Hatékony és valódi eredményeket hozó e-mail marketing MiniCRM-mel

email marketing minicrm

Minden ellentétes híreszteléssel szemben az e-mailmarketing egyáltalán nem halott. Nagyon is él és virul, csak éppen a körülmények változtak meg. Az e-maildömpingben nem könnyű kitűnni a tömegből, és még nehezebb rávenni az embereket, hogy a napi több tucat promólevélből épp a tiédet nyissák meg.

A feladat ezzel együtt nem lehetetlen, de ehhez először is az alapokat kell rendbe rakni (az adatbázis kiépítéséről, annak fontosságáról most nem ejtünk szót). Ehelyett bemutatjuk, hogyan hozhatsz létre profi, konvertáló leveleket, és azt is eláruljuk, hogy miként teheted hatékonyabbá a marketing e-mailek megírását, feldolgozását és küldését a MiniCRM-mel.
Az 5 legjobb tipp a tökéletes marketing e-mailhez.

1. Hozz létre ügyfélcsoportokat

Az online marketingben az egyik legnagyobb kihívás az, hogy megtaláljuk azt a célcsoportot, aki tényleg vevő az üzenetünkre – és a termékünkre, szolgáltatásunkra. Ha elmész egy marketing ügynökséghez, a legelső tanácsuk az lesz, hogy használj átgondolt célcsoportokat a social média marketingedben. Ez egy remek tipp! Annál is inkább, mert nemcsak a Facebookon, a TikTokon vagy az Instán használhatod, hanem az e-mail marketingben is.

Az ügyfeleid és érdeklődőid ugyanis nem egy homogén csoportot alkotnak. Nagyon is sokfélék, és ezért más és más üzenettel rezonálnak. Nem küldheted tehát mindenkinek ugyanazokat a leveleket, hanem szegmenseket, ügyfélkategóriákat kell létrehoznod. Mi alapján kategorizálj? Például demográfia, ügyfélút aktuális státusza, feliratkozás forrása (pl. Facebook, weboldal) vagy éppen árbevétel, ha B2B-ben utazol.

2. Az e-mail legyen személyre szabott

Egy amerikai kutatás szerint a fogyasztók 96%-a kapott már életében olyan marketing e-mailt, amiben téves információk szerepeltek. Vagyis olyan ajánlatot, tájékoztatást, amiből világosan kiderült, hogy a küldő cégnek a leghalványabb fogalmas sem volt, hogy kinek küldi a levelet. Vagy azért, mert a személyes adatok nem stimmeltek, vagy azért, mert az ajánlat ellentmondásos, irreleváns volt. Ebből a kutatásból az is kiderül, hogy az emberek 68%-a megnyitás nélkül törli az ilyen levelet, 54%-uk pedig azonnal le is iratkozik.

Ezzel szemben a személyre szabott leveleket kétszer akkora mértékben nyitják meg, az ilyen levelek megtérülése pedig a 120%-ot is elérheti. Nem lehet tehát eléggé hangsúlyozni a személyre szabott levelek erejét: az ügyfelet a nevén kell szólítanod (akár már az e-mail tárgyában), tisztában kell lenned azzal, hogy pontosan milyen problémára keres megoldást és így tovább, és így tovább.

Nézzünk egy példát a személyre szabott e-mailre – félkövérrel azok a részek, amik a személyességet fejezik ki!

Kedves István!

Köszönjük, hogy érdeklődtél a szolgáltatásunk iránt 2024. március 11-én!

Személyes tanácsadónk, Példa Eszter hamarosan felveszi veled a kapcsolatot, és közösen találhattok megoldást a Minta Zrt. céged kihívásaira.

Hogy ilyet tudj írni, ahhoz persze kell egy megfelelő e-mailező szoftver és egy teljes körű adatbázis.

3. Mobilon is jól kell kinéznie

Magyar adatot nem találtunk, de az tény, hogy az USA-ban a levelek 70%-át mobilon olvassák az emberek. Persze csak akkor, ha

  • meg tudják nyitni mobilon
  • nem esik szét a levél kis képernyőn sem
  • nem emészt fel hatalmas adatmennyiséget
  • a gombok itt is kattinthatók
  • a képek mobilra is optimalizáltak

Ha „kézzel”, HTML-kódokkal rakod össze a levelet, akkor ez bizony kihívást jelenthet. Ezért aztán sokkal jobb megoldás, ha valamilyen email marketing szoftvert vagy éppen olyan CRM-et használsz, amiben a mobilos megjelenés is támogatott.

4. Reaktiválj az e-mailekkel

Kétségtelen, hogy az e-mail marketing remek módszer, ha új ügyfeleket szeretnél bevonzani. Luxus azonban kizárólag erre használni a leveleket! A meglévő ügyfelek között is akadhat olyan, aki egy ideje nem mutat aktivitást vagy akinek tudnál egy igazán neki szóló, esetleg extra szolgáltatást tenni vagy éppen kedvezményt adni.

Ehhez persze először is szegmentálnod kell, mert elengedhetetlen az a tudás, hogy melyik ügyfél milyen státuszban van éppen. Ezután viszont egy – személyre szabott! – levéllel akár újbóli vásárlásra ösztönözheted őket.

5. A/B-tesztelj

Hogy milyen egy tökéletes marketing e-mail, ami beválik a te ügyfeleidnél, érdeklődőidnél is? Erre csakis te találhatsz teljesen kielégítő választ úgy, hogy folyamatosan finomhangolod a leveleket A/B-tesztekkel. Ezeket érdemes variálnod, hogy kiderüljön, mi működik és mi nem:

  • CTA (pl. megnézem vagy rendelés)
  • Gombok színe, formája, elhelyezése a levélben
  • Képek (stílus, méret)
  • Szöveg stílusa (pl. komoly vagy vicces, szakmai vagy könnyed)
  • E-mail tárgya

Fontos: egyszerre mindig csak egyetlen dolgot változtass! Ha több változást is eszközölsz, nem fogod tudni, hogy pontosan melyik hozta a sikert.

