A külső- és belső nyílászárókkal, nagyméretű ill. a nagy fesztávolságú
homlokzatnyitásokkal foglalkozó cég hamar ráérzett a CRM szoftver
erejére, annak ellenére, hogy ebben az iparágban még kicsit forró
kásaként kerülgetik a vállalkozások az ügyvitelt támogató
informatikai megoldásokat.
A cég vezetőjével, Faragó Attilával beszélgettünk.
Mi a tevékenysége a cégének? Mutassa be a cégét röviden?
Elsősorban az átlagosnál nagyobb költségvetésű, magánberuházásban
épülő lakóépületek külső és belső nyílászáróinak, belsőépítészeti
anyagainak szállításával és szerelésével foglalkozunk. A tevékenység
hangsúlyos része az értékesítést megelőző tanácsadás és műszaki
előkészítés, ami a vevő elvárásainak legmegfelelőbb műszaki megoldás
kiválasztását célozza.
Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?
Mottónk: Különleges családi házak – különleges nyílászáró megoldások
Termékeink akkor jelentenek megfelelő választást a vevők számára,
ha vagy műszakilag vagy esztétikailag fogalmaztak meg olyan magas
igényeket, amelyeket mások nem tudnak vagy nem akarnak teljesíteni.
Ez lehet hiányzó termék vagy hiányzó szakértelem miatt.
Ha réspiacról beszélhetünk, akkor az a nagyméretű ill. a nagy
fesztávolságú homlokzatnyitások témaköre lehet, ahol már viszonylag
kevés a kínálat.
Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta,
mely problémára keresett megoldást?
Alapvetően az online marketing térnyerése és az abban rejlő potenciál
miatt kezdtünk el foglalkozni a CRM-mel. Hamar kiderült, hogy a
marketing önmagában semmit sem ér, azt be kell illeszteni az
értékesítés folyamatába. Fel kellett ismerni hogy az értékesítés
folyamatokra épül, melynek egyes fázisaiban más és más marketing
üzenetekre van szükség. Kellett persze a végén az egészhez egy eszköz,
ami képes volt az értékesítés folyamatát lekövetni és automatizálni
és mérhetővé tenni a marketingtevékenységet.
Hogyan oldotta meg? Hogyan segített Önnek ebben a MiniCRM? Mi változott azóta?
A MiniCRM volt alkalmas arra, hogy az értékesítés folyamatainak
modellezése után eszközként funkcionáljon, annak online leképezésére.
A kezdetek óta alapvetően a feladatkezeléssel bővült a használat.
A cégen belül minden dolgozó a CRM-ben látja a projektjeinket és
abban vezeti ill. kapja a feladatait.
Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?
Jelenleg 10 munkatárs használja, az előbb leírtakra.
Miben fejlődtek, mi fejlődött leginkább a MiniCRM bevezetése után?
Egyértelműen a feladatkezelésben. A kezdeti ellenállás megtörése
után mindenki elfogadta, hogy a cetlizésnek vége. Ma az értékesítéshez
kapcsolódó minden feladatot a CRM-ben kezelünk.
Mit javasol azoknak, akik CRM bevezetése előtt álnak?
Azt, hogy csak akkor vágjanak bele, ha kellő időt szánnak rá annak
kitalálására. Rengeteg munka és energia, amíg valaki eljut oda,
hogy használható rendszere legyen. Ez a munka és energia később,
nyilván többszörösen megtérül, de ezt sokan nem látják előre.
Senki se gondolja, hogy vesz egy CRM-t és másnap már csak az előnyeit
élvezi. Talán egy rendszerszervező sem árt annak, aki csak ad hoc
dolgozik. Először a céget kell felállítani és utána lehet CRM-t
ráülteteni.
Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?
A MiniCRM-et marketing szempontból sok mindenre lehetne használni,
de mi csak egy kis részben használjuk. Alapvetően hírlevelezésre
használjuk. Mivel sokféle szűrőt tudunk alkalmazni az adatbázisra,
ezért mindenki csak az őt érdeklő témákat kapja. Ez előny a célzott
akciók indításakor.
Statisztikai elemzésekre is használjuk időnként. Mérni tudjuk vele,
honnan érkeznek a látogatóink, miért vásárolnak és miért nem.
Ellenőrizni tudjuk a hírlevelek megnyitási és átkattintási
eredményességét. Melyik téma volt érdekes és melyik nem.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek