OntapadoCimkeNyomtatas.hu

Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel

Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Tudj meg többet

Mi a tevékenysége a cégnek? Mutassa be a céget röviden?

Mottónk: Szeretjük a barátságos kiszolgálást, a rendet, pontosságot, kiszámíthatóságot és a kézzel fogható szép eredményét munkánknak. Úgy gondoljuk, hogy ezt mindenki megérdemli. Ezzel a hozzáállással készítjük címkéinket.

Öntapadó címkéket, matricákat, etiketteket nyomtatunk fix- vagy változó tartalommal, 1 db-tól végtelenig. Röviden.

Hosszabban: igyekszünk a szükséges rosszat minél hatékonyabban, rugalmasabban, gyorsan és precízen elkészíteni ügyfeleink helyett. Mire gondolok?

Sok esetben a kötelező tartalmat kell feltüntetni a címkéken (termékleírások, összetétel, lejárati dátum, gyártói-, forgalmazói adatok), de van, hogy színes, egyedi designú grafikákat kell megvalósítsunk.

Másik terület a „rendrakás”, ahol a raktári rendszerek polcaira, leltárhoz, vagy dokumentumkövetéshez használnak futósorszámozott vonalkódos címkéket. És aki a honlapunkat meglátogatja, látja, hogy ez csak egy szűk szelete a címkéknek.

Mi a pozicionálásuk, réspiacuk? Mi jellemzi amúgy az Önök piacát?

A nyomdák tízezres tételtől vállalnak címkegyártást, akkor is csak fix szövegezésűt. Annak idején úgy kezdtem, hogy 1 db címke nyomtatását is vállalom, hiszen mindenkinek valahol el kell kezdenie. Így a kis tételek gyártásával foglalkoztam először, aztán sorra jöttek a tíz és százezer darabszámú megrendelések is.

A konkurencia egy részére elmondható, hogy sokszor, mintha csak egy ottfelejtett honlap lenne. Kérek ajánlatot tőlük, és válaszra sem méltatnak. Vannak, akikre napokat, akár egy-egy hetet kell várni, hogy ajánlatot adjanak. Talán azt, hogy 15 percen belül kap valaki ajánlatot, egyedül mi tudjuk.

Mi volt a kiinduló probléma, ami miatt a MiniCRM-et választotta, mely problémára keresett megoldást?

Túl sok excel táblám volt, és post it kiragasztva a teendőkkel, valamint az e-mail fiókom címkézési lehetősége is kevés volt. Fel kellett volna vegyek egy embert, aki rendben tartja a rendeléseket, ügyfeleket, kommunikál velük, de erre nem volt keret.

Rendet szerettem volna, és tudni, hogy mikor mivel kell foglalkozzak.

Hogyan oldotta meg? Hogyan segített Önnek ebben a MiniCRM? Mi változott azóta?

Rendszert építettem. Addig is volt egy folyamat, csak kicsit a MiniCRM „nyelvére” kellett fordítsam, alakítsam, majd hozzá kellett kapcsoljam a sablonokat, automatizmusokat, ami leveszi a vállunkról a terhet, elvégez egyszerű feladatokat helyettünk.

Azóta „belaktuk” a rendszert, „összeházasodtunk” vele… A Google Drive integrációval egy műszerfalat is készítettem, amelyen látszik a bevétel, kiadás, és egyéb mérőszámok az általam szükséges osztásokban. Úgyhogy ha elvennék tőlem, nagyon vakarnám a fejemet, hogy mit csináljak…

Hányan és mire használják a MiniCRM-et leginkább?

Jelenleg ketten használjuk a MiniCRM-et. Kolléganőm visz minden olyan ügyet, ami bejövő telefonhívás, e-mail, vagy a leggyakoribb: űrlapos ajánlatkérés - egészen odáig, hogy az ügyfél eljön a kész címkékért, vagy átadjuk a GLS-nek. De természetesen ez után megy egy automata, űrlapos véleménykérés is.

Én a rendszerbe töltöm az ügyfeleket úgy, hogy a honlapot csinálom, annak látogatottságát növelem (AdWords, Facebook stb.), illetve különféle kampányokat találok ki (ingyenes segédlet, levélsorozat, nagyon szűk célpiac pontos problémájára megoldás), és mérem az eredményét a MiniCRM-ben. De ha kolléganőm szabadságon van, vagy beteg lesz, ott folytatom, ahol ő felállt. Szinte kérdés nélkül.

Miben fejlődtek, mi fejlődött leginkább a MiniCRM bevezetése után?

Pontosság, kommunikáció, nem felejtünk el dolgokat, mérünk, szűrünk. Szóval átlátható, rendszerezett, gyors, precíz céggé fejlődtük ki magunkat.

Mit javasol azoknak, akik CRM bevezetése előtt állnak?

Gondolják át, hogy jelenleg milyen lépéseken megy végig egy ügyfél, hogy az érdeklődéséből vásárlás legyen, és erről készítsenek egy folyamatábrát. Kezdjenek el tudatosan ez alapján dolgozni.

Hozzanak létre olyan bevált sablonokat (akár személyes beszédben, telefonban, vagy e-mailben), amelyek meggyorsítják a munkát (pl. fizetési felszólításnál csak a számla sorszámát, végösszegét és a dátumot kelljen módosítani), és ha ezek megvannak, akkor lényegesen könnyebb lesz a bevezetés.

De ebben nagyszerű támogatást nyújt a MiniCRM csapata. Ha ők nem kérdezték volna rendszeresen, hogy „na hogy haladsz?”, akkor lassabban és pontatlanabbul vezetem be.

Milyen marketing eszközöket használ jelenleg és melyek használatát tervezi?

Természetesen van honlapunk. Itt „tájékoztatjuk” az ügyfeleket, igyekszünk tanítani, információkat átadni. A honlap aloldalaira terelünk mindenkit különböző reklámokkal - főleg AdWords, és Facebook hirdetésekkel. A honlapunkon található egy ingyenes segédlet, majd ezt követi egy levélsorozat, amiben további hasznos gondolatokat vetünk fel. A már megrendelőink címketekercseinek az utolsó darabjaihoz teszünk egy címkét az elérhetőségeinkkel, hogy kéznél legyen az utánrendelésnél.

Szóval igyekszünk megragadni a lehetőségeket, hogy az ügyfélnek minél kisebb fáradtsága legyen.

A MiniCRM már 2000 KKV értékesítését tette eredményesebbé.