Értékesítés, Marketing

Így rejtőzködik (legalább) még egy kolléga a cégedben

Mekkora potenciál van a cégedben? Éppen elbírjátok a terhelést vagy ha a nyakatokba szakad egy rakás munka, még akkor is magabiztosan tudjátok majd kezelni? Ezen érdemes elgondolkodni, mert előbb-utóbb talán választ is kaphatsz rá. 

Mi 2019 novemberében kaptunk rá választ. Először döntöttünk úgy, hogy Black Friday alkalmából különleges ajánlatot adunk, aminek az eredménye: 679 érdeklődő, roskadásig teli naptárak, a konyhában is online meetingek és még sorolhatnám. 

De megoldottuk. 100 új ügyféllel gyarapodtunk és igazi tesztje volt a produktivitásunknak. 

De mit jelent nálunk a produktivitás és miért beszélünk róla folyton? Mi ezt úgy mérjük, hogy megnézzük az egy főre eső havi árbevételt a cégben. Ez így alakult 2015 és 2019 között:

Négy év alatt több, mint a duplájára nőtt ez az érték. Vagyis átlagosan egy ember 257%-kal több értéket hoz a cégbe, mint 4 évvel ezelőtt. Egyébként ezt lehet még jobban is csinálni, például Pál Zoltán Gábor az ALH Consultingnál 4 másik értékesítőt váltott ki a folyamatai optimalizálásával. 

Ennyit számít, ha a produktivitáson van a fókusz.

Olyan módszereket szeretnék most mutatni neked, amiket Zoliék és mi is alkalmazunk, nemcsak egy Black Friday alkalmával, hanem minden egyes nap, hogy mindenki a lehető legtöbbet tudjon hozzátenni a céghez. 

Minősítünk 

Azaz felmérjük a potenciált minden jelentkezőben. Ez két részből áll. Mennyire kvalifikált az érdeklődő és mekkora érdeklődést mutat. Amikor azt mondtam, hogy 679 érdeklődőnk volt, az nem mind egyenértékű érdeklődés. Például volt, aki csak egy kiküldött e-mailünkben kattintott, hogy szeretne többet hallani az ajánlatról, más viszont egy landoló oldalon ki is töltött egy űrlapot az adataival. Ezeket együttesen használjuk, hogy eldöntsük, kire fókuszáljunk.

Valahogy így:

  1. Kvalifikált cég, erős érdeklődés 
  2. Kvalifikált cég, gyenge érdeklődés 
  3. Nem kvalifikált cég, erős érdeklődés
  4. Nem kvalifikált cég, gyenge érdeklődés

Az utóbbiból sok volt, rájuk értékesítő alapból nem tudott időt szánni, viszont elindítottunk nekik egy automatikus e-mail sorozatot, ami további lépésekre ösztönözte őket. Akiket ez az e-mail sorozat tovább vitt, az az értékesítést támogató csapatunkhoz került, az első három kategóriával együtt. Vagyis a szűrésnek itt még nem volt vége. 

További szűrés

Tanácsadóink csak azokkal az érdeklődőkkel töltenek időt, akiknek valóban megoldást jelent a MiniCRM. Erre van egy csapatunk, a sales support, akiknek az a feladata, hogy ezt felmérjék. Sablon teendők alapján pontosan tudják, milyen információkra van szükség, és nem adják tovább az érdeklődőt a sales-nek, míg ezeket meg nem szerezték. Ez a kolléga egy percet sem fog beszélni azzal a tanácsadóval, aki átveszi az ügyet, mégis minden információ a rendelkezésére áll majd a kollégának. 

Semmit nem felejtünk el

A Black Friday ajánlattal kapcsolatban az elő-regisztráció alatt végig segítettük a jelentkezőket, és a velük kapcsolatos teendők mind bekerültek a rendszerbe. Kivel mit beszéltünk, mikorra egyeztettünk hívást, kért-e ajánlatot, hány felhasználóval? Az ezekkel kapcsolatos teendők (időponttal és felelőssel együtt!) segítenek, hogy mindenki tudja, pontosan mikor, mit kell csinálnia. Rengeteg időt megspórolunk azzal, hogy az információ mindig kéznél van, és nem egymást zaklatják a kérdéseikkel a kollégák. 

Sablon teendőket használunk

A Black Friday roham közepén is ugyanúgy érkeztek jelentkezők oktatásainkra, tesztrendszer igénylésre, árajánlat kérésre, de őket sem hagytuk lógva. Minden esetben más a folyamat és máshogy kezeljük, de ezt MiniCRM-ben sablon feladatokkal oldjuk meg. Vagyis, ha valaki kitölt egy teszt igénylést, vagy regisztrál a Black Friday-ra, a rendszer ad egy automatikus feladatot, amiben pontról pontra le van írva, hogy mik a teendők.

Nem futunk felesleges köröket

Az érdeklődők nagy részének már volt kapcsolata velünk (hírlevélből lett a legtöbb érdeklődőnk Black Friday-ra), ezért különösen fontos volt, hogy átláthatóan tároljuk az adataikat. A kolléga azonnal látta, hogy mikor volt értékesítésen, mit beszéltek és miért döntött úgy, hogy nem vezeti be a rendszert. Erre egyébként külön mező van, ahol az egyik lehetőség a túl magas ár. Azok, akik Black Friday-kor ilyen adatlappal kerültek az érdeklődők közé, a sales supportot kihagyva, egyenes úton repültek az értékesítőhöz, ahelyett, hogy újra végigvittük volna őket az egész folyamaton, amin valamikor korábban már átestek. 

Ezekhez a technikákhoz mind kell CRM? Nem, de hatalmas segítséget ad. Például minősíteni tudsz szoftver nélkül is, de az már a következő szint, hogy a rendszer fókuszba teszi a fontos érdeklődőket. Az ügyfél adatokat is vezetheted egy helyen, például egy Excel táblában, de hogy évek múltán is könnyen megtaláljátok az adatokat, már CRM-re lesz szükségetek. Ha érdekel, ezek hogyan működnek a MiniCRM-ben, gyere el képzésünkre vagy kérj egy személyes tanácsadást.

ISMERD MEG A MINICRM-ET

A CRM mára kinőtte magát a leghasználtabb céges szoftverré a világon és Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít. Csatlakozz immáron több, mint 4000 cégvezetőhöz, akik hetente tartott rendezvényinken ismerkedett meg az alapokkal.

Inkább egyedül kipróbálomÉrdekel a képzés