő alapú telefonközpont és call center
szolgáltatás. Fejlesztőcsapatunk munkája a CryptTalk hívástitkosító
megoldás is, amely teljesen biztonságos telefonhívásokat és
üzenetküldést tesz lehetővé azon cégeknek, amelyek üzleti
információikat szeretnék biztonságban tudni.
Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?
Bár a szolgáltatások egyre nagyobb hányadát tudjuk online igénybe
venni, a személyes kontaktus nem szorult háttérbe. Sőt. Az
információáradatban sokszor az különbözteti meg a cégeket, mennyire
tudnak személyre szabott megoldásokat kínálni, illetve személyes
kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel. Ennek pedig elengedhetetlen
eszköze a telefonos ügyfélszolgálat.
Sok cég úgy érzi, professzionális telefonos ügyfélszolgálatot csak
a nagyvállalatok engedhetnek meg maguknak. Amikor az ArenimTel
szolgáltatással piacra léptünk, épp ezt a tévhitet döntöttük meg
azzal, hogy a kis- és középvállalatoknak is elérhető megoldást
biztosítunk. Ugyanazzal a funkcionalitással, amit a nagy szállítók
is kínálnak.
A felhő alapú megoldásunknak köszönhetően a rendszer használatához
nem szükséges előzetes befektetés, és az igényeknek megfelelően,
rugalmasan alakítható aszerint, milyen feladatokra kívánják azt
igénybe venni. Az egyedi igényeknek folyamatos termékfejlesztéssel
is igyekszünk megfelelni, így például a webáruházak üzemeltetői
számára alakítottunk ki olyan megoldást, amely a webshopot kapcsolja
össze a telefonos ügyfélszolgálattal. Ez a rugalmas igénykiszolgálás
az egyik fő megkülönböztető jegyünk a piacon.
Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta,
mely problémára keresett megoldást?
Az ügyfélszolgálathoz általában kapcsolódik CRM rendszer,illetve
ez fordítva is igaz: ha valaki ügyfeleket szolgál ki, ahhoz egy
idő után szüksége lesz call centerre.
Ha nem hatékony az ügyfelek kiszolgálása, akkor a marketingre
fordított kiadások nagy része is kidobott pénz.
Az ArenimTel esete abból a szempontból egyedi, hogy a MiniCRM-mel
kötött megállapodás alapján a két rendszert összekapcsoltuk,
így a partnerekkel az ArenimTel rendszerében folytatott hívások
automatikusan bekerülnek a MiniCRM-be. Ha valaki MiniCRM felhasználó,
és ügyfélszolgálatát az ArenimTellel korszerűsíti, akkor az
ügyféladatok automatikusan átkerülnek az egyik rendszerből a másikba.
Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?
Jelenleg elsősorban az értékesítési tevékenység támogatására
használjuk a MiniCRM-t. Az értékesíti tevékenységünket - az ilyen
típusú rendszerek értékesítéséhez hasonlóan - a viszonylag hosszabb
döntéselőkészítési folyamat jellemzi. Különösen, ha vevőink a
nagyvállalati körből érkeznek. A MiniCRM segít bennünket abban,
hogy ezt a folyamatot végigkövessük: ne legyen elhanyagolt cég,
pontosan tudja mindegyik munkatársunk, hogy a potenciális ügyfél
milyen információkkal rendelkezik az ArenimTelről, kit, mikor és
milyen újabb információkkal kell még megkeresni, hogy sikeresen
zárhassuk az értékesítési folyamatot.
A közeljövőben szeretnénk ezt a marketing területtel is kibővíteni,
és például rendszeres hírleveleinket a MiniCRM rendszeréből kiküldeni.
Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?
A business-to-business marketing eszköztárát alkalmazzunk munkánk során.
Hangsúlyos az online jelenlétünk, folyamatosan fejlesztjük honlapunkat,
hogy az ArenimTel felhasználási területeit mind szélesebb körben
megismertethessük a potenciális felhasználókkal. Ezt a tevékenységet
online hirdetésekkel támogatjuk.
Igyekszünk bővíteni a személyes kapcsolatrendszerünket, ennek egyik
formája olyan szakkiállításokon, konferenciákon való részvétel –
előadóként vagy kiállítóként -, ahol az ArenimTel potenciális
felhasználói megfordulnak.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek