Mondj pár szót a cégről, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó
ok, amiért elkezdtél CRM rendszer bevezetésén gondolkodni?
Az Officelink Kft. a Drávanet cégcsoporthoz tartozik.
Budapesten nyújtunk bérelt vonalas optikai internet szolgáltatást cégeknek,
jelenleg több, mint 150 irodaházban van jelen a szolgáltatásunk.
Ezen kívül idén szerver hosztinggal bővült a portfóliónk.
A kihívás az volt, hogy több értékesítő kollégánk van,
az eladást pedig a létesítési fázis követi,
amely önmagában is egy mini projekt.
Ez azt jelenti, hogy ha eladjuk a szolgáltatást,
a műszaki kollégáknak ki kell menniük a helyszínre és létesíteniük kell a megoldást,
ami néhány hetes munka. Miután átadjuk, indul a számlázás.
Elsősorban az értékesítés támogatására kerestünk megoldást, de ma már a MiniCRM-ben kezeljük az irodaházakat és a létesítési projekteket is.
Jelenleg 4 értékesítő, 2 műszaki és 2 backoffice kolléga használja a rendszert.
Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?
Régebben már bevezettük a MiniCRM-et, de elsikkadt a használata,
így maradtunk az Excelnél. A folyamataink egyre bonyolultabbak lettek,
egyre több leadet kellett kezelni, szóval nem volt kérdés,
hogy a MiniCRM mellett döntöttünk ismét, mivel már használtuk mi is,
és ismerősi körben is használják a rendszert. A MiniCRM felhasználóbarát,
könnyen alakítható, például mezők testreszabásával.
Erre szükség is van, hiszen hiába specifikálunk egy folyamatot előre, az élet úgyis mást diktál,
ezért a rendszerbe is bele kell nyúlni. Számomra az is hasznos, hogy rálátok a kollégák tevékenységére.
Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?
Két nagy számlázási és üzemeltetési rendszerünk van, amit még használunk,
de ezek nincsenek összekötve a MiniCRM-mel.
A jövőben az online árajánlatkéréseket szeretnénk űrlap segítségével bekötni a rendszerbe.
Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?
Mi a legnagyobb csomagra fizetünk elő és érdekem lenne, hogy egyre többen használják a rendszert,
ami viszont így drágább is lesz, szóval megfontolom, hány embernek legyen hozzáférése.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem éri meg.
Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?
Nemrég vezettük be a rendszert, annak viszont már most élvezzük az előnyét, hogy a kollégák egy helyen és naprakészen látják az információkat.
Eddig a korábbi levelezésekből, dokumentumokból kellett a történéseket összerakni, ezeket már mind MiniCRM-ben kezeljük.
Így helyettesítéskor könnyen átlátható, hol tart egy adott ügy. Érzem, hogy időt tudunk megtakarítani.
Hosszú távon pedig azt várjuk, hogy még jobban felgyorsul majd a munka.
Az online marketinget is szeretnénk támogatni a rendszerrel.
Így, hogy a leadek a rendszerben vannak, a hírlevelek küldése is jobban tervezhető lesz.
Mit jelent számodra a CRM?
Átláthatóságot, megadja azt az érzést, hogy kézben tartom a folyamatokat.
Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?
Érdemes vele foglalkozni és rászánni az energiát és a pénzt.
Nem kis munka bevezetni, át kell tekinteni hozzá a cég felépítését,
a szerepköröket, a folyamatokat és ezeket formalizálni kell.
Ez jellemzően nincs meg a kkv-knál és ad hoc működnek sokszor a dolgok.
Ha viszont növekedik egy cég, eljut arra a pontra, hogy muszáj szervezettséget vinni a cég életébe és erre jó a CRM.
Ha például egy kolléga elmegy a cégtől, megkönnyíti a pótlását,
a feladatok átadását, valamint strukturált gondolkodásra kényszeríti a cégvezetőt.
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek