KategóriaCégvezetés

A legfontosabb kata változások 2022-ben – és egy megoldási javaslat

Kevés törvény kavart nagyobb port a magyar vállalkozások körében, mint a nyáron elfogadott kata változtatás. A legfrissebb adatok szerint mintegy 450 000 katás vállalkozás és cég működik hazánkban, az intézkedés azonban ennél lényegesen többeket érint. Hiszen számtalan vállalkozás dolgozik külső szakemberekkel, akik az esetek túlnyomó többségében a katát használták.

Felsorolni is lehetetlen azokat az iparágakat, ahol a kata változás bejelentése bizonytalanná tette a jövőt és a megélhetést. A legjobban talán a szellemi szabadfoglalkozásúak, a futárok és a könyvelők érintettek – sokakkal egyetemben. Arra már aligha lehet számítani, hogy a törvény változna, pláne kedvező irányba. Érdemes tehát felkészülnöd a kata utáni életre – ebben segít aktuális bejegyzésünk.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetés

Szükséged van-e business coach-ra?

A lelki, mentális felkészültség sokkal-sokkal fontosabb, mint gondolnád. Egyáltalán nem véletlen, hogy az olyan élsportolókat, mint Lewis Hamilton vagy Cristiano Ronaldo saját sportpszichológus segíti. Hogy miért van erre szükségük? Mert hiába minden tudás, tehetség és szorgalom, ha nem képesek koncentrálni, ha úgy érzik, eltévesztették a célt vagy ha a kiégés jeleit tapasztalják magukon.

A cégvezetés sok szempontból hasonló. Ugyanolyan mókuskerék, amiben minden nap minden percében a legjobb formádat kell hoznod. És ez sajnos nem mindig megy – többek között ilyenkor jön jól egy üzleti coach, aki támogat és segít világosan látni a dolgokat. Cikkünkben mélyebben is körbejárjuk a témát, és azt is megtudhatod, milyen jelek árulkodnak arról, hogy szakemberre van szükséged.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetésMiniCRMPodcast

Az egód, mint a céged építésének legnagyobb ellensége | Biros Levente és az onlineMárkaboltok story

„Egy vállalkozó akkor sikeres, ha minden munkatársa sikeres” – könnyen lehet, hogy pusztán ennek a gondolkodásmódnak a befogadása is szemléletváltással ér fel sok cégvezető számára.

Annál is inkább, mivel a Szemléletváltók közösségének, illetve az onlineMárkaboltok alapítójának számító Biros Leventéhez köthetők, akivel lenyűgözően tartalmas beszélgetést sikerült folytatnunk bő másfél órában.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetés

A kiszervezés előnyei – és lehetséges hátrányai

Gondold végig egy pillanatra, hogy mi mindent csináltál/csináltatok a cégnél az elmúlt egy hétben. Alighanem akadt ezek között olyan feladat, amire azt mondtad: micsoda idő- és energiapocsékolás. Lehet, hogy a számlák kiállítása volt ilyen, vagy a HR-es adminisztráció, esetleg a végtelen telefonhívások olyan érdeklődőkkel, akikből soha nem lesz ügyfél.

Ez a probléma se nem egyedi, se nem újkeletű. Minden vállalkozás életében vannak unalmas, ismétlődő teendők – olyanok, melyektől jobb lenne megszabadulni. Nem csinálni persze nem lehető őket, az viszont nem törvényszerű, hogy ti foglalkozzatok velük. A kiszervezés fogalma pontosan ezt jelenti: a terhet jelentő feladatokat átadjátok egy másik cégnek, akik helyettetek dolgoznak.

Tovább olvasom

KategóriaPodcast

Cégépítés időtállóan, generációkon átívelve | Grebenár József és Klaudia & az Emberfejlesztés Story

Ahol cégvezetőként hiányzik a szervezettség, ott nagy baj van, miközben tisztában kell lenni a digitális nyitottság exponenciális felértékelődésével” – fogalmazott meg két kulcsgondolatot a tartós eredményesség titkáról a Cégépítők podcast egyik aktuális vendége.

