Egerszegi Krisztián és Dallos Zoltán
KategóriaCégvezetésMiniCRMPodcast

5 cégvezetési tipp tudatos KKV vezetőknek

Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője volt Dallos Zoltán vendége az Üzlet & Utazás interjú sorozat legutóbbi adásában, amelyben kifejezetten a gyakorlatias cégvezetési tippeken volt a hangsúly. Mely tanácsok érhetnek aranyat a kezdő vállalkozók és az akár évtizedes tapasztalattal rendelkező cégvezetők számára egyaránt? Milyen működő technikák hangoztak el a podcastben? Ha ki szeretnéd hozni a cégedben rejlő valódi lehetőségeket, tarts velünk!

A MiniCRM – akárcsak a hasonló, az elmúlt években home office és hibrid munkavégzésre berendezkedő cégek tudatos része – stabil alappillérekre helyezte a vállalkozás jövőjét. Olyanra, ahol a kiszámítható növekedés útját a mindennapi feladatok rendszerszintű kezelése és megvalósítása jelenti.

Az alábbi tanácsokat tartja kiemelten fontosnak Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője, és Dallos Zoltán, a DLX MEDIA tartalommarketing ügynökség vezetője egyaránt.

Egy helyben topogás helyett napról napra fejlődő vállalkozást építenél? Fogadd meg ezt az 5 cégvezetési tippet!

1. Fókuszálj arra, amire befolyással bírsz!

Egy sikeres cégvezető soha nem azon kesereg az idejét pazarolva, amivel nem tud mit tenni – hanem megállás nélkül azon töri a fejét, hogyan lehetne a jelenlegi helyzetből a legjobbat kihozni.

Gyakori eset azonban az is, hogy néhány évnyi fejlődés után a kezdeti lelkesedés egyszerűen kifullad, mintha a 100 km-es úton már a 10. megtett km után elfogyna az üzemanyag. Sprint helyett gondolj a cégvezetésre maratonként!

2. Sales first!

Mi a legszembetűnőbb különbség a hazai és az Amerikában használatos értékesítési modell között? Az értékesítők száma, illetve a cégen belüli aránya!

Amíg itthon kis túlzással egyetlen értékesítő jut egy 10 fős kivitelező csapatra, addig Amerikában “1 fős kivitelező csapatra” jut 5 darab értékesítő. Ők folyamatosan újabb és újabb projektek szerzésén dolgoznak, így azonnal visszajelzést kapnak a piactól, ezzel validálják a terméket vagy szolgáltatást.

Tedd fel magadnak a következő kérdést: elég értékesítőm van ahhoz, hogy stagnálás helyett a cégem folyamatosan fejlődjön?

  • Bízd profikra az értékesítési teendőket, hiszen a cégvezetés egy önálló szakma. Pontosan ugyanolyan részletes ismereteket igényel, mint az a szakmai terület, amelyben te is értékes tudással rendelkezel. Habár a vállalatirányítás fortélyainak megtanulása és gyakorlatbeli alkalmazása nem mindig megy egyik napról a másikra, mégis megéri minden egyes nap aktívan tenni érte.

3. Ne építs egyetlen emberre!

Felelős vezetőként számítanod kell a váratlan helyzetekre. Így egy megbetegedő munkatárs néhány napos kiesése esetén vagy egy hirtelen jött, kedvező üzleti lehetőséget kínáló megrendelés beérkezésekor nem a pánik lesz az első reakciód, hanem már pontosan tudod, mi a kivitelezés következő lépése.

Legyen legalább 3 elérhető embered minden kulcspozícióban! Így még a gyakori vis maior esetek sem fogják keresztülhúzni a számításaidat. Az elérhetőség fenntartása a növekedés egyik legmeghatározóbb tényezője.

