OLC System

MiniCRM Esettanulmány

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Tudj meg többet

OLC System

Értékesítés során ügyfelekkel foglalkozunk, de nem mindegy, mindezt hogyan csináljuk. A CRM összefogja az érdeklődők és ügyfelek felé irányuló összes folyamatot. Ebbe beletartozik minden olyan tevékenység, amely az ügyfelek megkereséséhez, megtartásához, kiszolgálásához és a nekik történő újraértékesítéshez kötődik. Nézzük meg, hogy az OLC System Kft. hogyan ültette át a gyakorlatba az ügyfélközpontú gondolkodást CRM rendszer segítségével!

A cég 2011 óta foglalkozik energiamenedzsmenttel: vállalati és intézményi ügyfeleknek kínálnak innovatív, személyre szabott megoldásokat. Ügyfeleikkel szoros partneri kapcsolatot ápolnak, a tervezéstől a tanácsadáson át a megbízás teljesítéséig. A vállalat az értékesítőkön és a weboldalon keresztül hozza be érdeklődőit, így az ügyfelekkel való kommunikáció kiemelt fontossággal bír. 2013-ban az egyik munkatárs ajánlására szemügyre vették a hazai CRM rendszereket, és több próbaverziót is teszteltek, mielőtt kiválasztották a megfelelőt. Kezdetben 4-5 felhasználó volt, mostanra 25 munkatársnak van hozzáférési jogosultsága – mondhatni, csak ezen keresztül kommunikálnak a kollégákkal.

Nagyjából egy hét alatt sikerült “belerázódni” a CRM rendszer használatába – ebben sokat segítettek a tanácsadók, valamint a rendszer használatát bemutató videók és a részletes súgó. Többen elkötelezett hívek lettek, köztük az irodavezető, aki házon belül okítja kollégáit a rendszer használatára. Elmondása szerint azoknak, akik szeretnék bevezetni, fontos megérteniük, hogy a rendszer bár elsőre bonyolultnak tűnik, nem az. Amint sikerül minden alkalmazottnak elfogadnia, hogy a rendszer a munkafolyamatok gördülékenyebb elvégzését segíti, azaz könnyebbé teszi azokat, nem lesz gond a használatával.

A CRM-be minden egyes információt rögzítenek az ügyféllel kapcsolatban (cégadatok, cégméret, alkalmazottak száma stb.), valamint azt is, hogy milyen interakciók történtek a kapcsolatfelvétel óta (telefon, e-mail, személyes találkozó) és hogy jelenleg hol tart az értékesítési folyamat. Ezáltal a folyamatok jól működnek – felelősöket rendelnek hozzájuk, és le tudják őket bontani lépésről lépésre –, így az ügyfeleket könnyebben tartják bent az értékesítési körforgásban.

A teendőkezeléssel a határidők betartása is egyszerű, ez erősíti a minőségi kiszolgálást, a szavahihetőséget – tehát pozitív kép alakul ki a cégről. Az értékesítőket a rendszer is irányítja, de mivel saját maguk számára is vehetnek fel teendőket, az önállóságuk is megmarad. Összességében a teendők kezelésének köszönhetően precízebben és szorgalmasabban végzik el feladataikat.

Látják azt is, ha egy folyamat esetleg félbemaradt, erre rákérdeznek az adott feladatért felelős kollégánál, vagy megoldást kínálhatnak a problémára, ezzel is segítve az értékesítés eredményességét. A rendszer tisztább helyzeteket teremt, mivel egyértelműen követhető, ki hogyan végzi a munkáját. Ez a cégvezető számára is nagy segítség – mindennap ellenőrzi a státuszokat, ajánlatkéréseket, lejárt teendőket, és ott avatkozik be, ahol épp szükséges – mondják a MiniCRM szakértői.

Használatával időt is spórolnak: minimális adminisztratív munkával mindenki képbe kerül mindennel, a folyamatok összefüggnek, mobilon is kontrollálhatóak. Az előzmények áttekintésével akadály nélkül lehet továbbhaladni – ez nagy segítség, hiszen mindent fejben és cetliken tartani nem könnyű. Ráadásul nem kell folyton számon kérni a munkatársakat, a rendszerben úgyis minden lekövethető. Automatizálták az e-maileket, státusztól függően küldik ki az ügyfeleknek, sablonokat használva – így tájékoztatják őket az aktuális történésekről.

Az OLC Systemnél az elmúlt évhez képest háromszorosára nőtt az értékesítők száma, ezáltal nőtt az értékesítés is. A CRM hozzájárult a fejlődéshez, használatával könnyebben ki lehet kerülni a káoszt. Átlátható, egyértelmű, alkalmazásával hatékonyan levezényelhető az értékesítés, és könnyen követhetők a mindennapi problémák. Az OLC System számára egy CRM rendszerben a legfontosabb, hogy testreszabható legyen informatikus segítsége nélkül is, hiszen – ahogy ők fogalmazták – az élet diktálja, hogyan alakítsák a rendszert. Eddigi tapasztalataik alapján úgy gondolják, hogy CRM nélkül bele sem vágnának egy új vállalkozásba.

A MiniCRM már 1714 KKV értékesítését tette eredményesebbé.