B2B marketing trendek 2015-re

2014-ben láthattuk, mennyire gyorsan változnak a B2B vásárlási és marketing szokások. Mi az, amire a 2014-es fejlemények alapján 2015-ben számíthatunk?

  • A B2B marketing egyre személyesebbé válik.
    Ahogy élesedik a szolgáltatók között a verseny, egyre inkább jellemző lesz, hogy a döntéseket már nem csak az egymástól alig eltérő árak mentén hozzák meg a beszerzők, hanem a személyes kötődés alapján is: mennyire érzik emberközelinek a márkát, mennyi figyelmet szentelnek a szolgáltatók az ügyfélszolgálatnak, stb.

A változás főleg annak köszönhető, hogy a vásárlók bárhol, bármikor azok – online nézhetik a terméket, véleményezhetik azt, összehasonlíthatják az árakat. És ha magánéletben ezt csinálják, a munkájuk során felmerülő vásárlásoknál is ez fog történni.
A B2B marketing sokáig nem vette figyelembe, hogy nem cégek vásárolnak terméket, hanem emberek. 2015-ben jellemzőbb lesz, hogy a szolgáltatók egyre inkább B2C módszerekkel próbálnak majd márkahűséget kiépíteni. A marketingstratégiák sokkal szerteágazóbbak, egy-egy iparágra koncentráltak lesznek.

  • A marketing nem csak a döntéshozókra fog koncentrálni.
    A felhasználók egyre nagyobb nyomást tudnak gyakorolni a döntéshozókra a céges beszerzésekkel kapcsolatban, ezért egyre fontosabbá fog válni a márkaismeret – a felhasználók sokkal jobban fognak örülni, ha a vezetőség olyan terméket szerez be, amiről már hallottak, vagy aminek online nagyon egyszerűen utána tudnak nézni, és jó véleményeket olvasni róla. A felhasználókra való ráhatás változtatni fog a céges marketingstratégián is: már nem csak a döntéshozók elérése lesz fontos. Ez megváltoztatja a marketing hangvételét, és kiterjedését is.
  • Kollaborációk.
    Ahogy a marketing egyre személyesebbé és üzletág-orientálttá válik, a B2B szolgáltató cégek egyre inkább „oszd meg és uralkodj” alapon egymással fognak üzletet kötni, hogy a piac egy-egy szegmensét minél jobban kiszolgálják. Ez megnyilvánulhat keresztértékesítésben, csomagajánlatban, vagy bármi egyébben, ami egy üzletág szereplőit minél jobban kielégíti.
  • A tartalommarketing elkezd kifújni.
    A tartalommarketing rengeteg hasznos tartalommal látta el a piaci szereplőket, de elkezdett telítetté válni. Ma már rendkívül nehéz az információrengetegen áttörni, hogy a sok, már jelenlévő cég mellett a hangodat hallasd. Nem lehetetlen betörni még a tartalommarketing piacára, de készülj fel, hogy sokkal több odafigyelést és szakértelmet, profibb kontentet fog igényelni, hogy a zajon át meghalljanak.
  • Prediktív marketing – kicsit másképp
    A vásárlók 60%-a utánanéz a cégnek az Interneten – még azelőtt, hogy kapcsolatba lépne a céggel. Hol fogják a céget keresni? Minden elképzelhető fórumon figyelemmel kell kísérned, hogy mi jelenik meg a termékedről, ezért előre kell tudni, hol és mit fognak keresni.
    A fő információforrás természetesen a honlapod. Előre tudnod kell, mik azok a kérdések, amikre a választ fogják keresni – ez lehet cégtörténet, összehasonlítás más termékekkel, sikertörténetek, FAQ. Kérj visszajelzést a már meglévő vevőidtől, hogy mi az, amit szeretnének/ szerettek volna tudni a termékedről, és hol érdeklődtek rólad, mielőtt az értékesítési folyamat elkezdődött volna?
  • Mobildomináció.
    A mobilos keresések, interakciók lassan fel fogják váltani a PC-alapú munkát – B2B esetében is. Ha még nem alakítottál ki mobilstratégiát, vagy, ha még nem ellenőrzöd rendszeresen, hogy minden, amit kiadsz a kezedből – weboldaltól kezdve hírlevelekig – reszponzív, akkor itt az ideje.