Ajándékok a legjobb vevőidnek

Az év során a legtöbb bevételt termelő vevőid igazán megérdemlik, hogy megemlékezz róluk az ünnepek idején.

1. Csak olyan ajándékot adj, amit Te is szívesen fogadnál.

A legtöbb ember örül, mikor egy-egy cégnek eszébe jut, és értékeli. De csak olyan ajándékot adj, amit Te magad is használnál, vagy az asztalodon tartanál – olyat adni, amit úgyis csak kidobnának, felesleges.

2. Vigyázz az étellel, és az alkohollal.

Ha ételt ajándékozol, nem feltétlenül lesz maradandó az élmény – nehéz lesz visszaemlékezni, pontosan mit is adtál. Alkoholt adni sértő lehet, egészségügyi vagy vallási okokból, ezért jobb tőle tartózkodni.

3. Csak azokat ajándékozd meg, akik már valóban vásároltak nálad.

Csak azért, mert valaki fantasztikus lead-nek tűnik, még nem ok arra, hogy megajándékozd, sőt, akár olyan érzést is kelthet, mintha meg akarnád vesztegetni. Küldj személyes üdvözlőkártyát, de ennél többet (még) ne.

4. Ne adj túl drága ajándékot.

Mindenképp kerüld el, hogy a vevőid úgy érezzék, meg akarod őket vesztegetni – vagy éppen azt, hogy túl sokat fizetnek a termékedért, ha ilyen ajándékra is telik!

5. Kerüld a logózott ajándékokat.

Arra kérni a vevőidet, hogy ingyen reklámozzák a céged, nem ajándékozás.. Megjelenhet a logó az ajándékon, de nem feltűnően. Ne az legyen a célod, hogy minél több ember lássa, hanem az, hogy az az egy ember, akinek az ajándékot választottad, emlékezzen, kitől kapta.