
“Új korszakot nyit a menedzsment számára a MiniCRM bevezetése: a korábban átláthatatlannak tűnő
értékesítés nyitott könyvvé válik a számára” – Mester Sándor, a Computerworld lapigazgatója írta le
gondolatait a MiniCRM használatáról.
Nem karrierjének első napján jut el az értékesítő a lelki fejlődés azon fokára, amelyen belátja és megérti,
hogy értékesítési cselekedeteinek, az értékesítési folyamatban tett lépéseinek írásban való
rögzítése haszonnal jár. Amikor az ember kezdőként lezárja első megállapodásait, a legszívesebben
leugrana egy üveg pezsgőért és ünnepelne kollégáival. Csak jóval később, amikor már sikeres üzletkötések
tucatjait tudhatja maga mögött, jön el a megvilágosodás ideje: a legjobb, ha mielőtt pezsgőt bontana,
leírja a legszükségesebbeket a megállapodásról, mert az a jó, ha mindennek nyoma van,
és a nyomok könnyen visszakereshetők, elemezhetők.
Magától értetődő manapság, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás követése számítógépen vagy
számítógépes rendszerek segítségével történik. Az ügyfélkapcsolatokat menedzselő (Customer Relationship
Management, röviden CRM) megoldások kínálata zavarba ejtően gazdag, mégis kitűnik a sűrű mezőnyből
magyar MiniCRM Zrt. felhőalapú MiniCRMje.
A szolgáltatás elnevezése arra utal, hogy alkotói szerények és mértéktartóak. Pedig nagyobb mellényt is
ölthetnének magukra, mert az ő CRM-megoldásukban minden benne van, amire egy értékesítő csapatnak
szüksége lehet, és tegyük hozzá gyorsan: amire egy értékesítő csapatot irányító menedzsernek és ellenőrző
vezetőnek szüksége lehet.
Egyszerűen, könnyen kezelhető, ezért bizton állíthatjuk, hogy az, aki a szövegszerkesztő kezelésében és az
internetes keresésben elérte a közepest nem meghaladó szintet, minden nehézség nélkül elboldogul a
MiniCRM mindennapjaiban. A hasonló rendszerekben már jártas felhasználó pedig a belépés első pillanatától
kezdve eligazodik a magyar fejlesztésű megoldás felületén.
Elsősorban az igazi értékesítés támogatását szolgálja a MiniCRM, azonban hasznosnak mondható, hogy
marketingeseket támogató szolgáltatásokat is nyújt. Nagyban segítheti a marketinges munkáját a
barterügyeletek menedzselését segítő modul.
Saját üzletünk sajátosságaihoz igazíthatjuk a MiniCRMet, ami minden bizonnyal az egyik titka annak, hogy a
szolgáltatás népszerűsége és használóinak a száma dinamikusan növekszik. Az értékesítési ügyletet az első
kapcsolatfelvételtől a zárásig elkísérő megoldás felületére a mi tevékenységünk specifikus elemeit könnyedén
helyezhetjük el és módosíthatjuk, ha szükséges.
Az egyes felhasználók jogosultságának a beállításához és a szükség szerinti módosítások elvégzéséhez sem
kell egyetemi kurzusokat elvégezni. Annak a kollégának, aki a rendszer adminfeladatainak elvégzésére kap
megbízást és felhatalmazást, egyszerű a dolga: néhány óránál nem több idő alatt elsajátíthatja az adminfelület
kezelésének fortélyait.
Új korszakot nyit a menedzsment számára a MiniCRM bevezetése: a korábban átláthatatlannak tűnő
értékesítés nyitott könyvvé válik a számára. Áttekinthetik a vezetők, hogy az egyes értékesítők milyen
ügyleteken dolgoznak, milyen lépéseken vannak túl és milyen lépések vannak még hátra. Beleolvashatnak
azokba az emailekbe, amelyeket az értékesítő az adott ügyféllel folyó tárgyalások szempontjából fontosnak
tartott archiválni a MiniCRMben. A vezetés tehát minden egyes értékesítő tevékenységéről részletgazdag
képet kaphat lényegében valós időben.
Lényegében, írtuk, mert minden attól függ, hogy a felhasználók milyen rendszerességgel frissítik ügyeleteik
történetleírását. A MiniCRM ugyanis sok mindenre képes, arra azonban nem, hogy az értékesítő helyett
rögzítse a fejleményeket, változásokat.
Minden benne van, ami a napi munkához kell, és folyamatosan fejlesztik mondja egyik értékesítő kollégánk
a MiniCRMről, majd hozzáteszi: Felhőben működik, böngésző felületén kezelhető, tehát bárhol lehetek, nem
kell a belső hálózat egyik pontján üljek ahhoz, hogy elérjem a szolgáltatásait.