Egy pár szót mondj a cégedről, mivel foglalkoztok és mi volt a
kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?
Az Ice’N’Go! Kft. 2008 óta foglalkozik mélyhűtött desszert
gyártásával, forgalmazásával és értékesítésével. Mi vagyunk az
Ice’N’Go! márka kizárólagos franchise tulajdonosa. A cég 100%-ban
magyar tulajdonban van. 14 országban, több mint 400 helyen
kaphatóak termékeink.
Legismertebb termékeink a színes baseball sapkákban kínált drazsés
mélyhűtött desszert, valamint az előrecsomagolt, külön
eladószemélyzet nélkül értékesíthető ún. Ice’N’Go! baggy. Az
országban több, mint 200 helyen találkozhatnak velünk a nyári
szezonban, az összes nagyobb strandon jelen vagyunk.
Évente több, mint 26 tonna Ice’N’Go!-t gyártunk, melyhez kb. 22
tonna friss tejszínt használunk fel, de természetesen van
tejmentes kínálatunk is. Termékeink azért is közkedveltek, mert
nem tartalmaznak tartósítószert, vagy mesterséges aromákat.
A kiváltó ok az volt, hogy egy olyan stabil alapot akartunk
létrehozni, amire építkezve lehet intenzíven fejlődni. Javítani
akartunk a cég működésének hatékonyságán is, mert mindaz az idő,
amit információ keresésével, kutatásával töltünk, vagy a sokadik
kört rójuk pl. telefonon mire megszerezzük, pazarlás, ezeket meg
kell szüntetni, vagy a minimálisra kell csökkenteni. Így az
alkalmazottak többet tudnak az értékteremtő tevékenységeikre
fókuszálni, így végső soron a cég is pénzt takarít meg ezáltal
indirekt módon. Ebben hatalmas segítség egy CRM rendszer, ami a
tapasztalataim alapján nem csak az akkora vállalatoknak
elengedhetetlen mint mi, de az egyszemélyes mikrovállalkozásoknak
is létszükséglet.
Hogyan választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?
Alaposan utánanéztem a lehetőségeknek, mérlegeltem, hogy milyen az
adott cég weboldala, milyenek a referenciái, hogyan kommunikálnak,
szempont volt természetesen az ár, árképzés is, valamint az, hogy
milyen support, támogatás tartozik a rendszerhez.
Fontos, hogy a kommunikáció is profi legyen. Nem csak el kell adni
a terméket/szolgáltatást, be is kell mutatni, hogy mi az, amivel a
megrendelő találkozni fog. Megveszek valamit, amiről azt se tudom,
hogy mire jó, és csak kidobom a pénzem, vagy előfizetek valamire
amiről pontosan tudom, hogy az mi, milyen előnyökkel jár, és mi
fog történni a vásárlás után, hogyan jutok el addig, hogy a termék
előnyeit élvezhetem. Ehhez elengedhetetlen egy könnyen elérhető,
valós támogatást nyújtó ügyfélszolgálat is.
Az árral kapcsolatosan lényeges volt, hogy ne kelljen egyben nagy
összeget kifizetni, mert az kockázatos, mi van ha nem működik a
rendszer, vagy nem ilyet akartunk, akkor pénzkidobás lett volna az
egész.
Ezek alapján szűrtünk, és így a MiniCRM-re esett a választásunk.
Az ajánlatkérés gombra kattintástól számított 5 percen belül már
hívtak is telefonon, és a részletekről beszélgettünk. Nagyon profi
alkalmazottakkal álltam kapcsolatban, mindig mindenki percre
pontosan hívott, és szinte szóról szóra visszaidézték, amit akár
hetekkel korábban beszéltünk. Mindig mindenki tudta, hogy a
kollégájával korábban mit beszéltem, miben maradtam.
Összefoglalva tehát az első benyomás, a kommunikáció, a valódi
„tartalom” és a support minősége voltak a mérvadó szempontok.
A költségei megterhelőek egy CRM-nek, meg kell ettől ijednie egy
KKV-nak?
A CRM hiánya miatt elvesztett ügyfelek, pluszmunka és többlet
adminisztráció költségei a megterhelőek. Pár tízezer Ft.-os havi
díjról beszélünk, ami függ a felhasználói számtól, így egy
egyszemélyes mikrovállalkozásnak, vagy pár alkalmazottas
kisvállalatnak is vállalható teher. Több díjcsomag közül lehet
választani, van köztük egyszerűbb és összetettebb is, mindenki a
neki legmegfelelőbbet tudja kiválasztani, ehhez természetesen jár
segítség.
Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM?
Egyrészt mindössze egy hónap alatt elkészült az általunk
megálmodott rendszer, ami nem azt jelenti, hogy egy hónapig a
teljes munkaidőmet ez töltötte volna ki.
