KategóriaMarketing

Marketing puskák

A „marketing puskák” egy A/4-es oldalon, infografika vagy táblázat formájában összeállított marketing-összefoglalók. Ha még csak ismerkedsz egy-egy marketinges/SEO-s témával, vagy esetleg a tudásod felfrissítésre szorul, ezek tökéletes megoldásnak bizonyulhatnak! (Az itt linkelt puskák mindegyike angol nyelvű.)

marketing_puskak

  • Marketing Metrics Overload: rengeteg mérőszámot lehet nézni a facebook-kal, az e-mail marketinggel vagy a weboldallal kapcsolatban, de melyek az igazán fontosak?
    Ez az infografika bemutatja, hogy miért fontosabb Facebook-on a rajongók számánál az aktivitás mérése, a weboldalon a látogatók számánál a konverziós arány, az e-maileknél a nyitásnál a továbbkattintás, a marketing érdeklődők helyett az értékesítési érdeklődők (tehát akik nem a hirdetésből kattintanak át, hanem mondjuk a hírlevélre iratkoznak fel), a regisztrált felhasználóknál az aktív felhasználók, és az ár/lead arány helyett miért érdemesebb az ár/vásárlás arányt nézni.
  • Facebook Marketing Strategies: néha bénító lehet a kérdés, mégis, mit csinálj Facebook-on, hogy szórakoztató és releváns maradj? Ez a puska 64 tippet ad, mivel teheted a Facebook-oldalat pörgősebbé, hogyan építsd valódi közösséget a rajongóiddal, és hogyan készíts igazán ütős Facebook hirdetést.
  • 71 Ad Tests: a leghosszabb marketing puska. Ha nem ügynökség készíti az Adwords hirdetéseidet, elengedhetetlen segítség, hogy kipróbáld a lehető legtöbb variációt a hirdetéseidre, és megtaláld a leghasznosabbat. Ha pedig ügynökséggel dolgozol, remek alkalom, hogy átnézd a saját hirdetéseidet, és kérdéseket tegyél fel, hogy mi alapján döntöttek az egyes hirdetések szövegezéséről. A teljesség igénye nélkül, pár példa:
    • A hirdetés fő szövege: ár/minőség/kínálat fókuszú
    • Hogyan mutatod az árat: 1000-5000 Ft között, 1000 Ft-nál kezdődő árak, termékek 5000 Ft-ig?
    • Szórend csere
    • A hirdetés címébe bekerülő jelzők
    • Milyen Call-to-Action-öket próbálhatsz ki?
  • Google Analytics Cheat Sheet: Ha mindig úgy érezted, nem hozod ki a legtöbbet az Analytics-ből, most itt az alkalom, hogy többet láss belőle, mint eddig bármikor. Nem csak a követőkód behelyezésében segít, hanem abban is, hogyan állíts be filtereket (hogy például a saját irodád IP címéről ne kattintsanak a hirdetéseidre – a haladó verzió, ha a konkurencia IP címét is elkezded szűrni), mik azok a célok, hogyan válaszd ki és állítsd be őket, nézd meg, honnan tévednek a látogatóid 404 üres oldalakra. Ezenkívül a táblázat tartalmaz rengeteg hasznos linket és blogot – ha rászánsz pár órát, igazi Analytics-nindzsa lehetsz a puska segítségével!
  • SEO Cheat Sheet: a 4 oldalas SEO Biblia, az alapoktól kezdve a mobil webfejlesztésig minden benne van. Remek ön-ellenőrzésre, hogy minden megvan-e, ami az oldal helyes SEO-működéséhez és előkelő Google-helyezéséhez szükséges, de azok a marketingesek/cégvezetők is örömmel fogják kézhez venni, akiket megzavar a szakzsargon.
  • Social Media Image Size Cheat Sheet: a grafikusod örökre hálás lesz ezért a puskáért, és briefet írni is jóval könnyebb lesz. A Facebook fedőképtől kezdve a Pinterestre tűzhető képek méretéig minden itt van.
  • Email Cheat Sheet: Mit tesztelj először az e-mailjeiden, mikor küldd ki az e-maileket? A válaszok itt (is) vannak.