Mindenre gondolt az év végi nagy cégátvilágításkor?

Az év végén rengeteg minden van, amit egy cégvezetőnek át kell tekintenie a vállalkozásán belül. Vajon Ön mindenre gondolt már? Ebben a cikkben egy kis segítséget adunk, mit érdemes mindenképp megvizsgálnia ez év végén és még a jövő év előtt!

goals

Mindenekelőtt, ha volt az idei évre célkitűzése, akkor most vegye elő a leírtakat és nézze meg, mit sikerült belőle elérnie. Ha még nem volt, akkor most itt az ideje leülni és végig gondolni, hogy mit szeretne megvalósítani a vállalkozásán belül (de akár magánéletben is) a 2014-es évben. Természetesen merhet nagyot álmodni, érdemes 3-5 éves célkitűzéseket is felállítani.

Ha volt célkitűzése:

  • Nézze meg, mit sikerült elérni. Mi az, amit jól csinált, kinek és minek köszönhető. Nyugtázza és az év végi köszöntőnél, a céges partin mindenképp ismerje el és köszönje meg a közreműködőknek.
  • Ha valamit nem sikerült elérni, ennek is tárja fel az okát. Dolgozzon ki egy új stratégiát vagy kérjen segítséget szakembertől, hogy mit lehet tenni az ügy megvalósulásáért.

Ha nem volt célkitűzése:

  • Először is írja le elképzeléseit, a vállalkozásától függetlenül. Merjen nagyot álmodni és gondolja végig, hogy miért is kezdett bele és vajon hol tart most? Mi minden kell ahhoz, hogy elérhesse?
  • Ez után az alább felsorolt „mindenkinek javasolt” vizsgálat után pontosítson a listán, állítson fel rövidebb- és hosszabbtávú célokat és stratégiákat és semmiképp se vegye le a szemét a célról!

Ha volt, ha nem volt, mindenkinek javasolt:

  • Nézze meg, vagy kérdezze meg az idei évben vásárló, vagy szolgáltatást igénybe vevő partnereit, hogy mivel és mennyire elégedettek és min gondolják, hogy javítani lehetne.
  • Értékelje át a vevőit! Készítsen listát csökkenő sorrendben, hogy ki mennyit költött Önnél. Ki rendszeres, ki alkalmi vevő. Milyen az ideális vevője?
  • Végezzen leltárt termékei között. Ha van olyan terméke, amely lassabban fogy, akciózza vagy adja termék ajándékba, hogy minél előbb megtérüljön a benne álló pénz!
  • Vizsgálja felül, hogy a készleten lévő termékek, vagy szolgáltatásai mennyire elégítik ki az ügyfelei igényeit, szükség van-e termék vagy szolgáltatás paletta bővítésére, átalakítására?
  • Nézze át pénzügyi statisztikáját! Mennyi kintlévősége van, milyen beruházások vannak folyamatban, melyeket tervez, adó- és járulékfizetési kötelezettségek, stb. Igyekezzen a kintlévőségeket még idei évben behajtani!
  • Valamint tekintse át alkalmazott kisebb-, nagyobb vállalatirányítási szoftverét is, hogy megfelelően támogatja-e a vállalat stratégiáját. Minden szükséges információt gyűjt és elemez ahhoz, hogy további terveit is segíteni tudja, vagy szükség van némi fejlesztésre?
  • Vizsgálja meg, hogy marketing kommunikációjában mely területek voltak a legeredményesebbek, és tervezzen előre teljes 2014-es évre! Mikor milyen kedvezmények, akciók lesznek, hogy időben előre tudjanak készülni a kampányokkal.
  • Nézze át üzleti tervét és aktualizálja! 2014-ben újra nyílnak a pályázatok ahol szükség van egy jól megírt üzleti tervre, de ha másfelől keres beruházókat, befektetőket, számukra is elengedhetetlen. Tudni kell alakítani és előre tervezni, hogy jövő ilyenkor elégedetten nézhesse át ugyan ezt a listát!
  • Vizsgálja felül biztonsági rendszereit, mind helyszíni (munkatársak, dolgozók részéről), mind IT területen. Biztos minden terméke és adata biztonságban van?
  • Érdemes megnézni a dolgozói eredményeket. Szükség van-e valahol átszervezésre, képzésre. Amennyiben lehetséges előre tervezzék meg a szabadságolást, hogy mindenre időben fel lehessen készülni.

A fenti területek átvilágítása és kiértékelése nagyszerű képet ad arról, hogy a cég együttesen, illetve részlegenként és személyenként miként teljesített az évben. Az év végi céges összejövetelen így valós adatok alapján képes a dolgozói elismerésekre és ösztönzésre.

Ne felejtsük el a partnereinknek és vásárlóinknak is megköszönni egy kisebb ajándékkal az egész éves együttműködést!