MiniCRM

Az elektronikus számlázás előnyei

Számlázó program

Az Európai Unió célul tűzte ki, hogy 2020-ra az elektronikus számlázás legyen a mértékadó az Unióban és bár az áfatörvény 2013 elejétől már Magyarországon is kimondja a papír és elektronikus számlák egyenrangúságát, jelenleg az EU nagyvállalatok 42%-a küld vagy fogad e-számlákat, míg a KKV-k között ez a szám 22%. Az Uniós vállalatok között a kibocsátott számlák 5%-a e-számla, ez Magyarországon egy tavalyi felmérés alapján mindössze 2-3%-ra tehető.

Az e-számla kiállításakor figyelembe kell vennünk az áfatörvény előírását, miszerint:

“A számla kibocsátásának időpontjától a számla megőrzési idejének végéig biztosítani kell a számla eredetének hitelességét, tartalmának sértetlenségét és olvashatóságát, akár papíralapú, akár elektronikus formában bocsátották ki.”

Ezidáig a fentiek biztosítására két technológia volt használatos: a PKI alapú (elektronikus aláírással és az időbélyeggel ellátott számla) és egy zárt, ún. EDI rendszerben létrehozott és továbbított számla, az év eleji változások viszont már csak példaként említik ezt a két módszert.

Mint láthatjuk, az e-számláknak szigorú törvényi előírásoknak kell megfelelniük, mégis számos előnye van, amik miatt célszerű leváltani a hagyományos papír alapú számlázást a modernebb elektronikus megoldásra:

    • Olcsóbb előállítás

E-számlázással megspóroljuk a nyomtatási és a postai költségeket.

    • Kevesebb és gyorsabb adminisztrációs munka

Kiállítása után néhány kattintással elküldhetjük és iktathatjuk az e-számlát.

    • Egyszerűbb és olcsóbb tárolás

Mivel az e-számla tárolása elektronikusan történik, így sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb az archiválásuk.

    • Gyors visszakereshetőség

Az elektronikus tárolás miatt egyszerűbb és gyorsabb az e-számlák közötti keresés.

    • Gyorsabb kézbesítés

A postai kézbesítés hosszú procedúráját kihagyva, az e-számla azonnal megérkezik a vevő email fiókjába. Ezáltal nagymértékben felgyorsíthatjuk a fizetést is.

    • Környezetbarát

Nincs nyomtatás, így nem használunk feleslegesen áramot, papírt, stb.

    • + Tipp:

A MiniCRM és a Számlázz.Könnyen.Hu integrációjával akár automatizálhatjuk is a számlázási folyamatunkat, még gyorsabbá és egyszerűbbé téve az értékesítési folyamatunkat és az elektronikus számlázással járó munkánkat.

Érdekesnek találtad a bejegyzést?

Iratkozz fel blog értesítőnkre, és havonta elküldjük a legnépszerűbb cikkeket.

Kommentek: 0 hozzászólás


Szólj hozzá:


A bejegyzéshez nem lehet hozzászólni.