CRM alapfogalmak

Mielőtt hozzálátnánk legújabb rendszerünk bemutatásához, mindenképpen tisztáznunk kell bizonyos alapvető fogalmakat, melyek elengedhetetlenek egy CRM rendszer működésének megértéséhez.

Akkor most lássuk az egyes fogalmakat és azok meghatározásait.

Mi is az a CRM?
A CRM (Customer Relationship Management), azaz ügyfélkapcsolat-kezelés egy cég ügyfelei felé irányuló valamennyi folyamatának összefogása. Ezek alapján pedig a CRM szoftver egy olyan program, mely mindezen folyamatok támogatását biztosítja, illetve a jelenlegi és a potenciális ügyfelekkel kapcsolatos összes információt tárolja.

Lejárt és esedékes teendővel rendelkező ügyfeleink adatlapjainak listája

Ki tekinthető ügyfélnek?
A cég ügyfelének tekinthetők a külső és belső kontaktok egyaránt. Ilyenek az érdeklődők, vevők, beszállítók, álláshirdetésre jelentkezők, munkatársak.

Hol tároljuk az adatokat?
Az ügyfelek számára nyújtott értékesítési és szolgáltatási tevékenységek adatlapokonvannak vezetve, melyek a cég tevékenységi területei szerint, azaz modulok szerint eltérhetnek egymástól.

Mire szolgálnak a modulok?
Egy-egy modul fogja össze a cég egyes tevékenységi területeit. A CRM szoftverek az értékesítési, ügyfélszolgálati, marketing és call center területeket támogatják, ennek megfelelően különálló modulban kezelhetők például az értékesítések, és egy másik, egyedileg testreszabható modulban a hibabejelentések.

Mik az üzleti folyamatok lépései?
A modul folyamatának státuszai, azaz egymás után következő lépései, melyek mindig a “Mi a teendő?” kérdésre épülnek, és az értékesítő részére határoznak meg teendőket.

Ügyfél adatlap ajánlatkészítés státuszban, esedékes teendővel

Ki az értékesítő?
A feladat elvégzése során a munkatársak közül kijelölt, az egyes ügyfelekhez és teendőkhöz tartozó felelős személy, az, aki egy adott feladat végrehajtásáért felel.

Mik is a teendők?
Azok az események, amelyeknél még határidős tennivaló van. Ilyen esemény például az, ha egy későbbi időpontban vissza kell hívni az ügyfelet.

Mi történik végül a befejezett teendőkkel?
A lezárt teendők, amelyekkel további feladat már nincs, az előzmények között láthatóak a továbbiakban.

 

Most, hogy tisztázásra kerültek az alapfogalmak és már értjük a CRM mibenlétét, áttérhetünk magára a MiniCRM-re, annak bemutatására, azonban erre már csak következő bejegyzésünkben kerül sor. Mindezek fényében érdemes továbbra is figyelemmel kísérni blogunkat, hiszen következő alkalommal részletesebben is ismertetni fogjuk legújabb fejlesztésünket, a MiniCRM-et.