Kiváló ötletnek tartom, hogy nem egy úgymond legyártott rendszert
tettek elénk, hogy használjuk, hanem a CRM testreszabását közösen
végeztük a szakértőkkel, közösen alakítottuk ki a mezőket,
beállításokat, sablonokat, így a további bővítéseket, alakításokat
pont olyan könnyen tudom elvégezni, mintha szöveget szerkesztenék
a gépen.
És hogy milyen változást hozott? Nem csak értékesítésre használjuk
a rendszert, az érdeklődőkön kívül a meglévő partnereinket, az
eszköznyilvántartást, a projektjeinket és a flottánkkal
kapcsolatos teendőket is mind itt vezetjük.
Automatizáltunk olyan folyamatokat, ami egy kolléga munkaidejének
legalább 60%-át kitette, így ő tud a valódi értékteremtő
folyamatokra koncentrálni, amíg a sablon leveleket a rendszer
például emberi beavatkozás nélkül küldi ki. Ezzel egy új
alkalmazott bérköltségeit havonta máris megspóroltuk, az
alkalmazotti havi fizetés töredékéért.
Az indulástól kezdve azonnal nullára esett vissza az elfelejtett
teendők, feladatok, projektek száma. Mivel a rendszer mindent
jegyez, így a meetingeken hetekre, vagy akár hónapokra előre
kiírtunk teendőket például meglévő partnerekhez. A beállított egy
hónap leteltével pedig a rendszer automatikusan jelzett nekem,
hogy mi az adott teendő, az előzmények gyors elolvasásával pedig
egyből képbe kerültem, mintha most jöttem volna ki az egy hónappal
ezelőtti megbeszélésről.
Korábban egy új helyre történő kitelepítés megszervezésére gyakran
ráment az értékesítő- és egy logisztikus kolléga délutánja. Most a
rendszerben csak megadjuk a kitelepítés dátumát, és a az magától
időzítetten kiküldi a megfelelő tartalmú e-mailt a megfelelő
embereknek, így mindenki értesül a számára fontos információkról,
anélkül, hogy bárki is háromnál többet kattintott volna.
Mit jelent a CRM neked?
Rendet, mert a bevezetés egyik pozitív hozadékaként a céges
folyamataink is leegyszerűsödtek, és sokkal átláthatóbbak lettek.
Tudást, mert olyan részletesen tudjuk nyilvántartani a
partnereinket, mint eddig soha; olyan információk birtokába
kerültünk, amik eddig kutakodás után álltak csak össze, vagy még
úgy sem. Most például két kattintásból megmondom, hogy melyik
típusú értékesítő eszközünk hozza a legnagyobb profitot, vagy hol
érdemes például eggyel nagyobb kapacitású hűtőt kihelyezni.
Átláthatóságot is jelent, mert látom, hogy a kollégák kivel mit
egyeztettek, milyen e-mailt írtak, mit beszéltek telefonon.
És jelent rugalmasságot is, mert bárhonnan interneten keresztül
elérem a rendszert, így akár itthonról- ha engem hív például egy
érdeklődő, akkor elég csak megnyitnom az adatlapját és elolvasnom
a kollégáim által vezetett előzményeket, pillanatok alatt képbe
kerülök és tudok neki válaszolni anélkül, hogy visszahívást
kellene ígérjek, vagy szaladgálnom kellene a kapcsolattartó
kolléga után információért.
Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?
Ha saját vállalkozásom lenne, a cégemre szabott CRM bevezetésébe
az elsők között belefognék.
Aki úgy érzi, hogy néha összecsapnak a feje fölött a hullámok,
vagy nem látja át, hogy mi történik a cégében, akár egyedül, akár
10, vagy 100 alkalmazottal is dolgozik, és végre rendet szeretne
tenni a cégében, az vágjon bele, mindenképpen érdemes. Nem csak
egy fantasztikusan működő rendszert fog kapni, de a bevezetés után
sokkal tisztábban fogja látni cége működését. Olyan kapuk fognak
megnyílni előtte, amik eddig túl nagy falatnak tűnhettek, pedig az
igazi bevételi forrás ezek mögött van.
Emellé pedig olyan rendszerszemléletet fog magáénak tudni, ami az
élet minden területén segíteni fogja.
A MiniCRM egyik legnagyobb előnye, hogy a használatához,
kialakításához nem kell több éves tudás vagy tapasztalat, mert
olyan támogatás, ügyfélszolgálat áll a háttérben, aminek
köszönhetően tényleg bárki meg tudja csinálni.
Cégtulajdonosnak pedig szerintem egy ilyen rendszer a legjobb
vérnyomáscsökkentő, így a tanácsom az mindenkinek, akinek még
nincs CRM-je, hogy fogjon bele most a kialakításába!
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak.
Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Részletek