Így támogat a MiniCRM az e-mail marketingben

Szegmentelás, személyre szabás

A MiniCRM-ben úgy kategorizálhatod az ügyfeleket és érdeklődőket, ahogy csak neked tetszik, az első kapcsolatfelvétel pillanatától kezdve. Ezek után pedig már semmi akadálya, hogy a különböző szegmenseknek különféle e-maileket írj.

Magukat a leveleket pedig az úgynevezett változókkal tudod személyre szabni. Ezek egyszerű, előre megírt kódok, melyeket az e-mailbe illeszthetsz. Kiküldésnél a változó helyére a megfelelő keresztnév, teljes név, cégnév vagy más személyességet sugalló adat kerül majd.

Automatikus küldés

Néhány tucat e-mailt nem nagy wasistdas kiküldeni kézzel sem. Több száz levelet már annál inkább. Ezzel csak megy az értékes munkaidő, és persze a hibázási lehetőség is nő.

A MiniCRM-ben egy kattintással küldhetsz ki több ezer e-mailt egyszerre, akár előre beállított dátumon is. És ez még nem minden: a rendszer arra is képes, hogy emberi beavatkozás nélkül válaszoljon egy megkeresésre vagy ügyfélpanaszra.

A/B-tesztelés

Már említettük, hogy milyen fontos folyamatosan tesztelni az e-maileket, és így megtalálni a leginkább működőképes verziókat. A MiniCRM-ben semmi akadálya az A/B-tesztelésnek!

Két különböző levelet is küldhetsz ugyanarra a listára, és arra is lehetőséged van, hogy a rendszer elemezze egy kisebb mintán, hogy melyik teljesít jobban – hogy aztán a sikeresebb levelet küldje el igazán nagy számban.

Riportok

Hányan nyitották meg a levelet? Hányan kattintottak az ott elhelyezett gombra, és ebből hány érdeklődő lett? Olyan kérdések ezek, melyre tudnod kell a választ, ha eredményes e-mail marketinget szeretnél.

A CRM-ben sosem látott mélységekben láthatod át a teljesítményt. Minden egyes levélnél pontos adatokat kapsz a megnyitásról, az átkattintásról vagy éppen a leiratkozók számáról – hiszen ez is egy fontos visszajelzés.

Design e-mail sablonok

A MiniCRM-be épített Stripo e-mail sablonszerkesztővel pillanatok alatt hozhatsz létre lenyűgöző leveleket. Ehhez a világon semmilyen programozói tudásra nincs szükség, mert a program használata pofonegyszerű. Csak válassz az előre telepített több száz sablon közül, melyek között moderneket, letisztultakat, vidámakat és klasszikus stílust képviselőket is találsz.

Ezeket a sablonokat aztán tetszés szerint személyre szabhatod: beállíthatsz egyedi, a márkádra jellemző színeket, hozzáadhatsz képeket, videókat és természetesen szöveges részeket. Annak sincs akadálya, hogy saját sablont készíts, egyedi felépítéssel.

stripo - minicrm

Forrás: https://stripo.email/

A Stripóval létrehozott leveleknek számos előnye van:

  • Garantáltan remekül néznek ki, igényes hozzáállást, profizmust sugallnak
  • Mobilon is ugyanolyan mutatósak és használhatók, mint asztali gépeken
  • Teljes mértékben a cégedre szabhatod a kinézetet és a tartalmat
  • Egyedi változókat is elhelyezhetsz, hogy személyes leveleket küldj
  • A MiniCRM-ből egy kattintással kiküldheted az e-maileket

Milyen e-maileket küldhetsz a MiniCRM-ből?

Marketing e-mailek

A marketing e-maileken a cég bevétele múlik. Használj olyan levelezőrendszert, amiben elegáns, ízléses e-maileket rakhatsz össze, és ahol pontosan követni tudod, hogy melyik levél hogyan konvertált.

Tájékoztató levelek

Nemcsak az ügyfélszerzés fontos, hanem a meglévő ügyfelekkel való foglalkozás is. Tájékoztasd őket a fontos határidőkről, a céget érintő hírekről – akár automatikus, előre megírt levelekkel.

Rendezvényszervezéshez kapcsolódó e-mailek

A rendezvényszervezés rengeteg tömeges levelet igényel, amiknek meghatározott időben kell kimenniük. A MiniCRM erre akár emberi beavatkozás nélkül is képes – elküldi a visszaigazoló levelet regisztrációkor vagy a visszajelzést kérő e-mailt a rendezvény után.

Nurturing

Hosszú az út, amíg egy érdeklődőből ügyfél lesz – és ez idő alatt sok törődést igényel, például e-mailek formájában. Az automatizálás itt elengedhetetlen, hogy minden érdeklődő a megfelelő időben kapja meg a tökéletes levelet.

HR-levelek

Amikor jelentkezik valaki egy álláshirdetésetekre, akkor: vissza kell igazolni, hogy a jelentkezést megkaptátok, aztán be kell hívni interjúra vagy el kell utasítani, végül tájékoztatni kell a folyamat eredményéről. Mindezt a MiniCRM automatikusan végzi helyettetek.

Indíts ingyenes MiniCRM próbaverziót, és tapasztald meg, hogyan támogatja a rendszer az e-mail marketingedet!