KKV közösségi média A-tól Z-ig: záró gondolatok

Közösségi média céges felhasználás

A közép és kisvállalkozásoknak szóló közösségi média céges felhasználását elemző cikksorozatunk utolsó részéhez értünk. Az előző 6 részben részletesen bemutattuk azokat a felületeket és alapelveket, melyeket használva egy kerek, stratégiai szemléletű közösségi média jelenlétet hozhatunk létre cégünk számára.

1.) Az első részben olyan alapvető gondolatokat igyekeztünk tisztázni, hogy miért is van szüksége egy KKV méretű cégnek közösségi médiára és ott tudatos kommunikációs tevékenységre. A célközönség előre történő meghatározásának fontosságát kulcskérdésként aposztrofáltuk.
Link: Cikksorozat bevezető

2.) A második részben egy tudáskészletet állítottunk fel a közösségi média platformjainak megértéséhez. Megállapítottuk, hogy mik azok a fő tartalomtípusok, melyekkel operálhatunk, és azt is átvettük, hogy mikor érdemes egyáltalán kommunikálni a közösségi oldalakon. Mivel a tudatos cselekvésnek az egyik alapfeltétele az önellenőrzés, így felállítottuk a célszámokat, melyeket mérnünk és elemeznünk kell, hogy a tevékenységünk sikerességét meg tudjuk határozni.
Link: Alap tudáskészlet egy közösségi oldal üzemeltetéséhez

3.) A harmadik részben már konkrét oldalakkal foglalkoztunk. A két legnagyobb és leginkább közismert közösségi oldalt vettük górcső alá, a Facebookot és a Google Plust. Az alapinformációkon felül kitértünk az időzítésre, moderációval kapcsolatos fontos kérdésekre. A tuti tippek sem maradhattak el!
Link: A Facebook és a Google Plus

4.) A negyedik fejezetben a hazánkban még feltörekvő közösségi oldalak céges felhasználását vizsgáltuk. A Twitter és a LinkedIn, egyébként igen különböző platformjainak alapvetéseiről tárgyaltunk. A Twitteren az első lépésekről és tézisekről beszéltünk, addig a LinkedIn B2B (Business to business, azaz cégek közötti) előnyeit hangsúlyoztuk ki.
Link: Kistesók: Twitter és a LinkedIn

5.) A klasszikus platformok után elfordultunk a multimédiás tartalmak világa felé. YouTube, Vimeo, Vine és Ustream. Ha nem mondanak semmit, mindenképpen olvassa el az 5. cikkünket.
Link: Média világa: YouTube, Vimeo és Ustream

6.) A hatodik részben pedig megállítottuk a videókat és a képekre koncentráltunk. A magyar cégek számára kifejezetten célplatformként felbukkanó Instagramot, Pinterestet és Flickr-t elemeztünk. Olyan célközönséget érhetünk el általuk, mely vizuálisan igényesebb, így ezt kiszolgálva mélyebb hatást gyakorolhatunk rájuk.
Link: Képben van a lényeg: Instagram, Pinterest, FlickR

Jól látható, hogy milyen sokszínű az a paletta, melyet használva felfesthetjük magunkat a magyar közösségi oldalakon sikeresen kommunikáló cégek térképére. Természetesen a vállalkozásunk típusa, célközönsége és brand-attitűdje határozza meg azt, hogy melyik platformot is kell választanunk.

Közösségi média céges felhasználás

Azzal nem hibázunk nagyot, ha a Facebookot és a YouTube-ot mindenképpen csatarendbe állítjuk, a vállalkozások 99%-nak be fog válni. Azt természetesen nem szabad elfelejteni, hogy minél inkább jobban megismerjük a célközönségünket, annál inkább tudjuk szofisztikálni a feléjük való kommunikációs tevékenységet. Ez újabb, kisebb közösségeket elérő közösségi média platformok bevezetésével válik valósággá.

Amennyiben szűkebb közösségeket célzunk meg, nehezebb dolgunk lesz, ám cserébe sokkal direktebb, érthetőbb és zajtalanabb interakciót fogunk tudni fenntartani a célközönségünkkel.

Stratégia

Már abból meggazdagodhatnánk, ha minden leírt „stratégia” szó után 1 forintot kapnánk, ám ez nem véletlen. A kommunikációs szakmában, a marketingben leírhatatlanul fontos, hogy összehangolt stratégiában gondolkodjunk. A kommunikációt tervezzük meg, hangoljuk össze a célközönséggel, a célszámokkal, az üzleti modellel és az egészet gyúrjuk össze egy online marketing stratégiába.

Közösségi média céges felhasználás

Nem szabad és nem lehet megspórolni ezt a munkát, ne is akard! Kis befektetés most, nagyobb és tartósabb haszon később.

Reméljük mind a web stratégiáról, mind a mostani, közösségi médiáról szóló cikksorozatunkkal hozzájárultunk ahhoz, hogy vállalkozásodat tudatosabban, hatékonyabban üzemeltesd az online világban.

Cikkajánló: KKV web stratégia cikksorozat