Tesk Csoport

MiniCRM Sikersztori

Hogyan lehet egyik napról a másikra gyökeresen megváltoztatni az értékesítés irányát? Mire érdemes időt szánni a válságban? Tokár Péterrel, a Tesk csoport ügyvezetőjével a válság rövid és hosszú távú hatásairól, a válságban elengedhetetlen cégvezetői mentalitásról, valamint a távmunkáról is beszélgettünk.



Mesélj pár szóban a cégről! Mivel foglalkoztok pontosan?


Munkaerő-közvetítéssel és toborzással foglalkozunk már lassan 18 éve. Elsősorban magasan kvalifikált szakembereket keresünk nagyobb gyárak számára. Alapvetően amire egy induló gyárnak szüksége van a toborzás terén, azt végig vállaljuk.

Azonban a március közepe óta egy kicsit változtattunk ezen, mert a korlátozások és a piaci visszaesés a mi partnereinket is erősen érintette, és a toborzás a legtöbb cégnél most nem prioritás.

Benneteket hogyan érint a kialakult válság?


Elsősorban a partnereinken keresztül. Amikor bővítések, gyárépítések vannak, az jelentősen befolyásolja a tevékenységüket, így természetesen a beruházások terén tapasztalt hirtelen visszaesés is. De nem minden partnerünk állt le, sokaknál most folytatódik a bővítés, így most is van toborzás, de nem mindenkinél.

Hogyan és mikor reagáltatok, amikor érzékeltétek ezt az irányváltást?


Nagyon gyorsan láttuk, hogy ha nem akarunk megválni kollégáktól, akkor változtatnunk kell az értékesítési irányon, a szolgáltatáson és a kiadásaink mértékén is.

Azt tapasztaltam, hogy ezt a helyzetet jól fel lehet használni arra, hogy olyan dolgokat megtegyünk, amire egyébként nem volt kapacitásunk. Azokra a belső feladatokra, amiket hosszú ideje csak tologattunk, a szervezetfejlesztésekre végre tudtunk időt szánni.

Bár a költségcsökkentésekre most a legtöbb céghez hasonlóan mi is rákényszerültünk, rájöttünk arra, hogy bizonyos kiadásokra most tényleg egyáltalán nincs szükség, és elgondolkodtunk, hogy talán békeidőben sem olyan fontos.. Például korábban meggyőződésem volt, hogy a kb. 20 fős létszámhoz kell a nagy iroda. Ez közel 1,6 millió forint havonta, amiről most, hogy a legtöbb kolléga otthon dolgozik, bebizonyosodott, hogy nem feltétlenül szükséges.

Említetted, hogy az értékesítésen és a szolgáltatáson is változtattatok. Hogyan adaptálódtatok e téren az új helyzethez?


Új üzleti területeket azonosítottunk; az értékesítés és a marketing is új, jelenleg jól működő gazdasági területekre fókuszál, mint például a bankok, élelmiszeripar, gyógyszertárak. Ezeket érintették a legkevésbé a szolgáltatások, sőt, sok helyen határozottan növekedett a kereslet, így erre az irányra álltunk át.

A szolgáltatás pedig a tekintetben mindenképpen változott, hogy a korábban rendszeres személyes találkozókat felfüggesztettük, helyette a kollégák otthonról dolgoznak, és szerencsére a legtöbb partnerrel megoldható volt, hogy online toborzásra és kiválasztásra váltsunk.

Segítünk irányt váltani!


MiniCRM-mel elkerülheted a napi tűzoltást,
hogy a gyors cselekvésre tudj koncentrálni.

Tesztrendszert indítok

Inkább egy tanácsadóval konzultálok


Az irányváltás lefoglalja a teljes kapacitásotokat? Vagy előfordulhat, hogy szabadságra kell küldenetek a dolgozókat, vagy meg kell válni valakitől?


Mi mindig szeretünk előre menekülni, és most is így tettük: elgondolkodtunk, hogy mi lesz, ha mindennek vége lesz és normalizálódik az élet? Akkor mit fogunk csinálni? Ezért elkezdtünk erre is készülni: definiáljuk a célcsoportokat, hogy ne akkor kelljen gondolkodnunk, hogy mit fogunk csinálni, és vadiúj szolgáltatásokat is tervezünk.

Igazából nagyon el vagyunk foglalva ezekkel; a naptáram nagyon régen volt már ennyire tele: telefonos tárgyalások, belső egyeztetések, satöbbi. A kollégáknál is ez a helyzet, úgyhogy nem küldtünk senkit szabadságra, és nem is tervezzük.

Ez mindenképpen jó hír! Volt egyéb motivációd is, ami miatt így állsz a kollégáid megőrzéséhez?


Úgy álltam hozzá, hogy egy csapat vagyunk, és mi ezt a csapatot akarjuk továbbvinni. Nem egyénekben gondolkodunk, hiszen mindenki aktív és értékes része a csapatnak, amit meg akarunk őrizni és továbbvinni.

Emellett, ahogy az előbb említettem, van egy csomó feladat, amihez mindenki erőforrását fel akarjuk használni. Napi szinten változnak a körülmények, és így a mi priorizációnk és feladataink is. Amit két hete jó ötletnek találtunk, az ma már elavultnak számít. Ezért a folyamatos információ-inputok függvényében alakítjuk a munkaszervezésünket, amihez minden kollégára szükségünk van.

Mit gondolsz, milyen hatása lehet a válságnak a munkaerőpiacra rövid távon?


