ArenimTel

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Róluk

Az ArenimTel 100% magyar tulajdonú cég és ma már több mint 500 sikeres telekommunikációs projektet tudhat magáének világszerte. Több mint 50,000 üzembe helyezett VoIP végpont, az általuk fejlesztett IntTalk szoftvermotort naponta használó több mint 7,000 elégedett felhasználó – csak pár szám, ami a sikerüket mutatja. 2014-ben csapatuk elnyerte az év fiatal vállalkozása (Startup of the Year - Central European Startup Awards), valamint Közép-Európa legjobb fejlesztőcsapata díját.

A cég CEO-jával, Kun Szabolcssal beszélgettünk.

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Tudj meg többet

Mi a tevékenysége a cégének?

Az ArenimTel szolgáltatás koncepciójának megalkotója és fejlesztője az Arenim Technologies Kft., melyet 2002-ben alapítottunk. Cégünk fő tevékenysége telekommunikációs szoftverfejlesztés. Kizárólagosan magyar tulajdonban lévő vállalkozás vagyunk, központi irodánk Budapesten az Infoparkban található.

Fő termékünk az ArenimTel felhő alapú telefonközpont és call center szolgáltatás. Fejlesztőcsapatunk munkája a CryptTalk hívástitkosító megoldás is, amely teljesen biztonságos telefonhívásokat és üzenetküldést tesz lehetővé azon cégeknek, amelyek üzleti információikat szeretnék biztonságban tudni.

Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?

Bár a szolgáltatások egyre nagyobb hányadát tudjuk online igénybe venni, a személyes kontaktus nem szorult háttérbe. Sőt. Az információáradatban sokszor az különbözteti meg a cégeket, mennyire tudnak személyre szabott megoldásokat kínálni, illetve személyes kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel. Ennek pedig elengedhetetlen eszköze a telefonos ügyfélszolgálat.

Sok cég úgy érzi, professzionális telefonos ügyfélszolgálatot csak a nagyvállalatok engedhetnek meg maguknak. Amikor az ArenimTel szolgáltatással piacra léptünk, épp ezt a tévhitet döntöttük meg azzal, hogy a kis- és középvállalatoknak is elérhető megoldást biztosítunk. Ugyanazzal a funkcionalitással, amit a nagy szállítók is kínálnak.

A felhő alapú megoldásunknak köszönhetően a rendszer használatához nem szükséges előzetes befektetés, és az igényeknek megfelelően, rugalmasan alakítható aszerint, milyen feladatokra kívánják azt igénybe venni. Az egyedi igényeknek folyamatos termékfejlesztéssel is igyekszünk megfelelni, így például a webáruházak üzemeltetői számára alakítottunk ki olyan megoldást, amely a webshopot kapcsolja össze a telefonos ügyfélszolgálattal. Ez a rugalmas igénykiszolgálás az egyik fő megkülönböztető jegyünk a piacon.

Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta, mely problémára keresett megoldást?

Az ügyfélszolgálathoz általában kapcsolódik CRM rendszer,illetve ez fordítva is igaz: ha valaki ügyfeleket szolgál ki, ahhoz egy idő után szüksége lesz call centerre.

Ha nem hatékony az ügyfelek kiszolgálása, akkor a marketingre fordított kiadások nagy része is kidobott pénz.

Az ArenimTel esete abból a szempontból egyedi, hogy a MiniCRM-mel kötött megállapodás alapján a két rendszert összekapcsoltuk, így a partnerekkel az ArenimTel rendszerében folytatott hívások automatikusan bekerülnek a MiniCRM-be. Ha valaki MiniCRM felhasználó, és ügyfélszolgálatát az ArenimTellel korszerűsíti, akkor az ügyféladatok automatikusan átkerülnek az egyik rendszerből a másikba.

Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?

Jelenleg elsősorban az értékesítési tevékenység támogatására használjuk a MiniCRM-t. Az értékesíti tevékenységünket - az ilyen típusú rendszerek értékesítéséhez hasonlóan - a viszonylag hosszabb döntéselőkészítési folyamat jellemzi. Különösen, ha vevőink a nagyvállalati körből érkeznek. A MiniCRM segít bennünket abban, hogy ezt a folyamatot végigkövessük: ne legyen elhanyagolt cég, pontosan tudja mindegyik munkatársunk, hogy a potenciális ügyfél milyen információkkal rendelkezik az ArenimTelről, kit, mikor és milyen újabb információkkal kell még megkeresni, hogy sikeresen zárhassuk az értékesítési folyamatot.

A közeljövőben szeretnénk ezt a marketing területtel is kibővíteni, és például rendszeres hírleveleinket a MiniCRM rendszeréből kiküldeni.

Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?

A business-to-business marketing eszköztárát alkalmazzunk munkánk során.

Hangsúlyos az online jelenlétünk, folyamatosan fejlesztjük honlapunkat, hogy az ArenimTel felhasználási területeit mind szélesebb körben megismertethessük a potenciális felhasználókkal. Ezt a tevékenységet online hirdetésekkel támogatjuk.

Igyekszünk bővíteni a személyes kapcsolatrendszerünket, ennek egyik formája olyan szakkiállításokon, konferenciákon való részvétel – előadóként vagy kiállítóként -, ahol az ArenimTel potenciális felhasználói megfordulnak.

A MiniCRM már 2000 KKV értékesítését tette eredményesebbé.