Marketing, MiniCRM

Vevőmegtartás webshopban, MiniCRM-mel

Egyik új fejlesztésünk a webáruház tulajdonosoknak szól. Webshop modul segítségével vevőmegtartó, vevővisszahozó kampányokat építhetsz. Elérheted, hogy marketing költségeid aktív ügyfélbázis építésére tudd fordítani, ne csak egyszeri vásárlók szerzésére, hiszen a nyereséges webáruház kulcsa az ügyfélérték maximalizálása.

Webáruházadban (vagy leendő webáruházadban) sorakoznak a termékek, jönnek a vevők, szépen nő a bevétel. De mi biztosítja, hogy vevőid holnap, egy hónap múlva, és egy év múlva is tőled fognak vásárolni? Hogyan érd el, hogy új vevőid egyszeri 10.000 Ft helyett 5-10 vásárlás során több mint 100.000 Ft-ot költsenek egy év alatt?

A MiniCRM Webshop és Megrendelés moduljai úgy lettek kialakítva, hogy webáruházaddal összekötve segítsenek minél több információt gyűjteni vásárlóidról, majd ezeket felhasználva, minél személyre szabottabb kampányokat tudj küldeni nekik.

Ahhoz, hogy vevőidet további vásárlásra buzdíthasd, feliratkozóidat pedig az első vásárlás felé tereld, ajánlott email kampányokat indítani nekik. A pontos célzás azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy kampányaid sikeresek legyenek, és ne csak a listádat égesd velük. Ha mindig minden levelet elküldesz az összes ügyfelednek, egyre alacsonyabb megnyitási arányt fogsz tapasztalni. Valószínűleg Te sem olvasod el egy olyan cég leveleit, amely folyton érdektelen tartalommal bombáz Téged. Miért olvasnál egyedülálló férfiként kismamaruhákról vagy fiatal lányként horgászfelszerelésekről?

Vevőidet automatikusan csoportosítjuk az összes megrendelés és az utolsó megrendelés időpontja alapján. Az alábbi táblázatban láthatod, hogyan is néz ez ki egy lehetséges webshopnál:

ugyfeleletciklus_csoportositas

Felül látod az utolsó rendelés óta eltelt napokat, bal oldalon pedig a sikeres rendelések számát. Ezek különböző metszete adja az életciklus alapú vevőszegmenseket.

Érthető, de mi különbözteti meg az egyik csoportot a másiktól? Mit kell másképp csinálni, hogyan kell kommunikálni a különböző csoportokkal? Nézzük sorban:

Új vevő (Első vásárlása az elmúlt 30 napban volt)

  • Küldj személyes köszönőlevelet a vásárlás után
  • Mondd el a történetet a céged mögött
  • Tudasd velük, hogy tényleg fontosak neked
  • Mutasd meg, milyen közösségi csatornán érnek el, hogy személyesebbé tedd a kapcsolatot

Többször rendelt, ígéretes (2-3 megrendelése volt, vásárolt az elmúlt 60 napban)

  • Gondolkozz el azon, hogy ingyenes szállítást és extra ajándékot ajánlasz fel a következő rendeléséhez
  • Ajánlj termékeket az előző rendelések alapján

Törzsvásárló (4+ rendelése volt, vásárolt az elmúlt 90 napban)

  • Teremtsd meg a kizárólagosság légkörét
  • Gondolkozz el hűségprogram indításán
  • Kérj véleményt és referenciát tőlük. Ha lehet fényképpel együtt.
  • Oszd meg legérdekesebb újdonságaidat velük

Passzív vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 30/60 napja nem vásárolt)

  • Ajánld a legnépszerűbb termékedet, amit mindenki örömmel venne
  • Küldj egyszer használatos kedvezményes kódot, hogy rövidítsd az újrarendelési időt

Elvesztett vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 90 napja nem vásárolt)

  • Használj feltűnő tárgyat emailjeidnél, hogy újra felkeltsd az érdeklődést
  • Légy kitartó és rendszeresen küldj nekik üzenetet. Mivel nem vásárolnak, mit veszíthetsz?

