Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?
KategóriaMarketing

Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?

A marketingesek 92%-a használja a közösségi oldalak valamelyikét az adott cég kommunikációjához. De hogyan lehet ez igazán hatékony? Hogyan növelhetjük követőink, olvasóink elköteleződését?

Persze, egyszerűnek hangzik a recept: építsünk közösséget, hogy elkötelezett ügyfeleink, visszatérő vásárlóink legyenek. Ám felmerül a kérdés, hogy milyen kommunikációs metodikával tudjuk elérni, hogy valóban hatékony legyen a közösségi tereken történő interakciónk?

Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?
Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?

A közösségi média eszközök hasznosságáról nem kell regényeket írni, ez a cikk nem is erről szól. A célja az írásnak az, hogy segítséget nyújtson a kommunikáció hatékonyságának növelésében.

Kommunikáljunk közvetlenül

Cégünk rengeteg módon szólhat vásárlóihoz, ügyfeleihez, éppen ezért – természetesen megfelelő minőségben – a közvetlenséget kell képviselnünk a közösségi oldalunkon. Az emberek alapvetően személyes térként kezelik a közösségi platformokat, így a kommunikációnkat is ehhez mérten kell formálnunk.

Ne felejtsük el, ezeken a csatornákon közvetlenül beszélünk ügyfeleinkhez, ne tömegeknek célozva szólaljunk fel! Tömegeket vonzunk be, de egyéneket érintsünk meg.

Eme oldalakon sokszor a reagálás a feladatunk, szolgáltatásunk minőségét kezdik ki, pozitív vagy negatív véleményt fogalmaznak meg felénk. Mindig válaszolni kell! Igyekezzünk olyan hangot megütni, mintha személyesen egy vacsora közben beszélnénk az adott személlyel. A szemtől szembeni kommunikáció személyessé teszi márkánkat.

Exkluzív tartalmak

Az emberek szeretik az exkluzív információt. Szolgáljuk ki közönségünket olyan tartalommal, melyet máshol nem kapnak meg. Legyen ez bármilyen adat alapú felmérés, extra információ vagy egyedi formátumú content. Ezeknek lényege, hogy ne cégünkről szóljon, ám az általunk nyújtott szolgáltatáshoz mégis kapcsolódjon. Ehhez a felmérések, statisztikák PR-cikk formába öntött változata remek megoldás lehet. A tálalás (cikk, infografika stb.) csak rajtunk múlik. Vessünk fel témákat, akár blogunkra reflektálva, akár kizárólagosan csak közösségi oldalunkon megosztva azt. Amennyiben megszokott módon exkluzív tartalmat nyújtunk olvasóink, követőink, azaz az ügyfeleink felé, akkor ők megszólítva, „speciálisnak” érzik magukat.

Exkluzívitás!
Exkluzívitás!

Legyünk humorosak és megértőek

Ne becsüljük alá a szemtől szembeni kommunikáció erejét: amikor egy vásárló azt érzi, hogy közvetlen módon kapcsolatba lépnek vele egy cég részéről és kizárólagosan vele foglalkoznak éppen, akkor lényegesen jobb benyomást lehet elérni felé. Úgynevezett lehorgonyzást tehetünk, mellyel hosszútávon elkötelezett ügyfeleket érhetünk el.

A legfontosabb, hogy ismerjük a közönségünket, ügyfeleinket, így olyan kijelentéseket, megosztásokat tudunk eszközölni, melyeket kizárólag ez az adott közösség ért: így minket is eme témakör vezető szereplőivé avanzsálnak.

Jó PR stratégia lehet, ha nem csak szakértőként tetszelgünk, hanem aktív véleményformálóként is, ne csak reagáljunk véleményünkkel, hanem mi hozzunk fel, kreáljunk olyan témákat, melyre más szereplők reagálnak.

A sok-sok szakmázás közben ne feledkezzünk meg a lazításról, a humorral, munkatársaink megszemélyesítéssel közelebb hozhatjuk a követőken hozzánk, azaz cégünkhöz.

Tartsuk fent a figyelmet

Cégünk folyamatosan kampányidőszakban van, viselkedjünk úgy, ahogyan egy politikusnak kell kampányidőszak alatt (kizárólag kommunikációs-szakmai szempontból). Ne hagyjuk, hogy egy-egy általunk felvetett téma leüljön, a figyelmet mindig tartsuk fent a közösségi oldalunkon, használjunk ehhez bármilyen tartalmat is (természetesen megfelelő következetességgel).

A hullámzó megosztási aktivitás elbizonytalanítja a követőt, olvasót, mely érzést könnyen ráragaszthatja cégünk velőjére is. „Nagyon eltűntek a frissítések, él még a cég egyáltalán?”

Amennyiben egyszer elhatároztuk magunkat, kitűztünk egy célt, megalkottunk egy a social media platformokra vonatkozó stratégiát, akkor tartsunk is ki mellette. Úgy tervezzünk előre, hogy belekalkuláljuk a szükséges emberi erőforrást is, illetve az időt, ami a végrehajtáshoz szükséges.

Ne csak beszéljünk, kérdezzünk is

Már az alcím is elmond mindent. Ne csak kijelentéseket tegyünk, nem elég csupán egy szócsővé válni, az igazi interakció csak az oda-vissza történő kommunikációval valósul meg. Mindenki szereti, ha kikérik a véleményét, sőt, számolnak vele. Így van ezzel a követőnk, ügyfelünk is. Kérdezzünk tőle, kérjük ki a véleményét.

Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?
Hogyan váltsunk ki érzelmeket követőinkből?

Vélemény, érv, tapasztalat más vagy saját szolgáltatásunkkal kapcsolatban… Mindegyik megkérdezése közelebb hozhatja érzelmileg az ügyfelet hozzánk. Persze megfelelő felkészülést igényel az ilyen irányú kommunikáció. Könnyen kaphatunk olyan reakciót, választ, eredményt, mely nem feltétlenül kedves nekünk.

Ezért fontos, hogy felkészültek legyünk, magabiztosak a szolgáltatásunkban (vagy termékünkben), hogy minden felmerülő kritikára és véleményre megfelelően tudjunk reagálni. Ha ezt megtesszük, akkor nem csak az aktuális felhasználónál (ügyfélnél) érünk el pozitív visszacsatolási érzelmeket, hanem az egyéb, passzív olvasónál is.