
A Borháló Borkereskedelmi Kft. minőségi borok értékesítésével és borkóstolók szervezésével foglalkozik. A
borászoktól felvásárolt borokat franchise-partnerek üzleteiben és webshopon értékesítik. A Borháló
felépítette az üzleti modellt, amit a kiváló minőségű borral és a megszerzett kereskedelmi tapasztalattal
együtt átad az üzletek vezetőinek, akik saját vállalkozásuk tulajdonosai, de együttműködnek a Borhálóval.
Olyan eszközre volt szükségük, ami képes lépést tartani összetett működésükkel, amiben vezethetik és
tisztán átláthatják a párhuzamos folyamatokat. Ezért választottak CRM-et. A rendszerben kezelik a borászok
megkeresését, az új üzletek megnyitását, a partnerek betanítását, valamint a visszatérő vevők generálását.
Külön modulban vezetik a borászokhoz, a franchise-partnerekhez, a vevőkhöz kapcsolódó folyamatokat és
azt, hogy milyen borokat kell/szeretnének beszerezni.
A vevőkkel kapcsolatos információkat részletesen felépített adatlapokra viszik fel, hogy személyre
szabottan ajánlhassanak borokat, rendezvényeket. Nagyon fontos számukra, hogy ügyfeleikkel kiváló
kapcsolatot alakítsanak ki. Rögzítik például azt, hogy milyen csatornán érkezett a vevő, milyen jellegű
borokat kedvel, és azt, hogy volt-e az illetőnek esetleg negatív élménye borokkal kapcsolatban. Az
ügyfélszolgálatot is CRM-ben kezelik. Ide kerülnek be a felmerülő problémák a vevők, átvevők és a webshop
esetében egyaránt.
Az automatizálásban rejlő lehetőségeket maximálisan kihasználják: követik, mikor járnak le a partneri
szerződések, és automatikus e-maileket küldenek vevőiknek (boltajánló, köszöntőe-mailek). A Borháló
szinte a kezdetektől CRM-et használ. Használatával néhány hónap alatt sikerült kiépíteniük egy komplett
franchise-rendszert, ugrásszerű növekedést értek el, és ma már országos szinten 50 partnerrel
rendelkeznek.