
Az Ipari Fórum tulajdonosa 10 éve értékesít egyedi gyártású munkaruhákat, kifejezetten
ipari cégek részére. Kis cégként úgy tudott versenyben maradni a többi gyártóval
szemben, hogy az értékesítését hatékonyabban tudja kezelni a MiniCRM-mel.
CRM bevezetés előtt minden az értékesítők fejében volt, esetleg jegyzetekben. Emiatt
folyamatosan fennállt az a veszély, hogy ha az egyik kulcsember távozik a cégtől, akkor
valószínűleg magával fog vinni fontos információkat, teljes ügyféllistát és kontakt
adatokat. Arról nem beszélve, hogy az ügyfél törzsadatokon kívül minden más hasznos
információ, mint például a korábbi értékesítések előzményei, ügyfélvisszajelzések nem
is kerültek rögzítésre. Az utolsó pillanatban álltak rá a MiniCRM-re: bevezetés után fél
évvel később elment a vezető értékesítő a cégtől a legnagyobb versenytárshoz. Ha előtte
nem menti el a kulcs információkat a MiniCRM-be, és nem válik így a felhőből minden
érintett számára elérhetővé, akkor nem élték volna túl a kialakult tisztességtelen
versenyt.
A MiniCRM használatával hatékonyabbá vált a munkavégzés, mivel végre olyan
adatokat is elkezdtek az ügyfelek adatlapjára rögzíteni, ami későbbi értékesítések során
hasznos lehet. Például egy sikertelen értékesítés mellé felvitték a rendszerbe, hogy az
ajánlat éppen nem érdekli az ügyfelet, de fél év múlva szükségük lenne új
munkaruhákra. Beállítottak ehhez a potenciális vevőhöz egy időzített feladatot fél évvel
későbbi dátumra, így nem féltek attól, hogy esetleg elfeledkeznek róla. Amikor
aktuálissá vált a feladat, a rendszer értesítette a felelőst, hogy vegye fel a kapcsolatot az
ügyféllel. Így sikerült eredményesen zárni egy elsőre érdektelennek tűnő ügyféllel az
ajánlatot.
A MiniCRM-mel az idejüket is hatékonyabban tudják kihasználni, mivel az unalmas,
rendszeresen ismétlődő feladatokat a rendszer elvégzi helyettük. Elég volt egyszer
alaposan, jól megírni egy megerősítő emailt, majd beállítani a rendszerben, hogy milyen
esetekben küldje azt ki automatikusan.
“Imádom olvasgatni az automata státusz levelekre érkező válaszokat. Sokkal több
érdeklődőt kezelünk, mégis egyre unalmasabb a munkánk.”
(Juhász Attila, értékesítő)
A MiniCRM bevezetésével nőtt a cég nyeresége, hiszen pontosan tudják, kivel érdemes
foglalkozni és kivel nem. Végre ki tudják használni a birtokukban lévő információkat,
amit a MiniCRM rendszerez és elemezhetővé tesz - sőt, még a riportokat is elkészíti az
alkalmazottak helyett.