Az öt legjobb stresszoldó tipp 2024-re

Stresszoldó tippek MiniCRM

A cégvezetés bizony feszültségekkel teli szakma. Különösen igaz ez mostanában, amikor a gazdaság is…khm…nehézségekkel néz szembe, a fogyasztás pedig történelmi mértékben zuhant vissza Magyarországon. A külső körülmények mellett amiatt is főhet a fejed, mert a céged nem úgy működik, ahogy szeretnéd.

Nem csoda, hogy állandó stresszben telnek a napjaid. De vajon törvényszerű, hogy ez így legyen? Oké, a gazdaságot nem tudod helyrekalapálni, de a cégedre mért hatását mérsékelheted. Az pedig csakis rajtad múlik, hogy a vállalkozásod rendezetten, kiszámíthatóan működik-e. Olvass tovább a legjobb tippekért, melyekkel a céged nem eszi tovább az életed!

Ezekkel a MiniCRM-es módszerekkel lesz nyugodt éved

Ne egyen a fene a határidők miatt

Bár nem készültünk felméréssel, a tapasztalat azt mutatja, hogy egy vállalkozás mindennapjaiban a határidők szorítása jelenti a legnagyobb stresszfaktort. Nem csupán azért, mert egyes határidők kőbe vannak vésve, és anyagi kár ér titeket, ha nem készül el a feladat addigra. Azért is, mert az ügyfelek és partnerek szemében a folyamatos csúszásban lévő cég kókler, megbízhatatlan cégnek számít.

Ha viszont minden határidőt a MiniCRM-ben kezelsz (esetleg Google vagy Outlook naptárral szinkronizálva), akkor egy svájci óra pontosságával működhettek. A szoftverben ugyanis minden egyes feladat, részfeladat és nagyobb projekt egyedi határidőt kap, amiről a felelős automatikusan értesül az esedékességkor. A Mai napom menüben pedig azonnal átlátjátok, hogy milyen teendők határideje esik aznapra és a közeli napokra.

Projektkezelés? Smafu!

Egy-egy nagyobb, akár hetekig, hónapokig elhúzódó projektet nem könnyű kézben tartani és megfelelően menedzselni. Több száz feladattal, tucatnyi kollégával, esetleg külső cégekkel és persze határidődzsungellel kell megküzdeni, hogy a végén elégedetten hátradőlhessetek. Ez nem fog menni se kockás füzetben, se Excel-táblában, se más hasonló programban. Ha pedig párhuzamosan több ilyen nagy projekt is fut, annak sokszor őskáosz a vége.

Egy ügyfélkapcsolat-kezelő, azaz CRM igazi megváltást hoz ezen a téren! A csapatok (pl. marketing, értékesítés, HR, pénzügy stb.) teljesen elkülönítve kezelhetik a projekteket, amiket tetszés szerint kisebb feladatokra bonthatnak – a feladatokhoz pedig határidőt és felelőst rendelhetnek. Ezek után már nincs más hátra, mint szépen sorban végigmenni a teendőkön, és gond nélkül leszállítani a projektet.

Cégvezetőként is jár a szabadidő

A tudósok vérre menő vitákat folytatnak arról, hogy mi az idő. Pedig csak meg kéne kérdezniük egy cégvezetőt: az idő az, amiből sosincs elég. Mindig jön egy kérdés, kérés a kollégáktól, még a nyaralásodon is állandóan csörög a telefon, és persze törvényszerűen beüt a krach, ha kivennél pár nap szabit. Mikor jut időd a hobbidra, a családodra vagy arra, hogy a cég jövőjén agyalj, és terveket készíts?

Stressz cégvezető

Ha a válaszod az, hogy soha, akkor sajnos a saját céged rabszolgája vagy, ami egyszerűen nonszensz. A MiniCRM-mel felszabadulhatsz a rabiga alól, mert az egyértelmű folyamatokkal, a pontos határidőkezeléssel és zökkenőmentesen kivitelezett projektekkel a kollégák nélküled is tudni fogják, hogy mit kell csinálniuk. Ha pedig mégis a cég pulzusán tartanád az ujjad, akkor a MiniCRM-mel bármikor ránézhetsz a teendőkre vagy a legfontosabb adatokra.

Az értékesítés többé nem egyenlő a gyomorgörccsel

Ha jól fut az értékesítés, akkor amiatt görcsölsz, hogy ez miként maradhatna így, és hogy lehetnének még jobbak a számok. Ha nem fut a sales, akkor pedig egyenesen álmatlan éjszakáid vannak, mert ügyfelek nélkül nincs bevétel, pláne nyereség. Megint csak a tapasztalat mondatja velünk, hogy az értékesítés a legtöbb cégnél ad-hoc jelleggel működik, és az eredményeket leginkább az értékesítők egyéni képességei határozzák meg.

A MiniCRM-mel megtarthatod a kollégák szabadságát, de kapnak a kezükbe egy olyan eszközt, amivel felturbózhatják a lezárási arányukat. Minden érdeklődő azonnal kaphat egy MiniCRM-es adatlapot, így garantáltan nem felejtitek majd el felhívni, üzenetet küldeni neki. Ez az adatlap abban is segít, hogy az értékesítés minden fázisában lássátok, hogy pontosan milyen státuszban van az adott ügyfél, érdeklődő. Az értékesítéstámogató riportok pedig világos képet mutatnak a teljesítményről vagy annak hiányáról.

Biztos célok = nyugodt napok

Minden, amit eddig olvastál, kismiska ahhoz képest, amennyit a céged jövője miatt aggódsz. De jó lenne, ha kapnál egy DeLoreant, és elmehetnél megnézni, mit hoznak a következő évek, évtizedek. A MiniCRM-nél ugyan nem találtuk fel a jövőbelátást, de az üzleti intelligencia eszközünk nagyon is alkalmas arra, hogy jobb rálátásod legyen a cégedben lévő növekedési potenciálra.

Ezek a riportok egyrészt tökéletesen alkalmasak arra, hogy megnézd a nagyobb képet, és megtaláld a mélyben meghúzódó, a növekedést gátló akadályokat. Másrészt pedig azt is elárulják, hogy éppen közelítesz vagy távolodsz az általad meghatározott célokhoz. Ez pedig kulcskérdés, hiszen ha baj van, akkor időben tudsz reagálni, és újraszervezni a munkafolyamatokat.

Még nem késő kipróbálni a MiniCRM-et

A MiniCRM nem oldja meg minden gondodat varázsütés-szerűen. Kell némi idő és némi rutin, hogy igazán hatásos legyen. Utána viszont azt fogod kérdezni magadtól: hogy tudtam céget vezetni CRM nélkül? Még jó, hogy épp közeleg a karácsonyi szünet, így most lesz időd kipróbálni, hogy mire képes a magyar kkv-szektor kedvenc CRM-rendszere.

MiniCRM

Indíts még most egy díjmentes MiniCRM tesztrendszert, ismerkedj meg a funkciókkal az ünnepi időszak alatt. Ha tetszik, amit látsz, akkor 2024-ben, immár MiniCRM-mel felfegyverkezve vethetsz véget az állandó gyomorgörcsnek!