Megyeri Szabolcs kertészete

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Tudj meg többet

Mutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?

Egy kertészetet vezetek, amely kizárólag házhoz szállítással foglalkozik. Növényeinket webshopon keresztül lehet megrendelni, nincs helyszíni értékesítésünk. Magyarországon ez egy kiépítetlen területnek számít, mivel nagy szakértelmet igényel, így jelentős konkurenciánk sincs.

Anno a Shoprentertől megtudtuk, hogy egy webáruház fontos pillére az ügyfélszolgálat. El is kezdtük megcsinálni a webáruházat, de nagyjából másfél év után láttuk, hogy teljes a káosz és kezelhetetlen a helyzet. Például telefonálni szerettünk volna, de nem tudtuk beírni a számot, mert közben már hívtak minket. Ennek megkönnyítésére bevezettük a ArenimTelt, majd később a MiniCRM-et. Szorosan együtt használjuk a két rendszert, ami nagyon bevált nekünk. Központilag kezelhető az, ha valaki hív, vagy emailt ír és szét is tudjuk osztani a kérdéseket az emberek között, hogy mindig a releváns ember válaszolja meg.

Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?

Egy döntő tényezőre emlékszem: nem kell milliókért megvennem a rendszert, hanem bérelni tudjuk. Nem nagyon értettem ehhez, nem is nagyon néztünk más rendszert. Jók voltak a feltételek, szimpatikus volt, hogy van tesztidőszak és elköteleződésmentesen lehetett dönteni. Ez nagyon fontos volt.

Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?

Shoprenterrel és ArenimTellel van összekötve a rendszer.

Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?

Nem kérdés, hogy megtérül. Munkaórában és ügyfélelégedettségben visszahozza az árát. Bizonyos ügyfélszám fölött már elkerülhetetlen egy ilyen rendszer bevezetése. Olyan természetesnek kellene lennie, mint annak, hogy van-e központi telefonszámod. Egyre nehezebb és költségesebb jó munkaerőt találni, ezért nagy segítség, hogy automatizál a rendszer.

Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?

Minimálisra csökkent az elvesztett ügyfelek száma. Az ügyfelek szempontjából is változást jelent, hiszen jobban informált a dolgok állásával kapcsolatban, ezért nem minket kell hívogatnia. Mi pedig látjuk az ügyfél előéletét.

Mit jelent számodra a CRM?

Online, automata ügyfélmenedzser, ami észben tartja, amit egy ember fizikailag nem tud.

Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?

Ne csak arra gondoljanak, hogy a saját munkájukat könnyíti meg. Fontos az ügyfél fejével is gondolkozni, mivel számára a saját vásárlása a legfontosabb és az, hogy minél hamarabb választ kapjon a kérdésére. Végig kell gondolni az utat, amin az ügyfél végigmegy a vásárlás során és amikor valamire választ szeretne kapni. Úgy kell kialakítani a rendszert, hogy segítsen abban, hogy felkészültek legyünk, ami az ügyfélben azt az érzést fogja kelteni, hogy fontos és foglalkoznak vele. Valljuk be, mi is szeretjük azt érezni, hogy akivel éppen beszélünk, az tudja, mi a helyzet velünk és mit szeretnénk. Ez bizalmat kelt bennünk.

A MiniCRM már 2000 KKV értékesítését tette eredményesebbé.