MiniCRM

8 óra munka, 8 óra pihenés (?!)

riport

8 óra szórakozás. vagy csak 6 óra munka és 10 óra szórakozás?

Tegyük fel, hogy eljutottunk oda, hogy a minden szép és jó, a keretek adottak ahhoz, hogy az értékesítőid (vagy akár más munkatársak) a MiniCRM-mel támogassák munkájukat. Ezen a ponton jogossá válik az igény, hogy ez mérhető is legyen. NEM állítjuk azt, sőt elég primitív dolognak tartjuk, hogy bármit is csak mennyiségi alapon közelítsünk meg, mert nyilván sok minden árnyalhatja a képet, viszont megkerülhetetlen, hogy kiindulási pontként ezt is számon tartsuk. Ezért nem is győzzük mindig minden csatornán kiemelni, hogy nem tisztán arról van szó, hogy kilóra mérjük az aktivitást és azt gondoljuk, hogy igenis CSAK azon múlik, hogy te hány hívást indítasz, hány ajánlatot küldesz ki és hány üzleti reggelire mész el, de az tény, hogy vonhatóak le tanulságok ezekből a számokból.

Danika nem hozza az eredményeket, pedig igen lelkes srác, még fésülködik is mostanában reggel. Mi lehet a baj? Pechről van szó, vagy érdemes megnézni hogy mit csinál rosszul, vagy mit csinálhat jobban? Danit behelyettesíthetjük egy másik emberrel, akár emberek csoportjával vagy az egész céggel is. Mostantól Daninak segíthetünk, a “Munka eredményessége” és a “Felhasználók aktivitása” névre hallgató riportok mind ő, mind akár az értékesítési csoport (ha van ilyen) vagy az egész cég effort based teljesítményét mérik. Igen, ezek nem új riportok, hanem régi riportok felújítása következtében jöttek létre, amiben igyekeztünk a legtöbbet kihozni belőlük.

Felhasználó aktivitása riport
Teendők száma nézet

A név árulkodó, pontosan erről lesz szó.
Két dolgot választanánk külön az aktivitások terén:

1. teendőn kívüli aktivitások: Levelezés, hívás, sms, ezek azok amiket a MiniCRM önmagában számol ha megtörténik. Kiküldesz egy levelet a rendszerből BAMM már bele is számoltuk, belogolsz egy hívást BAMM, ezt is, stb… (itt csak az egyedi kiküldéseket számoljuk, a tömegeseket nem!)

2. teendő típusok: ezek azok amiket felveszel az adatlapra teendőként, megadod vagy nem adod meg a típusát (ratjad múlik), mi azért serényen összeszámolgatjuk őket.

felhasznalok_aktivitasa

A riport megkapta ugyanazokat a funkciókat amiket az eddigi felújított riportok is, tehát: szűrj akár felhasználóra vagy csoportra (ha rendelkezel ilyennel), szűrj aktivitás dátumára, állítsd a nézeteket, exportáld ki a cuccot, stb.. Ja, és hozzátettük az érintett adatlapok számát is, hogy tudjál arányosítani mennyi aktivitásról van szó hány érintett adatlapon.

Konverziós nézet

Ennek nem találtunk szebb nevet, pedig jó lenne. (ötleteket várom az email címemre)
Mi az a konverzió? Mi számít annak? Itt azt jelenti, hogy hány érdeklődődből tudtál vevőt csinálni. De mi köze ennek a teendőkhöz? Hát az, hogy összekötöttük a kettőt. Ha egyszer tudod hogy hány érdekődődből lett hány vevő, és tudod hogy ezeknél az érdeklődőidnél milyen típusú teendők voltak, akkor érdemes megvizsgálni hogy van-e köze a teendő elvégézésének ahhoz, hogy valakiből vevő lett.

Hadd mondjak egy példát:
Neked volt 150 telefonhívásod ami 100 különböző érdeklődődet érintett. Ebből a 100 érdeklődőből 10 lett vevő az aktivitás lezárása (+/-) nap távlatában. Ez esetben a telefon típusú teendőid konverziója 10%. Nem, ez nem egyelő a lezárási aránnyal az adott időszakban, mert itt csak azokat az érdeklődőket (és vevőket) nézzük, ahol volt az a bizonyos teendő típus.

Jogos a kérdés, hogy mi az az aktivitás lezárása (+/-) nap? Megint egy időszak? De azt már beállítottam!
Nem, te az aktivitás dátuma szűrőnél azt az időszakot állítottad be, hogy az összes aktivitást beleszámolja a riportba ami abban az időszakban záródott le amit beállítottál. Az aktivitás lezárása (+/-) nap esetében, viszont azt vizsgáljuk, hogy a beállított napon belül a teendő lezárásohoz képest előre az időben és visszafelé megtörtént-e a vevővé válás. Ha 30 napra állítod, akkor azt nézed, hogy 1-1 teendő abban a hatvan napban ami összesen körül öleli, eredményezett-e konverziót, tehát vevővé válást. Játsz ezzel az értékkel, probáld meg belőni neked hogyan érdemes ezt szemlélni.

Munka eredményessége riport
Igen, ez a riport is megkapta ugyanazokat a funkciókat. Olvasd el fejjebb.

munkaval_toltott_ido

Rövidre fogom mert már mindketten fáradunk, te aki olvasod én aki írom.
Kiszámoltuk neked, hogy értékesítőd (vagy csoportod vagy egész céged, ahogy akarod úgy méred) mennyi időt tölt vevőszerzéssel, vevőmegtartással, vevőelvesztéssel és egyébbel. Ne kérdezd milyen algoritmus van e mögött, mert fogalmam sincs de mind1 is a nap végén, mert a lényeg az, hogy hol vannak az arányok. Túl kevés időt tölt valaki vevőszerzéssel? Mindenkinek megvan egy cégben a maga feladata, nagyvonalakban itt megtudod nézni hogy az aktivitások amik az adatlapon történnek, azok mit eredményeznek: Szerez, megtart, elveszt vagy nem tudjuk mit csinál.

És persze itt is exportálj, szűrj, állíts nézetet, stb..

A végszó nem lehet más, minthogy ez alapján önmagában senki nem ítélhető meg, viszont e nélkül is nehéz lenne. Kezeld az itt kapott információkat a maga helyén, ezzel és a többi riport által kapott adatokkal már összébb állhat a kép.

Érdekesnek találtad a bejegyzést?

Iratkozz fel blog értesítőnkre, és havonta elküldjük a legnépszerűbb cikkeket.

Kommentek: 0 hozzászólás


Szólj hozzá:


A bejegyzéshez nem lehet hozzászólni.