Tudod, honnan érkeznek a vevőid?

A CRM – rendszerek és a Google Analytics segítségével szinte már adatbőségben szenvedünk. Könnyű elveszni az apró részletekben, de mi most összeszedtük, mik azok a mérőszámok, amik valóban fontosak, és amiknek a figyelésével valóban mérni tudod, honnan érkeznek a vevőid, milyen akciók, vagy marketing költések azok, amelyek több vevőt hoznak. A riportot érdemes hetente frissíteni, ez általában elég idő ahhoz, hogy az eszközölt változások eredményei látszani kezdjenek; és így könnyebben tudsz majd a következő kereskedelmi időszakra is tervezni, hiszen látod majd a szezonalitást.
milyen_meroszamaokra_figyeljen
Értékesítés

  • Hány megrendelés történt a héten?
  • Milyen termék(családból) rendeltek a legtöbbet?
    Ez két szempontból is fontos: egyrészt, a termék árazásához kapcsolódóan – akciós volt a termék, és azért rendeltek ennyit, vagy esetleg a marketing volt az oka? Megjelent a terméktípussal kapcsolatban olyan hír, vagy cikk, ami miatt többet vásároltak?
  • Az előző időszak megrendeléseinek a száma (ez lehet az előző év ugyanezen hete), és az ahhoz képesti növekedés. Érdemes e mellé a szám mellé írni az előírt növekedést is, és megnézni, melyik héten/hónapban sikerült azt teljesíteni, megugrani. Ez nagy segítség lehet a szezonalitás meghatározásában később.
  • Új vevők száma, százalékuk az összes vevőhöz képest.
    Egy üzlet növekedéséhez elengedhetetlen, hogy új vevők vásároljanak. Érdemes az általuk vásárolt termékek átlagos értékét is megnézni, ez segít abban is, hogy lásd, mennyit érdemes költeni, illetve, hogy az új vevők többet költenek-e a későbbiekben, vagy pont fordítva, a visszatérő vevők költése visszaesik
  • Az összes bevétel
  • B2C üzletek esetében érdemes megnézni az átlagos kosárértéket, és az átlagosan vásárolt termékek számát is. Ezek nagyon fontos mérőszámok, ha például ajándék termékkel, vagy e-commerce esetében ingyenes házhozszállításos promócióval akarsz majd előállni.

A weboldalad

  • E-commerce esetében érdemes megnézni a konverziós arányt
  • Minden üzlet weboldalának figyelemmel kellene követnie az összes látogatók, az egyéni látogatók, és az új látogatók számát.
  • Ezeket a számokat fontos látni egyben, de érdemes megfigyelni, hogy ugyanezek az adatok hogyan aránylanak egymáshoz, ha megnézed őket külön PC számítógépekre, tabletekre és mobiltelefonokra lebontva. Ezek alapján már képet is alkothatsz a vevőidről, hiszen a tabletet használók inkább jómódúak, hajlamosak este vásárolni; a mobilon vásárolók között pedig sok a fiatal.

Marketingcsatornák összehasonlítása

  • Nézd meg, hogy a kereső hirdetéseid, a hírlevelek, a természetes keresés, a direkt kattintás, a display marketing, a referálás és a közösségi média közül melyik csatorna bizonyult számodra a leghasznosabbnak! Ne felejtsd el, a legtöbb rendszer csak az utolsó kattintást méri, azaz ha valaki a cégeddel először Google keresés során találkozik, de nem vásárol, majd utána remarketing hatására visszatér, de ott sem vásárol, és végül a hírlevélből kattint vásárolni, akkor úgy jelenik meg, mintha a hírlevél lett volna a vásárlás „fő felelőse” – pedig valójában mindhárom lépésnek szerepe volt a konverzióban.
  • Fontos számok a csatornákra: látogatások, megrendelések, konverziós ráták, árak.
  • Ha aktív a céged Facebook-on, érdemes az ott elköltött pénzt is vezetni, valamint a rajongóid számának változását.

E-mail

  • A legtöbb cég számára az e-mail marketing még mindig a leghasznosabb, ezért fontos, hogy kövesd a címeid számát, valamint azok előző héthez képest történt változását.
  • Kövesd az e-mailek tartalmát is: melyik címmel nyitottak meg többet, milyen hírek vezettek főleg konverziókhoz?
  • Írd le a kiküldés pontos idejét – ezzel bátran kísérletezz, sokat számíthat!
  • Hogy történt-e szegmentáció
  • Hány embernek sikerült elküldeni, hánynál landolt az e-mail a spam mappában
  • Hány százalék nyitotta meg (15% alatt gyenge a megnyitási arány, 18% fölött erősnek mondható)
  • Hány százalék kattintott tovább az egyes linkekről (3% alatt gyenge, de 4% fölött már egész szép eredmény)
  • Mennyi konverzió történt
  • Átlagos kosárérték
  • Bevétel
  • Leiratkozások száma

Hogyan tud a MiniCRM segíteni, hogy a legfontosabb mérőszámokat könnyen átlásd?

  • A marketingriportokkal egyszerűen és könnyen átláthatod, milyen csatornákról érkeznek a vevők, honnan érkeznek, és melyik csatornák konvertálnak leginkább.
  • Az e-mail riportoknál meg tudod nézni, hány e-mail érkezett meg a vevőkhöz, hányan nyitották meg, milyen készülékeken, hányan kattintottak és iratkoztak le, sőt, személyre szabottan is láthatod, kik nyitottak meg e-mailt!
  • A MiniCRM egyedülállóan képes az értékesítők hatékonyságát is mérni. Meg tudod nézni, az értékesítési csapatod egyes tagjai milyen arányban járulnak hozzá a továbblépéshez, mennyi az az idő, még az érdeklődőből vásárló lesz, és azt, hány érdeklődő (pl. hírlevél-feliratkozó) van az adott időben.