Landing oldalak alapjai
KategóriaMarketing

Landing page, avagy érkező oldal? Erre figyeljünk.

Érkező oldalak, landing oldalak: egyre többet haljuk, hogy lehetőleg minden akciónk és kampányunk egyedi oldallal rendelkezzen. Nézzük meg, hogy mire is érdemes figyelni egy ilyen kialakításánál.

A célja egy ilyen langing oldalnak, hogy a maximális konverziót (célt) érjük el a lehető legkisebb anyagi befektetéssel, tehát maximálisan optimalizálva legyen a kapcsolódó akcióra vagy kampányra.

Landing oldalak alapjai
A logikája ilyen egyszerű

A konverzió, tehát az érkező látogató (azaz érdeklődő) által végbevitt akció lehet klikkelés, vásárlás, letöltés, adat megadás vagy megosztás is. Ezt a kampány célja határozza meg, ha terméket vagy szolgáltatást hirdetünk, akkor az opcionális választás űrlap (adat megadás), letöltés vagy vásárlás is lehet.

Mik a fontos elemek, mire figyeljünk?

A mai trendek, és nem mellékesen mért eredmények azt mutatják, hogy több visszatérő elemet is kiemelten fontos elhelyezni a landing oldalunkon.

Miután a fő jelszó a (kampányra)optimalizáltság, így a tiszta, releváns üzenet meghatározása az elsődleges feladatunk. Ügyeljünk rá, hogy a weboldal fejlécében kiemelt helyen helyezzük el a rövid, tömör és kapcsolódó üzenetet, fontos, hogy az oldalra érkező azonnal tudja, hogy hova érkezett, és a feltételezett hirdetéssel, akcióval, hírlevéllel kapcsolatban rögtön visszacsatolást kapjon.

A kiemelt és rövid leírást már követheti egy kisebb, kevésbé hangsúlyos, a fő üzenet (headline) alatt található részletező szekció (subhead), ahol 1-2 mondatban foglalhatjuk össze a szolgáltatásunk, termékünk, akciónk lényegét.

Landing page felépítése
Landing oldal felépítése

Az érkező oldal felső részének harmadik, talán legfontosabb eleme a konverziót jelentő akció gomb (Call To Action). Ez lehet egy felugró űrlap, próbaverzió letöltés vagy vásárlás. Nagyon fontos, hogy egy landing oldalnak csupán egy konverziója legyen.

Kiegészítő elemek

Az új felépítésű landing page-ünk alsóbb zónáiban több típusú kommunikációt is használhatunk, melyekkel kiemelhetjük azokat az előnyöket és érveket, amik a termékünk vagy szolgáltatásunk mellett szólnak.

Érdemes röviden megfogalmazni, több pontba szedni, hogy mikre nyújt megoldást az adott termék. Inkább több rövidebb tényt emeljünk ki, mintsem hosszú fogalmazásokat kerekítsünk 1-1 téma köré.

Az emberek véleményét jelentősen befolyásolja mások tapasztalata, meglévő ügyfélkörünkből jelenítsünk meg pozitív visszajelzéseket a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. Rövid, fényképes idézetek valódi meggyőzőerővel bírnak. Ezt tovább fokozva az alsóbb részeken feltüntethetünk olyan céglogókat, melyek referenciáink, ez utóbbinál természetesen az adott ügyfelünk hozzájárulása szükséges.

Összefoglalva: az érkező oldal felső részén, scrollozás nélkül látható felületén helyezzünk el:

  • Headline: rövid, pár szavas fő üzenet
  • Subheadline: pár mondatos leírás a termékről/szolgáltatásról.
  • CTA: akciógomb: vásárlás, letöltés, feliratkozás, űrlap stb.
  • Imázs kép/videó


Legyen az oldal tartalma lényegre törő

Landing oldalunk tartalma ne a céget mutassa be, ne kezdjünk anekdotákba, koncentráljunk egy üzenetre, mely végül konverziót eredményez. Fogalmazzunk úgy, hogy az kifejezetten az adott kampánnyal és a CTA-val kapcsolatos, illetve ügyeljünk arra, hogy olyan szavakat használjunk, melyek SEO szempontból is megfelelőek.

Tökéletesítés jobb eredményeket hoz
Egyre több érdeklődő, egyre több ügyfél

Persze vannak olyan eszközök és megoldások, melyekkel tovább tudjuk növelni az oldalunk hatékonyságát, SEO, illetve AdWords minőségi értékét (hirdetéshez kapcsolódó relevanciáját).

Használjunk oldalcímet (title), meta képleírásokat, adjunk meg oldalleírást (description), és még sorolhatnánk azokat az eszközöket, melyekre kiemelt figyelmet kell fordítanunk (vagy a landing oldal készítőjének).

Teszteljünk, mérjünk, alakítsunk

Az egyik legfontosabb szabály, hogy egy oldal soha nincs kész. Mindig mérni kell annak hatékonyságát. Minden esetben A/B tesztelnünk kell új megoldásokat és üzeneteket, hogy a lehető legjobb konverziószámot és hatékonyságot érjük el.

Tesztelhetünk felépítést, szöveget, akció gombot, képet és videót: bármelyik elem jelentősen befolyásolhatja landing oldalunk teljesítményét.

Optimalizáljunk, teszteljünk és mérjünk!