Hogyan teremthet a céged értéket?

A vállalkozások mindennapi működése során a cash flow és a ROI számai a legfontosabbak: ez garantálja a cég túlélését. Azonban a hosszú távú siker és gyarapodás záloga az, ha emellett a következőkre is tudsz figyelmet fordítani, azaz értéket teremteni:

  • Innováció – mi az, amit a céged nyújt, és más vállalkozás nem ad meg?
  • Márkaérték – minél többen ismerik fel a márkádat névről, annál több embernek az lesz az első gondolata, mikor az iparágad kerül szóba. Ettől válik igazán értékessé és életképessé egy vállalkozás.
  • Vevőkapcsolatok – minden vállalkozás legfontosabb része a vevő. Ha nincsen senki, aki hiányolna a piacról, mert úgy érzi, hogy bizonyos problémáját csak ti tudjátok megoldani, akkor a cég nem életképes.
  • Szövetségek/kollaboráció – a más cégekkel való kapcsolattartás, közös projektek indítása elő tudja mozdítani, hogy minél többen megismerjék a terméked/szolgáltatásod.
  • A menedzsment képességei – a cég csak annyira képes, amit a menedzsment meg tud álmodni. Amennyiben ők nincsenek tisztában azzal, meddig tudják elvinni a céget, nem fogják tudni azt fejleszteni.
  • Technológiai fejlesztések – ha folyamatosan lehetőséget adsz a legmagasabb szintű munkavégzésre, azt is fogod kapni.
  • Alkalmazotti kapcsolatok – egy cég legnagyobb értéke a dolgozók: a tudásuk, és a cég iránti hűségük.
  • Környezetvédelmi és közösségi kérdések – ha visszaadsz annak a közösségnek, amiből jössz, sokkal könnyebben fogsz információkhoz jutni, és sokkal könnyebben találsz majd szövetségeseket is.

Ahhoz, hogy a cég értéket tudjon teremteni, arra van szükség, hogy olyan stratégiát kommunikálj mindenki felé, amelyben az értékteremtés megjelenik. Fontos, hogy ezzel a HR-től kezdve a rendszergazdáig mindenki tisztában legyen, és hogy tudják, az értékteremtés a fő cél, és ezért minden ötletet meghallgatsz.

Szükség van arra is, hogy folyamatosan ellenőrizd a versenytársakat. Sokan azt hiszik, akkor járnak jó úton, ha ugyanazt csinálják, mint a többi, az iparágban működő cég. Ez azonban nem fenntartható, hiszen bármikor jöhet valaki, aki kisebb profitrátával hajlandó ugyanazt nyújtani. Olyan vevői bázist és márkaismertséget kell kiépítened, ami miatt mindig megkülönböztető erő leszel.

Ahhoz, hogy ez a kommunikáció sikeres legyen, az összes alkalmazottnak azt kell éreznie, hogy a csapat megbecsült tagja. Ez azt jelenti, hogy nem hajthatod őket a végtelenségig, ugyanúgy, mint ahogy nem használhatod ki a partnereidet sem. A rövid távú profit-orientáltság a hosszú távú sikerek ellen dolgozhat. Mindig vedd figyelembe, hogy minden tevékenységed reakciót szül.

Az értékteremtés elengedhetetlen része az is, hogy amennyiben panasszal találod magad szembe, ne csak reagálj rá, hanem fejtsd meg, mi okozza a problémát. A cél ne csak a panaszok gyors kezelése legyen, hanem az is, hogy egy-egy panaszra a válaszod szüntesse meg a panasz forrását is.