Adatok kezelése a MiniCRM-ben – Marketing statisztika (4. rész)

A legújabb, projekt alapú MiniCRM-ünkben számos kritérium kombinációja alapján szűrhetünk le hasznos következtetéseket cégünk működéséről az adatlapok mezőiben nyilvántartott adatok alapján.

Megvizsgálhatjuk, melyek azok a marketingcsatornák, amelyekbe érdemes még több pénzt fektetnünk, illetve melyek azok, amik kizárólag a pénzt viszik, és semmilyen hasznos eredményt nem produkálnak számunkra.

Ehhez nincs más dolgunk, mint hogy az adatlap mezőinek elemzésére szolgáló Marketing statisztika szűrési feltételeit igényeinknek megfelelően beállítsuk, majd pedig az így kapott kimutatásokat tüzetesen átböngésszük.

Amennyiben munkánk során ügyelünk arra, hogy a releváns adatok mindig az adatlap megfelelő mezőibe kerüljenek, úgy hosszú távon fáradozásaink megtérülnek.

A Marketing statisztika által ugyanis nem csak azt tudhatjuk meg, hogy milyen az egyes mezőkben nyilvántartott adatok szerint egy adott időszakban az adatlapjaink megoszlása, hanem – az ott beállítható szűrési feltételeknek köszönhetően – azt is, hogy az miképpen alakul a munkatársainkra vetítve.

Ezáltal például azt is kideríthetjük, hogy kinél mi generálja a legtöbb sikeres üzletkötést, vagy hogy honnan érkezik cégünkhöz a legtöbb komolytalan érdeklődő. De ennek segítségével azt is elemezhetjük, hogy azok, akik nem tőlünk vásárolnak, miért döntöttek így, vagyis hogy mi a leggyakoribb kifogás termékünk vagy szolgáltatásunk ellen.

Az elemzés során levont következtetéseket pedig akár vissza is csatolhatjuk üzleti folyamataink elejére. Így a leggyakoribb kifogásokat már a marketingünkben, valamint az értékesítés legelső lépésénél kezelni tudjuk, és – tudásunktól, valamint lehetőségünktől függően – meg is szüntethetjük azokat.

Blog sorozatunk végére érve immáron láthatjuk, hogy a MiniCRM rendszerünkben tárolt adataink kezelése igen csak szerteágazó, felhasználásuk pedig meglehetősen sokrétű. Megfelelő karbantartásukkal nem csak mindennapi munkánk válik még egyszerűbbé, de üzleti folyamataink hatékonysága is jelentős mértékben növekedhet. Mindez ráadásul egy helyen megvalósítható: a legújabb, webes felületű, projekt alapú MiniCRM rendszerünkben.