KategóriaMiniCRM

Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Adatlap mezők (1. rész)

Legújabb MiniCRM rendszerünkben a speciális, valamint egyedi adatokat mezőkben tart(hat)juk nyilván, melyeket az adott modulon belüli adatlapokon érhetünk el.

Ezen mezők:

  • kiemelt szereppel bírnak az adatlapok csoportosításában,
  • személyre szóló üzenetekbe illeszthetők,
  • és számos statisztika alapját is képezik.

MiniCRM-ünkbe igényeinknek megfelelően tetszőleges számú mező vehető fel, azok száma nincs korlátozva.

A rendszerünkbe felvehető mezőknek több típusa is van. Ezek a bennük rögzítésre kerülő adatok szerint az alábbiak lehetnek:

  • Lenyíló menü: csak egy értéket választhatunk ki az előre beállítottak közül.
  • Jelölőnégyzetek: itt több érték egyszerre is igaz lehet.
  • Szövegdoboz: megjegyzések leírására használható.
  • Dátum és idő: naptárból kiválasztható a dátum, valamint beállítható az időpont.
  • Egész szám: számok rögzítésére használható.

A mezőket szükség szerint csoportosíthatjuk, és a különböző csoportokon belül elhelyezkedő valamennyi mező megnevezését, módosíthatóságát és kitölthetőségét egyedi igényeinknek megfelelően testreszabhatjuk.

Ha pedig valamely mezőt át kívánjuk mozgatni egy másik pozícióba vagy csoportba, mert megítélésünk szerint nem a megfelelő helyen van, úgy elegendő azt – a Drag & Drop (“Fogd és Vidd”) technikának köszönhetően – megragadva az adott csoporton belül függőleges irányban felfelé vagy lefelé elmozdítani, illetve szükség esetén egy másik csoportba áthúzni.

Az így kialakított mezők használatával válik rendszerünk igazán egyedivé, testreszabottá. Ennek köszönhetően pedig legújabb MiniCRM-ünk immáron teljes mértékben úgy működhet, mint a saját cégünk.

Érdemes nyomon követni ezen blog sorozatunkat is, hiszen következő bejegyzésünkben megismerkedünk az adatlapok csoportosításával, és a mezők ebben betöltött szerepével.