4. Kövesd a megvalósítás 4 alapszabályát!

A 4DX módszertan a konkrétan meghatározott feladatok teljesítését helyezi középpontba. Mivel a határidők tartása a leggyakrabban előforduló problémák listáján szerepel, ezért a tudatos cégvezetők erre kiemelt figyelmet fordítanak, rendszereket használnak és optimalizálják a folyamatokat.

Mire épül a 4DX metodológia 4 szabálya?

  1. Összpontosíts az igazán fontos célra, ne ragadj le a monoton részfeladatoknál. Miért vállalkozol? Mi az a jövőkép, amiért úgy döntöttél, hogy céget alapítasz? Megvan a válasz? Ha igen, helyezd ezt mindenek elé!
  2. Foglalkozz azzal, amiben igazán hatékonyan törhetsz utat magadnak. Eredményeid 80%-a cselekvéseid 20%-ából származik, ezért csináld azt, amiben a legjobban haladsz, amit igazán élvezel hajtani. A többi teendő betöltésére pedig vegyél fel szakembereket, akikben ténylegesen megbízol. Ne feledd, egy cégvezetőnek nem dolga mindent jobban tudnia – azonban kötelessége a megfelelő munkaerőt megtalálnia.
  3. Vezess eredménytáblát csapatod motivációjának fenntartása érdekében. Havonta egy scorecard megbeszélés, ahol egy 1-10-ig terjedő skálán pontszámot kapnak a munkatársak, de nekik is értékelni kell a hónapban elvégzett munkájuk minőségét. Így végül egy közösen elfogadott pontszámmal zárja mindenki a hónapot.
  4. Alakítsd ki az elszámoltathatóság ütemét. Azaz a csapatod tagjai minden héten vagy akár napi szinten vegyenek részt egy meetingen, ahol beszámolnak a sikereikről, elemzik az esetleges kudarcokat, és közösen megoldásokat keresnek a munkafolyamatok hatékonyságának csiszolására.

5. Hatékony e-mail kezelés a Zero inbox módszer alapján!

Kevés jobb érzés van annál, mint amikor este azzal a tudattal fekszel le, hogy minden kitűzött napi teendőt megvalósítottál. Valós teljesítményt raktál le arra a bizonyos asztalra, és kihoztad az idődből, amit lehetett.

Mi az a Zero Inbox elv?

Olvasd el minden nap az összes üzeneted, és amit csak lehet, intézz el. Ha gyorsan meg tudod oldani a feladatot, oldd meg! Ha több időt vesz igénybe, vezesd át és ütemezd be a feladatkezelő/CRM alkalmazásodban. Ha meg tudja más is oldani, delegáld! Ha nincs már szükséged az e-mailre akkor pedig archiváld, vagy töröld!


Miben segít a DLX MEDIA számára a MiniCRM rendszer?

  • Unalmas és időrabló Excel táblázatok töltögetése helyett egy felhasználóbarát felületen rögzíthető minden szükséges adat.
  • Reggelente minden munkatárs értesítést kap e-mailben a napi teendőiről és a közelgő határidőkről.
  • Átláthatóvá teszi a pénzügyeket részletes kimutatások készítésével, amit még értékesebbé varázsol az igényes grafikus megjelenés.
  • Többek között a mostani podcast adás elkészítése és a DLX MEDIA YouTube csatorna indítása is a MiniCRM rendszerével került A-tól Z-ig lebonyolításra.

Cég indítás előtt állsz, és minél tudatosabban szeretnél belevágni?


A fenti cégvezetési tippek betartásával máris határozott lépéseket teszel vállalkozásod fényes jövője érdekében. Fókuszálj a konkrétan kitűzött célokra, vegyél fel kellő embert az értékesítésre, és egy pillanatig se becsüld le a rendszerszintű gondolkodással járó adminisztratív teendőket. Ugyanis minél több adat áll rendelkezésedre a méréseknek köszönhetően, annál hatékonyabban fejlesztheted a munkafolyamatokat. Növekedj tudatosan!