Rövid távon azt látom, hogy a vezetők többsége gyors megoldásokban gondolkodik, túl akar lenni a helyzeten, miközben igyekszik gondoskodni a kollégákról is, több-kevesebb sikerrel. De azt is tudom, hogy minél inkább visszaesik a gazdaság, annál súlyosabb következményei lesznek. És ha több százezer munkanélküli lesz, az vajon milyen hatással lesz az emberek életére?

Szeretném, ha más is úgy gondolkodna, hogy minden erejével megpróbálja fenntartani a cégét és a gazdaságot. Mert ha a cégek leállnak, nem lesznek bevételek, nem lesznek fizetések, az emberek nem mennek vásárolni, ésatöbbi. Ezért fontos, hogy fenntartsuk a működést, ameddig és ahogy lehet, mert valamilyen megoldás mindig van.

Teljesen egyetértek; mi is folyamatosan ezt igyekszünk hangsúlyozni mindenki felé. A válság hosszú távú munkaerőpiaci hatásait hogy látod?


Hosszú távon, azt gondolom, akárhogy is áll vissza a gazdaság, a munka világa már nem lesz ugyanaz, mint eddig. A cégek rájöttek, hogy a legtöbb elméleti munka 75%-át el lehet végezni otthonról, úgyhogy ez valószínűleg részben átalakul majd. Persze sokaknál a korlátozások megszűnésével ez biztosan vissza fog állni, mert vannak olyan területek, ahol jobb a személyes jelenlét, de nem mindenhol.

Hozzánk hasonlóan a cégek most rájöttek arra is, hogy nem feltétlenül van szükség arra, hogy óriási irodákat béreljünk, hiszen a több ezer fős cégek is elműködnek most úgy, hogy home office-ban vannak a kollégák. Ez az irodai ingatlanpiacot is át fogja alakítani, és az irodaárak valószínűleg zuhanásba kezdenek majd.

Ezek szerint bevált nálatok a távmunka? Sikerül otthonról is hatékonyan dolgozni a csapatnak?


Viszonylag gyorsan hozzászokott a csapat, mindenki nagyon fegyelmezetten, szorgalmasan dolgozik otthonról, ezzel egyáltalán nincs gond. A reggeli meetingeken és nap végén a riportokból is látszanak az eredmények. Bár tény, hogy a meetingek most több időt vesznek igénybe, mint személyesen, és körülményesebb is megszervezni őket, de alapvetően abszolút elégedett vagyok.

Ha szükséged van egy eszközre, ami támogatja a közös munkát, amikor a csapat otthonról dolgozik próbáld ki ingyen 14 napig a MiniCRM-et!

Tesztrendszert indítok

Inkább egy tanácsadóval konzultálok


De az is fontos szempont egyébként, hogy amikor a minap bejött valaki a marketing csapatból az irodába, mert szüksége volt pár dologra, azt mondta, jó itt lenni. Érdekes, hogy korábban a home office inkább “jutalom” volt, de most a jutalom az, ha be lehet jönni az irodába.

Nemrég vezettétek be a MiniCRM-et. Mi volt a probléma, ami miatt a szükségetek volt a rendszerre?


Korábban egy feladatkezelő rendszert használtunk, de kevés volt nekünk. Próbáltunk CRM funkciókat ráhúzni, de nem sikerült. Szembesültünk azzal, hogy nem tudunk sem szegmentált, automatizált hírleveleket küldeni, de még egy értékesítési folyamatot sem tudunk átláthatóan végigkezelni benne.

Nem volt egy rendszer, ami támogatta volna, hogy tudjuk, melyik ügyfelet mikor kell felhívni, és gyakran elfelejtődtek dolgok. Leírt folyamat nélkül nem tudtuk automatizálni a lépéseket, amivel az ügyfeleket az értékesítés során egyre előrébb léptetjük. Automatizált hírlevelek nélkül pedig a marketing feladatait is az értékesítők látták el, amikor találkoztak egy-egy ügyféllel. Ez persze nagyon nem hatékony, nagyon drága, és nagyon kevés ügyfelet lehet így elérni...

Megoldotta-e az eredeti problémát a MiniCRM bevezetése?


Még nagyon az elején vagyunk; a folyamataink testreszabása megtörtént, az ügyféladatok is benne vannak, és nemrég kezdtük el használni, és az első tapasztalatok pozitívak.

Annyit még elmondhatok, hogy a csapat részéről maximális odafigyelés volt a képzéseken. Egyébként mi is hasonlóan állunk az ügyfeleinkhez, számunkra is fontos az edukáció. Úgy nem lehet jól szolgáltatni, ha a cég nem képezi a saját ügyfeleit, és örülök, hogy a MiniCRM-nél is így van.

Igen, erről akkor elég hasonlóan gondolkodunk. Az otthoni munkavégzést egyébként segíti a MiniCRM?


Most több hete így dolgozunk, és egyelőre ezt teljesen tökéletesen támogatja ez a szoftver. Jól lehet így együtt dolgozni, és ha ez az állapot megszűnik vagy enyhül, később talán támogathatja, hogy home office-ban dolgozzanak a kollégák, ha akarnak. Nagyon jó, hogy webes alkalmazás, és így megtalálok bármilyen infót bárhol vagyok is. Semmi nem merül feledésbe, mert minden következő lépés és akció egyértelmű. Úgyhogy szerintem teljesen hasznos lesz nekünk később is.

Kíváncsi vagy, hogyan használhatjátok ki a MiniCRM-et a válságban, hogy
- a legnagyobb hatékonysággal dolgozzon együtt a csapat
- és stabil árbevételt termeljen a cég?

Tesztrendszert indítok

Inkább egy tanácsadóval konzultálok




Mi az a MiniCRM?

Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.

Részletek