Hogyan találd meg az egyensúlyt a magánélet és a munka között?

A munka és magánélet közötti határvonal meghúzása egyre nehezebb. A munkahelyeken elvárás, hogy mindenki mindig elérhető legyen, magasabbak az előírt számok, és a munka elvesztése miatti félelem az oka, hogy mindenkit több stressz ér. A napi 8 órás munkaidőre sokszor 16 órányi feladat áll előttünk.

Mit tehetsz azért, hogy a munkaidődnek valóban vége legyen valamikor?

A legfontosabb, hogy el kell fogadnod, sohasem leszel mindennel kész. Ha lemondasz arról, hogy életed minden területén tökéletességre törekedj, sokkal kevesebbet fogsz stresszelni. A kevesebb stressz kulcsa az is, hogy úgy érezd, a Te kezedben van az irányítás – ami a rengeteg, veled szemben támasztott elvárás miatt sokszor nem könnyű.

A legfontosabb, amit tehetsz azért, hogy egyensúlyt találj, az, hogy megtalálod, mik számodra a legfontosabb dolgok. Felesleges, sőt, káros azt képzelni, hogy minden, előtted álló feladat ugyanolyan fontos: nem tekintheted az adatbevitelt, a könyvelést, és a szülői értekezletet ugyanolyan fontosságúnak. Ha megtanulsz priorizálni, sokkal könnyebben tudsz boldogulni.

Hogyan döntsd el, mi az igazán fontos feladat?

  • Mi az, amiből a legtöbb eredményed származik?
    A Pareto-elv alapján az eredményeid 80%-a a munka 20%-tól származik. Mik azok a feladatok a munkádban, amitől a legtöbb bevételed származik? Kik a legjobb ügyfeleid, kik a legjobb leadek, akikkel valóban megéri foglalkoznod?
    Figyeld meg egy hétig-hónapig, hogy melyik feladataid hozzák a legtöbb eredményt, és azok alapján döntsd el, mi az, amivel valóban megéri foglalkoznod.
  • Mi az, amit muszáj NEKED elvégezned?
    Ha szülő vagy, nem küldhetsz mást a gyereked zongoravizsgájára. Ha Te vezeted a sales-csapatot, ott kell lenned a hétfői konferencián. De mi a helyzet az adatbevitellel, vagy a számlák könyvelésével? Biztos, hogy ezeket csak Te tudod elvégezni?
    Az olyan dolgokat, amikben nem muszáj részt venned, és nem igénylik a Te hozzáértésedet, illetve nem származik belőle nagyobb eredményed, delegáld.
  • Mik azok a feladatok, amik fontosak és sürgősek is?
    Ha már elkezdted átnézni, hogyan dolgozol, akkor átlátod azt is, mik azok a feladatok, amik nélkül nem tudsz A-ból B-be jutni. Priorizáld azokat a feladatokat, amik nélkül nem tudsz haladni, és amit azonnal el kell intézned – a többi ráér.

A legfontosabb a munka-magánélet viszonyában, hogy eldöntsd azt, mi számodra a legfontosabb. Fontos számodra az, hogy meleg vacsora legyen minden este? Szervezd úgy az életed. Az a legfontosabb, hogy személyesen ismerd a top 50 vevődet? Delegáld a többi feladatot.

Minden egyéb olyan dolgot az életedből, amik nem segítenek hozzá az eredményekhez, vagy nem sürgősek/fontosak, vágj ki az életedből. Ezek lehetnek olyan szokások, amik pazarolják az idődet (Facebook), vagy olyan emberek, akik nem segítik a fejlődésedet. Nem szabad, hogy önzőnek érezd magad azért, mert bizonyos emberekkel megszakítod a kapcsolatot, ha ettől hosszú távon jobban tudsz teljesíteni a munkahelyeden, vagy jobban jelen leszel a magánéletedben.

Tartsd észben, hogy ahhoz, hogy jobban teljesíts, magaddal is foglalkoznod kell. Ez megnyilvánulhat abban, hogy naponta 15 percet sétálsz ebéd után, vagy abban, hogy minden nap 7 óra után kikapcsolod a telefonodat – létfontosságú, hogy emlékezz, szükséged van arra, hogy saját magaddal is törődj, különben fel fogsz őrlődni.