Új cikksorozat: KKV közösségi média A-tól Z-ig

A közösségi média KKV felhasználása - cikksorozat

Újabb szakmai, online marketing témakört feldolgozó cikksorozatot indítunk, melyben a céges közösségi médiahasználatot fogjuk górcső alá venni.

A következő 7 cikkben megvizsgáljuk, hogy miért is van szükség a közösségi oldalak TUDATOS és KONCEPCIONÁLIS használatára, valamint megismerjük a magyar cégek számára is valid, kihagyhatatlan közösségi színtereket.

Blogunk követőinek számottevő része vélhetően használ is ilyen céges közösségi oldalakat, ahol termékéről vagy szolgáltatásáról ad információkat. A magyar cégek között egyre elterjedtebb és már a mikro szektorban is teljesen ismert és elfogadott az, hogy egy cégnek „van Facebookja”.

Talán még időt nem spórolva oda is figyeltek rá, az asszisztensre bízzátok a tartalmak megosztását, ám ennél tovább sajnos már jóval kisebb százalék jut.

A közösségi média KKV felhasználása - cikksorozat

Tarts velünk, kövesd cikksorozatunkat és a web stratégiához hasonlóan ebben a témában is tegyél szert valós, használható, évről-évre nélkülözhetetlenebb tudásra.

Miért van erre szükség egyáltalán?

A válasz egyszerű: mert minden vásárló és személy online van. Ezért kell neked is online lenned. Még ha csak a számokat is nézzük, jól kiolvasható, hogy ennek az online töltött időnek a nagy százalékát a közösségi oldalakon végzik az emberek. Ott lépnek kapcsolatba egymással, beszélgetnek, megosztanak tartalmakat, ajánlanak termékeket, követnek érdekes oldalakat és cégeket. Tehát a közösségi oldalakon fejezik ki érdeklődésüket.

A mai közösségi oldalak megfelelnek a század eleji kávézóknak és közösségi tereknek, ahol az ember kortól, társadalmi besorolástól és érdeklődéstől függően töltötte az idejét. Ezt most is megteszi, csak éppen online.

Ezt alátámasztandó, íme néhány adat a közösségi oldalakról: India és Kína után a Facebook lenne a harmadik legnagyobb ország a világon a több mint egy milliárd „lakosával”. Az internetező felnőttek 72%-a használ közösségi oldalt. A 18-29-es korosztály 89%-a található meg valamelyik közösségi oldalon. És nem mellékesen az amerikaiak több mint 60%-a rendelkezik okostelefonnal, ami jól mutatja, hogy az így megszerzett 0-24 órás online kontroll elengedhetetlen az oldaladon, hiszen a felhasználók bármikor hozzád navigálhatnak.

Ezek a számok egyértelműek és minden érv felett állnak. És ezek a számok magyarázzák azt a lehetőséget, melyet a közösségi oldalak rejtenek magukban a céged számára. Itt költséghatékony módon, interaktívan tudsz kapcsolatba lépni, sőt, kapcsolatot építeni a közönségeddel, azaz a vásárlóiddal.

Tudatosság

Persze ez eddig mind szép és jó, vélhetően többségeteknek mindez már nem újdonság. Ám mégis hányan rendelkeznek tudatos, koncepcionális social media aktivitással? Ha mindenki magába néz, akkor sokan bevallhatjátok magatoknak, hogy közel sem gondolkodtok elég szigorúan a közösségi oldalakkal kapcsolatban, és vélhetően messze nem annyi tudatossággal kezelitek azokat, mint ahogy lehetne.

A közösségi média KKV felhasználása - cikksorozat

Természetesen a közösségi médiákra vonatkozó stratégiára részletesen is kitérünk, de a koncepcionális gondolkodást érdemes a célközönség meghatározásával kezdeni. Rengeteg lehetőséged van arra, hogy legalább egy hozzávetőleges képet kapj azokról, akik vélhetően kedvelik a márkádat.

  • Weboldal analitikai adatok.
  • Ügyfeleink elemzése.
  • Saját tapasztalat.
  • Hasonló márkák oldalainak, közösségi médiumainak vizsgálata.

Ezek mind olyan lehetőségek, melyek „kéznél vannak”, csak meg kell őket vizsgálni. Ha megvan, hogy kikhez szólunk, akkor már csak azt kell meghatároznod, hogy mit szóljunk. Mi lehet az, ami ezeket a potenciális vásárlókat, azaz a követőidet érdekelhetik? Természetesen a válasz összetett, de egyértelmű: nem kizárólag az általad forgalmazott termékek és kapcsolódó információk. Azok is, de nem csak azok.

A tudatosság másik alaptézise, hogy nem darabra mész, hanem minőségre. 10 releváns és aktív követő sokkal többet ér, mint 100 olyan, aki már vásárolt, vagy teljesen passzív. A közösségi oldalak mechanikája azt mondja, hogy ha a követőidnek érdekes témákat tálalsz, akkor ők aktivitással reagálnak. Így a folyamatos kapcsolat miatt te is eléred őket. Ez az elérés, ez az interakció az, ami mozgatja a közösségi oldalakat és egyfajta minőségi kényszerben is igyekszik tartani azt.

A cikksorozat

A fenti alapgondolatokon felül természetesen mélyebb szakmai bemutatásba és elemzésbe is belemegyünk. A következő 7 részes cikksorozatban végigvesszük a legfontosabb közösségi oldalakat, melyeket egy magyar KKV-nak érdemes használnia. Megvizsgáljuk, hogy melyiknél milyen stratégiát, üzleti hozzáállást érdemes alkalmazni, valamint milyen technikákkal és tartalmi elemekkel tudod mindezt sikerre vinni.

Reméljük, hogy ezúttal is velünk tartotok!

Cikkajánló: KKV web stratégia cikksorozat