Rendhagyó és különleges adásról van egyébként szó! Hiszen Grebenár József, az Emberfejlesztés Kft. alapítója mellett lánya, Grebenár Klaudia is vendégünk volt a stúdióban.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetésMiniCRM

10+1 home office program és alkalmazás

Mindenki másképp csinálja – mármint az irodai munkavégzést napjainkban. Vannak, akik maradtak a megszokott formánál, és minden nap bejárnak az irodába. Aztán akadnak olyanok is, akik hibrid munkavégzésre váltottak, és mondjuk a heti két-három nap home office munka mellett döntöttek. És persze a munkavállalók és a vezetők egy jelentős része teljes távmunkára állt át, és csak hébe-hóba bukkan fel a cég székhelyén.

Ha az utóbbi két kategória valamelyikébe tartozok, vagy a közeljövőben tervezel teljes vagy részleges home office-ra váltani, mindenképp érdemes elolvasnod a cikkünket. Ebben ugyanis bemutatjuk, hogy mik azok a home office szoftverek és appok, melyekkel a nappaliban vagy a konyhában is ugyanolyan hatékony lehetsz, mint az irodában.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetésMiniCRM

A MiniCRM könyvelő asszisztens programként is megállja a helyét

A söralátét méretű adóbevallás sajnos még mindig várat magára, ezért a könyvelőknek változatlanul tetemes mértékű munka szakad a nyakába. Különösen igaz ez, ha a magánszemélyek mellett cégek és vállalatok is szerepelnek az ügyfélkörben, hiszen az ő adózásuk rendkívül összetett. A feladatok és határidők észben tartása és kezelése bizony embert próbáló feladat – szerencsére ma már a sárga cetlinél jobb megoldások is léteznek.

A könyvelő asszisztens programok piacán többféle lehetőség is elérhető. Némelyik program ingyenes, korlátozott tudással, míg más szoftverekért fizetni kell, ugyanakkor teljes körű megoldást kínálnak. Vagy mégsem? Hiszen ezek a programok csak a cég életének egy szeletét fedik le! A MiniCRM ugyanakkor könyvelő programként is remek, mellette viszont a könyvelőirodád egyéb tevékenységeiben is hasznos társ.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetésPodcast

„Nem ruhát adok el, hanem életérzést.” | Kanizsai Silka Ágnes és a Silka Fashion story

„Szeretem az embereket és szeretek teremteni. Ezért mindig valami olyan teremtésén dolgozom, ami jó az embereknek” – talán ez a mondat foglalja össze leginkább azt a lebilincselő cégépítő attitűdöt, ami Kanizsai Silka Ágnest övezi.

A Cégépítők podcast aktuális vendége fantasztikus példa arra, hogy nincsenek elérhetetlen álmok és megvalósíthatatlan célok. Egy apró Baranya megyei településről indulva nemcsak a vendéglátóiparban halmozott sikert sikerre, de minden nehézség ellenére a Silka Fashion brandből is példátlan sikersztorit faragott.

Tovább olvasom

KategóriaCégvezetésMiniCRM

Home office eszközök – ezekre lesz szükséged az otthoni munkavégzéshez

Home office, távmunka, hibrid munkavégzés – néhány kifejezés, amit mondjuk 2019-ben még nem igazán tudtunk volna hova tenni. Persze, már akkor is létezett otthoni munkavégzés, de csupán a munkavállalók elenyésző részének. Aztán jött a pandémia, és minden megváltozott. Ha ma felmész egy álláskereső oldalra, bizonyos területeken (IT, marketing, adminisztráció) már nem is találsz olyan hirdetést, ahol ne ajánlana a munkáltató home office munkalehetőséget.

A nappali, a háló vagy éppen a konyha ugyanakkor nem munkára lett kitalálva, és hát legyünk őszinték: nem arra költöttük a fizetésünket az elmúlt években, hogy fullos irodai felszerelést szerezzünk be otthonra. Márpedig ezek nélkül nehéz, úgyhogy aktuális blogbejegyzésünkben összeszedtünk tíz nélkülözhetetlen home office eszközt. Akár munkavállaló, akár munkaadó vagy, érdemes átnézned a listát, és beszerezned vagy biztosítanod ezeket az eszközöket.

Tovább olvasom