Online marketing tippek

Mit tehet egy cégvezető, hogy bővítse ügyfélkörét? Az értékesítők alkalmazásán kívül, van még egy tágasabb terület, ahol kimagasló eredményt lehet elérni és a mai világban elengedhetetlen.

Ez az online jelenlét. Egyre kényelmesedvén, de sokszor idő takarékos megoldásként interneten járunk utána a megvásárolni kívánt terméknek és/vagy szolgáltatásnak. Mit tehet azért, hogy előre kerüljön a Google találati rangsorában?

Weboldal(ak)

Először is készítsünk egy weboldalt, amelyen minden fent van rólunk, a termékeinkről és/vagy szolgáltatásainkról. Ami fontos, hogy felejtsük el a „Mi ezek vagyunk, ezt adjuk” közlési módot, lehetőleg helyette alkalmazzuk azt a megfogalmazást, hogy a tőlünk kapott termék, vagy szolgáltatás miért hasznos számára. Miért válik előnyére a vásárolónak! Minden esetben pozitívan fogalmazzunk és keltsünk fel a vágyát a dolog iránt. Amennyiben ez nekünk, mint cégvezetőnek nem megy, hát bízzunk meg vele egy szövegírót.

Az egy átfogó weboldal mellé, érdemes több kisebb volumenű egyszerű, érétkesítésre szolgáló microsite-ot készíteni, ahol csak 1-1 szegmensről teszünk említést. Minél több microsite-unk van jelen a weben, annál nagyobb eséllyel fognak tőlünk rendelni a vásárlók. Előre hozható akár mind a Google első oldalára, ahol így irányíthatjuk a vásárlókat, a vásárlási szokásokat, alakíthatjuk az árakat, stb.

Jó weboldal tartalom

Nagyon fontos a Google szempontjából is, hogy weboldalunk szövegezése, tartalma valóban a vásárlót szolgálja és valós tartalom legyen. A Google fejlesztői úgy programozták le a legfrissebb változatát a több mint 200 variánsból álló keresőrobotokat, hogy mostanra már nem a keresőoptimalizált szó gyakorisága számít, hanem a tartalom minősége.

Folyamatosan frissülő tartalom

A keresőrobotok folyamatosan pásztázzák a weboldalakat, majd a meghatározott variánsok szerint pontozzák őket. Így kap az oldalunk egy Page Rank értéket, mely szintén fontos tényező a Google kereső helyezési listáján. A robotok visszatérésének és újra pontozásának gyakorisága függ az oldalunk frissítési gyakoriságától. Minél sűrűbben frissül az oldalunk tartalma, annál sűrűbben térnek vissza a robotok. Igyekezzünk rendszeresen releváns tartalmakkal frissíteni az oldalunkat. Frissítésnek minősül, pl.: blog bejegyzés, hozzászólás, új hír, új termék információ, új akció kiírása, stb.

Minőségi linképítés

A Google első sorban azokat a linkeket értékeli pozitívan, amelyek minőségi, témánkhoz, területünkhöz kapcsolódó oldalak felől mutatnak hozzánk, illetve mutatnak ki tőlünk. Így nem feltétlen jó csak linkgyűjtő oldalakban gyorsan szétszórni a weboldalunk linkjét. Linképítésnek minősül, pl. ha a weboldal linkünket elszórjuk a Google+ felületén 1-1 bejegyzésben, amit +1-eznek, vagy a blogunkban, vagy ajánlanak minket más blogjában, vagy más oldalak bejegyzéseiben, vagy rólunk írt cikkekből mutatnak befelé. Ezek lehetnek a legértékesebb linkek, mert a keresőrobotok átlátják, hogy valóban életképes, működő cégről van szó, aki sok helyen jelen van és ismert.

Keresőmarketing

Ahhoz, hogy oldalunk előrébb kerüljön a keresőben, tudnunk kell melyek azok a kereső szavak, amelyekre a leendő vásárló leginkább keres. Mivel a Google Analyticsben már nem láthatjuk, hogy milyen keresési szavakról léptek az oldalunkra így más megoldást tudunk javasolni, amely a kattintás alapú Google Adwords kampány (PPC).

Készítsünk több verziót egyszerre, ez pénzbe nem kerül, csak abban az esetben, ha rákattintottak a hirdetésünkre. Amelyiken keresztül a legtöbben érkeztek be, nyílván való, az lesz a nyerő megközelítés. A Google Adwords kampányok nagyon jól optimalizálhatók, így amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetéből érkezzenek a vásárlók, akár város szintig is megadhatja a szűrést, pl. hogy csak Debrecen és környékén láthassák a hirdetését. Így hamarabb ér el olyan emberekhez, akik megtehetik, hogy elmenjenek vagy rendeljenek Öntől. Ahhoz, hogy az Adwords kampányunk sikeres legyen, fontos, az az oldal, ahova a hirdetésünkről átmennek a látogatók.

Keresőoptimalizálás

Mikor már tudjuk, hogy honnan, milyen szavakról, szóösszetételekről érkeznek a látogatóink, módosítsuk a weboldalunk tartalmát ennek megfelelően. Legyen célcsoportunknak irányult szövegezés, és lehetőleg kerüljük a szövegek képként történő alkalmazását. Amikor egy szöveg kijelölhető és másolható, akkor a Google robotok is látják és tudják értékelni, ha a szöveg „vak”, akkor a robotok nem látnak semmit és körülbelül ugyan ennyire fogják értékelni is.

Landing Page (érkező oldal)

Ez az oldal rendszerint egy rejtett aloldal, amit közvetlen a honlapunkon nem található meg. Ez speciálisan a hirdetésben szereplő témára, termékre épül, és arra ösztönöz, hogy a látogató meg akarja venni a termékünket. Bizalmat keltő visszajelzések, vásárlásra ösztönző, cselekvésre késztető kiemelések. Minimális lehetőség arra, hogy ellépjen a weboldalunkon bármerre is, hogy aztán ne találjon vissza… Mindent ott azon az oldalon tegyünk lehetővé, hogy kapcsolatba tudjon lépni velünk, vagy rögtön meg tudja venni amit keresett.