Passzív törzsvásárló (4+ megrendelése volt, 91 – 365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vedd fel velük a kapcsolatot, hogy megtudd, mi történt
  • Küldj elégedettségi kérdőívet, ha nem tudod másképp elérni őket
  • Ajánlj fel kedvezményt a nagy értékű megrendelésekre
  • Promotáld előző szezonvégi termékeidet, amelyeket, már nehezebb megtalálni

Elvesztett törzsvásárló (4+ megrendelése volt, több mint 365 napja nem vásárolt)

  • Személyesen vedd fel a kapcsolatot velük, hogy megtudd, mi a probléma
  • Elemezd az egyedi adatokat, hátha szegmensen belüli mintát tudsz azonosítani

4 egyszerű automatizmusból már ki lehet alakítani egy olyan folyamatot, amely a vevővé válástól a törzsvásárlói szint eléréséig végigkíséri leendő ügyfeleid:

  • Feliratkozóknak, új regisztrálóknak: cél az érdeklődőket eljuttatni az első vásárlásig (pl. legnépszerűbb termékek/termékcsoportok bemutatása, edukációs emailek arról, miért éri meg az adott terméket megvásárolni, bizalomépítés)
  • Egyszeri vásárlóknak: cél minél gyorsabban eljuttatni a vevőt a második vásárlásig (pl. törzsvásárlói program promóciója, legnépszerűbb termékekhez kiegészítő ajánlása)
  • Törzsvásárlóknak: cél maximális ügyfélértéket kihozni belőle (pl. exkluzív promóciók csak törzsvásárlóknak)
  • Kosarukat elhagyott vásárlóknak: cél a kosarukat elhagyott felhasználókat arra buzdítani, hogy megvegyék a korábban elhagyott termékeket (pl. kedvezmény felkínálása abban az esetben, ha mégis úgy dönt, hogy megrendeli az adott terméke(ke)t)

Közhiedelemmel ellentétben nem az a lényeg, hogy a marketing üzenet a lehető legtöbb embert elérje. A cél az, hogy elég olyan embert elérjen, akik valóban reagálnak és ezen keresztül teljesülhetnek a kitűzött célok.

A legtöbb csatornán az elérés mennyiségétől függ a marketing költsége. Ha a cél 1.000 db kék bigyó eladása, az ideális marketing kampány csak azt a 750 vásárlót éri el, akik az 1.000 db kék bigyónyi megrendelést leadják.

Ezért fontos a megfelelő célzás, ami nemcsak a vevők életciklusa alapján valósítható meg, hanem:

  • Érdeklődési terület alapján
    Melyik kampány hozta be az érdeklődőt? Milyen információkat gyűjtött be az értékesítés? Melyik korábbi email kampányokra, milyen témákra kattintott korábban?
  • Határidő lejárat alapján
    Mikor jár le a garancia a vásárolt terméken? Mikor lehet aktuális újra a vásárlás kopás, fogyás vagy szezonális jelleg miatt? Mikor jár le ügyfél szerződése?

Hogyan tud mindezekben segíteni a MiniCRM?

  • Az ügyfélszegmentálás egyszerűen megvalósítható az előbb leírtaknak megfelelően
  • Ezután pár kattintással kiküldhető a megfelelő szegmensnek a megfelelő tartalom és ugyanilyen könnyedén elérhetők a kampányról készült riportok (megnyitási-, átkattintási arány)
  • Az Értékesítés modul használatával támogatni lehet a webshopos eladásokat, pl. a telefonos értékesítő felhívhatja a VIP ügyfeleket, ezzel is növelve az elkötelezettségüket
  • Ügyfelekhez könnyedén lehet teendőket felvenni akár automatikusan is, pl. ha a rendelési összeg vagy az éves árbevétel meghalad egy bizonyos összeget, automatikus teendő jön létre az értékesítőnek, hogy hívja fel az ügyfelet
  • Könnyedén lehet számlát generálni a rendelést követően a MiniCRM-ből

A MiniCRM beépített elektronikus számlakezelővel rendelkezik, így egy kattintással létre lehet hozni elektronikus számlát, ajánlatot vagy díjbekérőt egy megrendelésből és fordítva.

A MiniCRM beépített integrációval rendelkezik a Shoprenter webshopokhoz, amely beállításához programozói tudás nem szükséges és akár fél óra alatt is elvégezhető, ellenben van lehetőség egyedi fejlesztésű webshoppal is összekötni a rendszert. Ennek kivitelezéséről pedig a súgóban találhatsz részletes leírást.

A fentiek ismeretében, hatékony vevőmegtartást és minél sikeresebb webáruházat kívánunk!

Érdekesnek találtad a bejegyzést?

Iratkozz fel blog értesítőnkre, és havonta elküldjük a legnépszerűbb cikkeket.

Kommentek: 0 hozzászólás


Szólj hozzá:


A bejegyzéshez nem lehet hozzászólni.