SpaTrend

2008 előtt garázscég, a válságból felépülve milliárdos árbevétel

Bevételnövekedés

80-100 millió forint árbevételt nyertek évente a jó adatkezeléssel

Árbevétel

2 milliárd feletti árbevétel 2019-ben

Róluk

Vezse Roland, a cég tulajdonosa 2003-ban hozta létre a céget a masszázsmedencék magyarországi képviseletéül. Az eredetileg egy 30 m2-es garázsból, alacsony költségvetéssel működő cég 2008 előtt csak lassan növekedett, de a válságból kitörve hirtelen nagyot ugrott, mára pedig az ország vezető minőségi masszázsmedencéket forgalmazó vállalata lett. Rendszeresen megrendezik a SpaTrend Expo nevű kiállítást és vásárt, valamint ma már 3 országban van üzletük.

Kedvenc funkciók

  • Bárhonnan elérhető szoftver
  • Teendők ütemezése
  • Automatikus e-mailek és emlékeztetők
Tudj meg többet

A probléma

A luxus masszázsmedencéket forgalmazó SpaTrend a 2008-as válságban a piac összeszűkülése miatt hónapokig nem tudott egy terméket sem értékesíteni. Vezse Roland, a cég tulajdonosa ekkor mindent feltett egy lapra, és egy briliáns marketing lépéssel 1 hónap leforgása alatt sikeresen értékesítette a teljes raktárkészletüket.

Viszont ekkor szembesült az újabb problémával.

A hirtelen hatalmasra nőtt ügyfélbázis mellett az addig papíron, kartonokban tárolt ügyféladatokat, előzményeket és egyéb információkat nem tudta gyorsan és átláthatóan kezelni. Tudta, hogy a további növekedéshez ezen változtatniuk kell.

Először Excel táblázatokban igyekezett számontartani a rengeteg érdeklődőt és ügyfelet, de a sorok és oszlopok káosza idővel átláthatatlan lett, és szinte lehetetlen volt fókuszban tartani a fontos információkat.

Tanácsadóként láttam, hogy sok céget az bénít meg, hogy olyan dolgokra megy el az idejük, ami egy jó rendszerrel kiküszöbölhető lenne. Például amikor arról tartanak megbeszélést, hogy mi történt egy-egy ügyféllel. Vagy arról, hogy hol van egy bizonyos dokumentum. Ez fölösleges ahelyett, hogy mindez egy egységes központi rendszerben lenne. Ezért én ezt már a kezdetekben igyekeztem kiküszöbölni.

Vezse Roland, tulajdonos

A megoldás

Miután ezt felismerte, Roland végiggondolta, hogy pontosan mire is van szükségük. Szerette volna, ha a lehető leghatékonyabban, egy rendszeren belül tudják kezelni az ügyfelekkel kapcsolatos információkat, előzményeket, teendőket és levelezést.

Naptárszinkronizációra, emlékeztetőkre, és több felhasználó hozzáadására is szüksége volt a hatékony információkezeléshez, ezért olyan rendszert keresett, aminek nem voltak ilyen korlátai. Ekkor találkozott a MiniCRM-mel.

A kezdetektől fogva használhattam bárhonnan. Ráadásul egyszerre többen tudtunk ugyanazzal az ügyféllel kapcsolatos feladatokon dolgozni, átláthatóan. Óriási szabadságérzetet és egy teljesen más perspektívát adott.

Vezse Roland, tulajdonos

Mit nyertek a bevezetés óta?

Roland állítása szerint elsőként egy átláthatóbb, jól kezelhető adatbázist nyertek a bevezetéssel. A strukturált adatkezelés és a rendszerezhető, lekérdezhető információk lehetővé tették, hogy ne veszítsenek el havonta több millió forint árbevételt feleslegesen, pusztán az elkallódó információk miatt.

Tovább tudtak növekedni, olyannyira, hogy 2019-ben már 2 milliárd feletti árbevétellel zárták az évet.

A különféle automatizmusok a rendezvényeikkel kapcsolatos kommunikációt is egyszerűbbé és következetessé tették. Ma már nem okoz különösebb gondot számukra, hogy automatizált e-mailek és a telefonhívásokra emlékeztető teendők segítségével feltöltsék résztvevőkkel a rendszeres rendezvényeiket, ahol így több a lehetőségük az értékesítésre.

Nekünk azt jelentette a CRM használata, hogy könnyebbé vált a kommunikáció, könnyebbé vált az adatfeldolgozás, átláthatóbb lett minden.

Vezse Roland, tulajdonos

A MiniCRM már 1714 KKV értékesítését tette eredményesebbé.